بیوگرافی عباس عطار

4 سال پیش
بیوگرافی عباس عطار
Rate this post

بیوگرافی عباس عطار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 عباس عطار عکاس مشهور ایرانی در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا امد.عباس عطار تحصیل کرده در زمینه مطبوعات و ارتباطات در انگلستان، عکاس ایرانی بود. عباس عطار در ۱۹۸۱ به مگنوم فوتوز (آژانس عکس مگنوم) پیوست, و در ۱۹۸۵ عضو تمام وقت مگنوم شد؛ همچنین از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ رئیس دوره‌ای مگنوم بود. وی در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ به علت بیماری سرطان در ۷۴ سالگی در پاریس درگذشت.عباس عطار در ۲۶ سالگی، عکاسی مشهور شده بود و عکس‌های خبری‌اش در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسید. او در بسیاری از بزرگترین اتفاقات تاریخی جهان حضور داشته و معنای عکاسی خبری را از نو تعریف کرده است. عکس‌های سیاه و سفید عباس عطار، مانند تاریخی مصور از اتفاقات بزرگ تاریخ معاصر در دستان ما قرار دارد.

زندگینامه عباس عطار

بیوگرافی عباس عطار

زندگی شخصی

از اتفاقات تاریخ که توسط عکس‌های این عکاس جاودانه شدند می‌توان به جنگ ایرلند شمالی در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰، مسابقه‌ی میان محمدعلی کلی و جورج فورمن در سال ۱۹۷۴، مبارزات ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی و از همه مهم‌تر، انقلاب اسلامی ایران را نام برد.

وی عکاسی را از سنین نوجوانی و در الجزایر شروع کرد.نکته‌ی مهم در مورد این عکاس مشهور این است که او علاقه‌ای به صحبت کردن در مورد زندگی شخصی یا نوشتن اتوبیوگرافی نداشته است. او همیشه تاکید داشته که تنها عکس‌هایش دیده شوند و او را از روی آثارش بشناسیم. او حتی از به کار بردن نام خانوادگی‌اش هم استقبال نمی‌کرده و ترجیح می‌داده همه او را به نام عباس بشناسند. امروز هم در منابع خبری معتبر جهان، عباس عطار تنها با نام Abbas شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ولفگانگ پل

این عکاس بزرگ در مصاحبه‌ ای می‌گوید:

«من نام خانوادگی‌ام را کشته‌ام. همه‌ی دنیا من را با نام عباس می‌شناسند و همین برای من کافی است. اگر بیوگرافی من را بخوانید می‌بینید که من یک عکاس به دنیا آمده‌ام. یک عکاس به نام عباس.»

این عکاس خبری در مورد علاقه‌مند شدن به عکاسی می‌گوید که دلیل اصلی آن، مهاجرت به همراه خانواده در ۱۱ سالگی بوده است. زمانی که آنها به الجزایر رفتند، انقلاب آزادی این کشور در جریان بود و عباس تمام سال‌های این انقلاب را در آنجا زندگی کرد. او مشاهده کردن تمام این اتفاقات تاریخی را دلیل علاقه‌مند شدنش به خبرنگاری و خصوصا عکاسی خبری می‌دانست.

سالهای اخر این عکاس بزرگ

یک سال پیش از آنکه او رئیس دوره‌ای آژانس شود، بعد از ۱۷سال دوری از سرزمینش به ایران بازگشت. دستاورد این سفر، کتابی شد به نام «روزشمار ایران ۲۰۰۲–۱۹۷۱» که علاوه بر عکس‌ها، شامل یادداشت‌های روزانه این عکاس بزرگ نیز هست و این یادداشت‌های روزانه در ایام سفر کمک می‌کند تا زیبایی‌شناسی شخصی عکس‌هایش برای بیننده شناسانده و معنی شود.

عباس عطار از سال۱۹۸۳ تا ۱۹۸۶ به مکزیک سفر کرد و به عکاسی پرداخت.

۱۱جلد کتابی که تاکنون از او به چاپ رسیده، تنها بخشی از فعالیت‌های سی‌و شش‌ساله او را شامل می‌شود.

در پس چهره جدی عباس عطار – که گاهی خشک و بداخلاق به نظر می‌رسد– طنزی شرقی نهفته‌ است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عباس عطار
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه