بیوگرافی لینوس توروالدز

4 سال پیش
بیوگرافی لینوس توروالدز
Rate this post

بیوگرافی لینوس توروالدز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 به نقل از روزنامه Time یکی از تاثیر گذار ترین افراد تاریخ لینوس تور والدز فردی است که در پست تولید لینوکس است. او لینوکس را در سن ۲۱ سالگی و به عنوان بخشی از پایان نامه کارشناسی ارشد خود در دانشگاه نوشت و توسعه داد. در نظرسنجی مجلات Time از ” مهمترین مردم قرن” او توانست رتبه ی ۱۷ را به خود اختصاص دهد.

زندگینامه لینوس توروالدز

بیوگرافی لینوس توروالدز

زندگی شخصی

او حتی یک سیارک ماه را نیز به نام خود دارد. وی صاحب علامت تجاری لینوکس است و یکی از بالاترین مقاماتی است که تصمیم به ادغام کدهای جدید دارد. وی در مجموع ۳۵ اختراع ثبت شده در سطح بین المللی دارد.

وی به عنوان یکی از معماران اصلی سیستم عامل هسته لینوکس خدمت کرده و هم اکنون به عنوان هماهنگ کننده اصلی این پروژه فعالیت می کند. او نویسنده ی خاطرات با عنوان “فقط برای سرگرمی: داستان یک انقلابی تصادفی” است.

بیاید نگاهی ریز تر به زندگی او بیندازیم

لینوس توروالدز ، (متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۶۹ ، هلسینکی ، فنلاند) ، دانشمند فنلاندی شخصی است که عامل اصلی توسعه سیستم عامل لینوکس بود.

در سن ۱۰ سالگی ، توروالدز برنامه نویسی رایانه را بر روی کامپیوتر مدل Commodore VIC-20 بسیار قدیمی پدربزرگش شروع کرد. در سال ۱۹۹۱ ، در حالی که دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه هلسینکی (M.S.، ۱۹۹۶) بود ، او اولین کامپیوتر شخصی خود (PC) را خریداری کرد. اما او از سیستم عامل رایانه (OS) راضی نبود.

رایانه شخصی وی از MS-DOS (سیستم عامل دیسک از مایکروسافت Corp.) استفاده کرد ، اما Torvalds سیستم عامل UNIX را که در رایانه های دانشگاه استفاده کرده بود ترجیح میداد. وی تصمیم گرفت نسخه یونیکس مخصوص PC خود را بسازد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کدی آذری

ماههای کار سخت برنامه نویسی و تلاش های بدون وقفه ی او در آخر منجر به ساخت سیستم عاملی معروف و جهانی به اسم لینوکس شد. وی در سال ۱۹۹۱ پیغامی را در اینترنت ارسال کرد تا خبر آمدن سیستم عامل جدید خود را به کاربران اینترنت انتقال دهد ،او این نرم افزار را برای دانلود مجانی در دسترس قرار داد و همانطور کد منبع را منتشر کرد(در آن زمان یک کار رایج در بین توسعه دهندگان نرم افزار بود)، این بدان معنی بود که هر کس با آگاهی از برنامه نویسی رایانه می تواند لینوکس را متناسب با اهداف خود تغییر دهد.

به دلیل دسترسی آنها به کد منبع ، بسیاری از برنامه نویسان به Torvalds کمک می کردند تا نرم افزار را مجدداً مورد استفاده قرار دهد و بهینه سازی کند .

لینوکس کرنل نسخه ۱.۰

این نسخه سیستم عامل لینوکس به مقدار معینی از دانش فنی نیاز داشت. و استفاده از آن برعکس سیستم عامل های محبوب تر مانند Windows ، Mac OS ، Apple یا IBM OS / 2 کار ساده ای نبود. با این حال ، لینوکس به یک سیستم قابل توجه و کارآمد که به ندرت به مشکل بر خورد می کند ، تبدیل شد. لینوکس در اواخر دهه ۱۹۹۰ هنگامی که رقبای مایکروسافت شروع به جدی گرفتن سیستم عامل های تازه وارد کردند ، محبوبیت یافت.

Netscape Communications Corp. ، Corel Corp. ، Oracle Corp. ، Intel Corp. و سایر شرکت ها اعلام کردند که قصد دارند از لینوکس به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت برای ویندوز پشتیبانی کنند. علاوه بر این که لینوکس رایگان است ، کد منبع آن بر خلاف یک سیستم عامل اختصاصی(مانند ویندوز) توسط هر شخصی قابل مشاهده و تغییر است. این بدان معنی است که نسخه های مختلف با زبان های مختلف از این سیستم عامل میتواند برای شرکت ها و افراد مختلف وابسته به نیاز هایشان منتشر شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پل نرس
سال های ۲۰۱۲،۲۰۰۷،۱۹۹۷

در سال ۱۹۹۷ ، Torvalds با شرکت Transmeta Corp. ، یک تولید کننده ریزپردازنده ، قرار دادی بست و به کالیفرنیا نقل مکان کرد. شش سال بعد او این شرکت را ترک کرد تا به عنوان هماهنگ کننده پروژه تحت نظارت آزمایشگاه های توسعه منبع باز (OSDL) فعالیت کند ، کنسرسیومی{۱} که توسط شرکت های پیشرفته ای همچون IBM ، Intel و Siemens برای ارتقاء توسعه لینوکس ایجاد شده است. در سال ۲۰۰۷ ، OSDL برای تشکیل بنیاد لینوکس با گروه Free Standards ادغام شد. Linus Torvalds در سال ۲۰۱۲ توسط بنیاد فرهنگستان فنلاند جایزه فناوری هزاره را دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۱

در سال ۱۹۹۱ او رایانهIBM مبتنی بر Intel 80386 را خریداری و سیستم عامل MINIX را نصب کرد. با این کار ، وی شروع به کار و تحقیق در مورد سیستم عامل لینوکس کرد.

در سال ۱۹۹۱
در سال ۱۹۹۶ ، وی به شرکت فناوری “Transmeta” رفت و فعالیت خود را آغاز کرد. وی بعداً در آزمایشگاه های توسعه برنامه های منبع باز کار کرد.

از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹
از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ ، او روی پروژه “۸۶open” کار کرد که یک قالب فایل باینری برای سیستم عامل های “یونیکس” و سیستم عامل های مشابه آن بود. آنها در رایانه x86 به طور رایج استفاده می شدند.

در سال ۱۹۹۹
در سال ۱۹۹۹ ، وی به پینشهاد هایی توسط شركتهای Red Hat و VA Linux برای سهام شرکتش مواجه شد. در همان سال ، قیمت سهام پس از عمومی شدن شرکت ها به حدود ۲۰ میلیون دلار افزایش یافت.

در ژوئن ۲۰۰۴
در ژوئن ۲۰۰۴ ، به همراه خانواده ، وی به Beaverton ، اورگان نقل مکان کرد ، جایی که مرکز تحقیقات آزمایشگاه های منبع باز مستقر است. سال بعد ، او نرم افزار “Git” را توسعه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برنارد هوسی

تا سال ۲۰۰۶
تا سال ۲۰۰۶ ، حدود دو درصد هسته های لینوکس توسط وی نوشته شده بود که شاید به نظر رقم کوچکی بیاید ولی در دنیای کد های لینوکس رقمی بزرگ و نقشی مهم بود.

در سال ۲۰۱۲
در سال ۲۰۱۲ ، وی اظهار داشت كه مشاركت وی در هسته لینوكس بیشتر شامل ادغام كدهایی است كه قبلاً توسط دیگران نوشته شده بودند و شامل برنامه نویسی زیادی نیست.

جوایز و دستاوردها

در سال ۱۹۹۸
در سال ۱۹۹۸، وی دریافت کننده جایزه EFF Pioneer بود.

در سال ۱۹۹۹
در سال ۱۹۹۹ ،

او توسط MIT Technology Review TR100 عنوان “یكی از ۱۰۰ نوآوری برتر ، زیر ۳۵ سال در جهان” را به دست آورد.

در سال ۲۰۰۰
در سال ۲۰۰۰ ،

وی دریافت کننده مدال Lovelace بود که توسط انجمن رایانه انگلیس به او اعطا شد.

در سال ۲۰۰۱
در سال ۲۰۰۱ ،

به همراه ریچارد استالمن و کن ساکامورا ، جایزه تاکدا را برای رفاه اجتماعی / اقتصادی به اشتراک دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۵
در سال ۲۰۰۵ ،

او از کالج رید جایزه Vollum دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۰
در سال ۲۰۱۰ ،

او توسط شرکت NEC جایزه C&C را دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۲
در سال ۲۰۱۲ ،

او به سالن مشاهیر اینترنت اضافه شد.

در سال ۲۰۱۲ ،

وی یکی از دریافت کنندگان جایزه فناوری هزاره بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لینوس توروالدز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه