بیوگرافی سرجیو مارکیونه

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی سرجیو مارکیونه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 او در ابتدا به عنوان حسابدار در کانادا مشغول به کار شد. پس از سال‌ها تلاش و کوشش مارکیونه در سال ۱۹۹۷ موفق به کسب عنوان مدیرعاملی گروه صنایع فلزی سوییسی AlGroup شد. در سال ۲۰۰۴ نیز پس از یک سال فعالیت به عنوان عضو هیئت مدیره موفق به کسب عنوان مدیرعاملی گروه خودروسازی فیات گردید. فیات تحت مدیریت سرجیو مارکیونه به یکی از موفق‌ترین تولید کنندگان خودرو تبدیل شد.

زندگینامه سرجیو مارکیونه

بیوگرافی سرجیو مارکیونه

زندگی شخصی

در سال ۲۰۰۹ شرکت خودروسازی کرایسلر آمریکا دچار ورشکستی گردید و فیات ۲۰ درصد از سهام آن را خریداری کرد و مارکیونه به عنوان مدیرعامل جدید کرایسلر انتخاب شد. کرایسلر تحت مدیریت وی در سال ۲۰۱۱ و پس از ۵ سال موفق به تسویه بدهی‌ها شده و از یک شرکت زیان ده و ورشکسته به یک خودروساز فعال و سود ده تبدیل شد.

سرجیو مارکیونه که چندی پیش به دلیل بیماری از مدیرعامل فیات کرایسلر کناره گیری کرده بود، هفته گذشته (۲۵ جولای ۲۰۱۸) پس از یک عمل جراحی در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

مسئولیت‌های پیشین

از مسئولیت‌های او در طول سال‌ها فعالیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رئیس هیئت مدیره CNH Industrial
مدیرعامل فراری
مدیرعامل فیات کرایسلر
مدیرعامل مازراتی
مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر ایتالیا
مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر آمریکا
رییس هیئت مدیره SGS S.A سوییس

زندگی شخصی و مرگ

مارکیونه از زندگی شخصی خود صحبت نمی‌کرد و به‌همین دلیل اطلاعات زیادی از خانواده‌ی او در دسترس نیست. حاصل ازدواج او با اوریه مارکیونه، همسر ایتالیایی-کانادیی، دو فرزند پسر بود. السیو ۲۸ ساله و تایلر ۲۳ ساله در حال حاضر مشغول تحصیل هستند. تایلر پس از جدایی سرجیو و اوریه، در سوئیس و نزد مادرش زندگی می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دونالد هال

سرجیو مارکیونه / Sergio Marchionne

مارکیونه در ۲۱ جولای سال ۲۰۱۸، پیش از یک‌سال زمان باقی‌مانده به بازنشستگی به‌دلیل مشکل جسمانی از سمت خود استعفاء داد. پس از عمل جراحی شانه، او وضعیت بدتری پیدا کرد و در بیمارستان زوریخ سوئیس بستری شد. پس از گذشت چند روز در بیمارستان، مارکیونه به‌ کما رفت و پزشکان نیز ابزار ناامیدی کردند. سرانجام این مدیر سخت‌کوش پس از ۶۶ سال عمر، در ۲۵ جولای سال ۲۰۱۸ و در زمان نگارش این مطلب درگذشت. پس از استعفاء و درگذشت مارکیونه، مدیرعامل جیپ هدایت گروه خودروسازی فیات کرایسلر را برعهده گرفت.

سرجیو مارکیونه مدیر، حقوق‌دان، حسابدار و از همه مهم‌تر انسانی سخت‌گوش و الهام‌بخش بود. احیای چند برند خودروساز باسابقه‌ی جهان و جلوگیری از فروپاشی میراث ایتالیایی‌ها و آمریکایی‌ها در صنعت خودروسازی، بزرگ‌ترین دستاورد این مدیر مصمم بود. مارکیونه در سال ۲۰۰۵ نشان Ordine al Merito del Lavoro، برای خدمات و تلاش‌های خود در صنعت خودروسازی دریافت کرد. دکترای افتخاری حقوق دانشگاه ویندزور و چند نشان و مدال به‌پاس مدیریت و تلاش‌های مارکیونه در خودروسازی شامل Premio Pico della Mirandola به او تقدیم شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سرجیو مارکیونه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه