بیوگرافی توماس ادیسون

4 سال پیش
بیوگرافی توماس ادیسون
Rate this post

بیوگرافی توماس ادیسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 توماس آلوا ادیسون، ۱۱ فوریه ۱۸۴۷ در میلانِ اوهایو به دنیا آمد. او در کودکی مدتی بیمار شد و به دلیل عفونت گوش میانی، بخش از شنوایی اش را از دست داد و همین باعث شد برای موفق شدن تلاش بیشتری از خود نشان بدهد.

زندگینامه توماس ادیسون

بیوگرافی توماس ادیسون

زندگی شخصی

منظم و دوست داشتنی نبود و یکبار به خاطر یک آزمایش یک واگن قطار را به آتش کشید. یک روز از مدرسه به همراه قطعه کاغذی از سمت معلمش رهسپار خانه شد. مادرش یادداشت معلم را خواند. معلم نوشته بود: فرزند شما یک نابغه است. مدرسه برایش کوچک است. از فردا خودتان در خانه با او درس کار کنید.

یک نابغه

توماس نابغه در خانه آزمایشگاه کوچکی با کمک مادرش راه انداخته بود و از او درس می آموخت. البته زمانی هم او به راه آهن می رفت و آب نبات و سبزیجات می فروخت تا اینکه در جریان یک اتفاق در راه آهن او جان یک بچه را نجات داد و پدر بچه که یکی از مسئولان راه آهن بود از توماس خواست به عنوان تلگرافچی راه آهن مشغول به کار شود و او تا سال ۱۸۶۹ با تمرکز بر دستگاه های تلگراف در راه آهن مشغول به کار بود هر چند در سال ۱۸۶۷ یک لابراتوار پژوهشی مجهز در منلو پارک نیوجرسی بنیان نهاد. سپس در ۲۲ سالگی اولین اختراعش یعنی دستگاه شمارش آرای الکتروگرافیک را به ثبت رساند.

هر چند کنگره ی آمریکا از این دستگاه برای انتخابات استفاده نکرد چون خواهان سرعت در انتخابات و کم شدن زمان مذاکرات نبودند و همین باعث شد توماس به عرضه ی چیزهای دیگری فکر کند که مردم در سطح بالایی خواهان آن باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استيو جابز

توماس ادیسون در طول حیات علمی‌اش توانست امتیاز ۲۵۰۰ اختراع را در ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان به نام خود ثبت کند که از این میان ۱۰۹۳ اختراعش در ایالات متحده بود. او حتی توانست برخی از اختراعاتش را به تولید انبوه برساند و جوایز و عناوینی همچون لژیون دو نور را از آن خود کند.

جوایز و افتخارات

رئیس جمهور فرانسه در سال ۱۲۶۰ شمسی (۱۸۸۱ میلادی) نشان لژیون دونور را به توماس ادیسون اهدا کرد. در سال ۱۲۶۶ (۱۸۸۷)، مدال ماتئوچی و پس از آن در سال ۱۲۶۹ (۱۸۹۰)، عضویت در انجمن سلطنتی علوم سوئد به این دانشمند اهدا شد. مدال جان اسکات و مدال ادوارد لانگسترث در سال ۱۲۶۸ (۱۸۸۹)، از دیگر جوایز مخترع آمریکایی در قرن ۱۹ میلادی بود.

شهری در ایالت نیوجرسی، به‌نام ادیسون ثبت شده است

مدال آمریکایی جان فریتز در سال ۱۲۸۷ (۱۹۰۸) به ادیسون اهدا شد. او در سال ۱۲۹۴ (۱۹۱۵) نیز از طرف مؤسسه‌ی فرانکلین، مدال اختصاصی فرانکلین را دریافت کرد. نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۱۲۹۹ (۱۹۲۰)، نشان خدمات برجسته‌ی خود را به ادیسون اهدا کرد. ۳ سال بعد، جایزه‌ی اختصاصی ادیسون در انجمن مهندسان برق آمریکا طراحی شده و توماس، اولین دریافت‌کننده‌ی آن شد. مدال طلای کنگره و عضویت در آکادمی ملی علوم، افتخارات دیگر ادیسون در آمریکا هستند.

ایالات متحده‌ی آمریک، از سال ۱۳۶۲ (۱۹۸۳)، روز ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) یعنی تاریخ تولد ادیسون را به‌عنوان روز مخترع نام‌گذاری کرده است. مجله‌ی لایف، در ویژه‌نامه‌ای در سال ۱۳۷۱ (۱۹۹۷)، ادیسون را در صدر فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار در ۱۰۰۰ سال گذشته قرار داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلهلم اوستوالد
یادگارهای توماس ادیسون

مکان‌های بسیاری در آمریکا و دیگر نقاط جهان به نام ادیسون ثبت شده‌اند. شهر ادیسون در نیوجرسی و دانشگاه ایالتی توماس ادیسون، از مشهورترین مکان‌ها هستند. دبیرستان‌ها و دانشکده‌های متعددی نیز در آمریکا به نام این دانشمند بزرگ ثبت شده‌اند. شهر آلوا در فورت میرز نیز از نام میانی این دانشمند استفاده کرده است.

پدر اسطوره‌ی فوتبال یعنی پله، فرزندش را به احترام این مخترع آمریکایی ادسون نام گذاشت که به‌صورت تصادفی در اسناد ثبتی Edison نوشته شد. سه پل در آمریکا نیز به نام ادیسون نام‌‌‌گذاری شده‌اند. این پل‌ها در نیوجرسی، فلوریدا و اوهایو قرار دارند.

بزرگترین یادگار تاریخی توماس ادیسون، در محل زندگی‌اش در گلنمونت قرار دارد. این منطقه به نام Edison National Historic Site شناخته می‌شود. در شهر ادیسون نیوجرسی نیز یک برج یادگار و موزه به نام این مخترع ساخته شده است. حتی در شهر بیمونت تگزاس که ادیسون هیچ سفری به آنجا نداشته است، یک موزه به نام او قرار دارد.

شرکت بزرگ جنرال الکتریک، یکی از قدیمی‌ترین یادگارهای ادیسون است که پس از ادغام شرکت او با توماس هیوستون تأسیس شد. شرکت‌های بزرگ دیگر همچون Commonwealth Edison ،Edison International ،Detroit Edison و بسیاری شرکت‌های دیگر نیز نام این کارآفرین بزرگ آمریکایی را یدک می‌کشند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:

۱۱ فوریهٔ ۱۸۴۷، میلان، اوهایو، آمریکا
تاریخ مرگ:

۱۸ اکتبر ۱۹۳۱، اورنج غربی، نیو جرسی، آمریکا
نام کامل:

Thomas Alva Edison
محل دفن:

لوولین پارک، اورنج غربی، نیو جرسی، آمریکا
کودکان:

چارلز ادیسن، ثیودور میلر ادیسن، مدلین ادیسن، مارین استیل ادیسن، توماس آلوا ادیسون جونیور، ویلیام لسلی ادیسن

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اراسموس داروین
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی توماس ادیسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه