بیوگرافی اندرو کارنگی

4 سال پیش
1.9/5 - (13 امتیاز)

بیوگرافی اندرو کارنگی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کارنگی ثروت عظیم خود را صرف فعالیت های بشردوستانه چون تاسیس موسسات علمی، آموزشی و فرهنگی کرد. در حال حاضر، خیلی از موسساتی که توسط کارنگی تاسیس شده است، در حال فعالیت هستند. یکی از این موارد دانشگاه کارنگی-ملون است که در اوایل دهه ی ۱۹۰۰ میلادی تاسیس شد.

زندگینامه اندرو کارنگی

بیوگرافی اندرو کارنگی

زندگی شخصی

کارنگی از ثروتمندترین تاجران آمریکا شناخته می شود. شرکت فولاد کارنگی، در دهه ی ۱۸۰۰ میلادی تکنولوژی روز را به کار گرفت و انقلابی در صنعت فولاد برپا کرد. کارنگی تمام خط تولید را، از وسایل حمل و نقل مواد خام گرفته تا میدان های ذغال سنگی که سوخت کوره ها را تامین می کردند، به تملک خود درآورد. این روش با نام ادغام عمومی، سبب شد کارنگی، فولاد را با قیمت کمتری نسبت به رقیبانش، تولید کند. با افزایش تولید در سراسر کشور، کنترل صنعت فولاد بیش از قبل به دست کارنگی افتاد و او به ثروت کلانی رسید.

=

اندرو کارنگی دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت و در فقر مطلق رشد یافت. این شرایط سبب شد تا این پسرک کوچک تصمیم بگیرد در آینده به مردی ثروتمند تبدیل شود. وقتی کارنگی در سن جوانی بود، خانواده ی او برای استفاده از فرصت های بیشتر، به آمریکا مهاجرت کردند. کارنگی بسیار پرتلاش و بااراده بود. او تمام کارهایش را به بهترین نحو ممکن انجام می داد و همواره به دنبال پذیرفتن مسئولیت های بیشتر بود. او علاقه ی زیادی به یادگیری داشت و در مواقع بیکاری به کتابخانه ی کوچکی که مخصوص پسران کارگر بود مراجعه می کرد.

تلاش بی وقفه و اخلاق کاری فوق العاده کارنگی سبب پیشرفت زیاد او در راه آهن پنسیلوانیا شد. بعد از اتمام جنگ داخلی، او به ظرفیت های موجود در تجارت آهن و فولاد پی برد و برای ثروتمند شدن در این مسیر قدم گذاشت.

داستان موفقیت کارنگی

عزم راسخ کارنگی برای نجات یافتن از فقر و بی پولی، آینده نگری، صرفه جویی در هزینه ها، از عوامل اصلی موفقیت او در تجارت هستند. کارنگی می گوید “از هزینه ها و خرج هایتان کم کنید تا به سود برسید.”

شرکت فولاد کارنگی تا سال ۱۹۰۰ میلادی در تولید فلز، از کشور بریتانیای کبیر جلوتر بود. یک سال بعد، کارنگی سهام خود را به قیمت ۴۸۰ میلیون دلار به چی.پی مورگان، موسس یو اس استیل، واگذار کرد و ثروتمندترین مرد جهان شد.

کارنگی معتقد بود: “مردی که با ثروت فراوان بمیرد، بی آبرو مرده است.” او در زمان فروش فولاد کارنگی ۶۴ سال داشت و تمام ثروت خود را صرف کمک به یادگیری افراد نیازمند کرد. او با موسسات خیریه ای که به صورت نقدی به نیازمندان کمک می کردند، مخالف بود؛ به همین خاطر حدوود ۳۵۰ میلیون دلار از ثروت خود را صرف ساخت موسسات آموزش عالی کرد.

توصیه‌های اندرو کارنگی برای دست‌یابی به موفقیت

کارنگی توصیه های خود را در مقاله ی روزنامه ای که در دسامبر سال ۱۹۰۳ میلادی منتشر شد، در اختیار افرادی قرار داد که می خواهند به ثروت و موفقیت برسند. به عقیده ی او برخی قوانین مهم، برای موفقیت در تجارت لازم هستند.

کارنگی معتقد بود وقتی قدم در انجام کاری می گذارید آن را تا پایان ادامه دهید، مسیر تلاش خود را تغییر ندهید و مطمئن باشید در هر زمینه ای فرصت برای پیشرفت و دست یابی به موفقیت وجود دارد. به گفته ی کارنگی وقتی تمام تلاش و انرژی خود را صرف یک هدف می کنید و با پیشرفت کار خود مواجه می شوید، تمرکز روی هدف، سبب به ثمر نشستن تلاش های شما خواهد شد.

به عقیده ی کارنگی برای موفق شدن، باید بیشتر از توان خود و حتی بیشتر از حد موردنیاز تلاش کنید. تمام راهکارهایی که فکر می کنید باعث پیشرفت و سوددهی شرکت می شود را با کارفرمای خود در میان بگذارید.

نیازها و فرصت های شغلی

در هر شغلی که هستید، تمام نیازها و فرصت های شغلی تان را بشناسید؛ حتی بهتر از کارفرمایتان. در این صورت بهتر از رئیس خود به پیشرفت آن کسب و کار کمک می کنید.

کارنگی می گوید همیشه مقداری از حقوق خود را پس انداز کنید، در خرج کردن اعتدال داشته باشید و عادت به صرفه جویی را در خود ایجاد کنید.

کارنگی مخالف سرسخت قمار بود و می گفت موفقیت حاصل از قمار کوتاه مدت است. او تاکید زیادی به صراحت در گفتار و رفتار داشت. موفقیت کارنگی در تجارت فولاد، به دلیل روش های زیرکانه ی تجاری اوست.

کارنگی مدام به دنبال استخدام افراد باانگیزه و مستعد بود. او با شریک کردن کارگران در سود شرکت، انگیزه ی آنها را برای پیشرفت بیشتر کسب و کار خود، افزایش می داد. او کارگران را برای تولید بیشتر ترغیب می کرد آنها با شریک شدن، رغبت بیشتری برای رسیدن به موفقیت داشتند.

توصیه‌های اندرو کارنگی برای رسیدن به موفقیت:

مهم نیست صاحب چه استعدادهایی هستید، اگر نمی توانید انگیزه ی لازم برای پیشرفت و حرکت را در خودتان ایجاد کنید، در همان شرایط فعلی باقی خواهید ماند.
شاد و امیدوار باشید تا به موفقیت برسید.

مدیری که بخواهد تمام کارها را به تنهایی انجام دهد یا تمام دارایی خود را صرف انجام یک کار کند، موفق نخواهد شد.
باید باور کنید یک موفقیت فوق العاده و یک زندگی مرفه در انتظار شماست، برای تحقق این باور تلاش کنید.
وقتی به ثروت می رسید، وضعیت مالی اطرافیان تان هم بهتر خواهد شد.

یک فرد معمولی

یک فرد معمولی تنها از ۲۵ درصد انرژی و توانایی خود استفاده می کند. افرادی که ۵۰ درصد ظرفیت خود را به کار می گیرند موفق هستند و آنهایی که از ۱۰۰ درصد توانایی خود در مسیر پیشرفت استفاده می کنند، موفق ترین خواهند بود.
هیچ وقت منتظر تایید دیگران نباشید.
راز موفقیت این است تواناترین و باتجربه ترین فرد را برای انجام هر کاری انتخاب کنید؛ نه اینکه خودتان تمام کارها را به تنهایی انجام دهید.
اگر کسی رغبت به پیشرفت نداشته باشد، شما هم نمی توانید او را مجبور به پیشرفت کنید.

هرکاری تاکنون انجام داده اید، به این خاطر انجام شده که هدفی داشته اید و برای رسیدن به آن هدف، دست به عمل زده اید.
همیشه بزرگ ترین هدف ممکن را برای خود در نظر بگیرید.

کارنگی تاجری زیرک بود

کارنگی تمام کارمندانش را به خوبی می شناخت، او همیشه بهترین و کارآمدترین فرد را برای هر شغلی انتخاب می کرد و همین مساله باعث موفقیت او و بالا رفتن ارزش شرکت فولاد کارنگی در حدود چند صد میلیون دلار شد. کارنگی همانند خیلی از صنعت کاران آن زمان از جمله راک فلر (بزرگترین تاجر آمریکایی در صنعت نفت) به عنوان فردی فئودال معرفی شد؛ زیرا او هرگز دستمزد کارگرانش را بالا نبرد. ثروت زیاد کارنگی باعث نشد او زندگی گذشته اش را فراموش کند. کارنگی همیشه با ثروتمندان متکبر مخالفت می کرد و بی توجهی آنها در مقابل قشر ضعیف جامعه را مورد سرزنش قرار می داد.

کارنگی معتقد بود تحصیلات عالی قانون موفقیت در زندگی است. هرآنچه امروز یاد می گیریم، عامل قدرت ما در آینده است. یکی از اقداماتی که کارنگی انجام داده بود، دسترسی رایگان به کتابخانه ها برای عموم مردم بود.

جالب است بدانید، کارنگی قدی در حدود ۱ متر و ۶۰ سانت داشت، اما کوتاه قدی هیچ وقت مانع پیشرفت او نشد. او برای رسیدن به موفقیت معاملات زیادی انجام می داد و با افراد بسیاری در ارتباط بود. کارنگی بسیار باهوش، زیرک و شجاع بود. او وجدان زیادی داشت و از قدرت و ثروت خود برای کمک به نیازمندان جامعه استفاده می کرد.

امور خیریه کارنگی

کارنگی مخالف صدقه دادن و کمک نقدی به نیازمندان بود. او دوست داشت به کسانی کمک کند که تمایل داشتند به خودشان کمک کنند. از مهم ترین شعارهای اندرو کارنگی این بود: “در امور خیریه، مهم ترین هدف باید کمک به کسانی باشد که برای کمک به خود و رسیدن به پیشرفت تلاش می کنند. با صدقه دادن و کمک نقدی، هر چند زیاد، هیچ کسی پیشرفت نخواهد کرد.”

کارنگی در سال ۱۸۸۹ میلادی کتابی با عنوان “انجیل ثروت” نوشت. او در این کتاب نوشته است:

ثروت ثروتمندان، امانتی است که در اختیار آنها قرار گرفته

و ثروتمندان باید ثروت خود را در راه کمک به نیازمندان خرج کنند.

=

او در سال ۱۹۱۱ میلادی، انجمن خیریه ی کارنگی را تاسیس کرد

و سود حاصل از فعالیت های خود در این انجمن را صرف کمک به نیازمندان نمود.

انجمن خیریه ی کارنگی هنوز هم کار می کند. سازمان خیریه کارنگی در سال ۱۹۱۱ با سرمایه ای در حدود ۳۵ میلیون دلار تاسیس شد

و اکنون ارزشی در حدود ۲ بیلیون دلار دارد. این انجمن در زمان تاسیس خود،

بزرگترین سازمان خیریه به حساب می آمد و تاکنون در حدود ۱٫۵ بیلیون دلار صرف کمک به نیازمندان کرده است.

این انجمن به عنوان میراث ارزشمند کارنگی برای آیندگان به یادگار مانده است تا به نیازمندان کمک کند.

فعالیت در ایجاد صلح جهانی، فعالیت های خیریه تاثیرگذار و یاری رساندن به کسانی که به دنبال بهبود وضعیت زندگی خود هستند،

از افتخارات انجمن کارنگی به حساب می آید.

کارنگی قبل از تاسیس این انجمن، فعالیت های خیرخواهانه دیگری هم داشته است

که از آن جمله می توان به وقف بیش از ۵۶ میلیون دلار برای ساخت ۲۵۰۰ کتابخانه عمومی با هدف افزایش سطح سواد عمومی، اشاره کرد.

فلسفه‌ی نوع دوستی اندرو کارنگی

کارنگی در سال ۱۹۸۱ میلادی، هزینه ی ساخت یک سالن آمفی تئاتر را پرداخت کرد.

در حال حاضر، سالن کارنگی در نیویورک سیتی در حال فعالیت است

و از معروف ترین سالن های این شهر به حساب می آید.

موسسه ی کارنگی در سال ۱۸۹۵ و با سرمایه ای در حدود ۲۰ میلیون دلار برای برپایی جشنواره های هنری، موسیقی، ادبی و علمی برپا شد.

فلسفه ی نوع دوستی کارنگی “انجام کارهای خیر ماندگار در دنیا” بود.

کارنامه ی موفقیت های کارنگی در طول زندگی اش، افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داد.

خواندن سرگذشت کارنگی انگیزه ی تلاش و کمک به هم نوعان را در هر کسی بیدار می کند.

او علاقه ی زیادی به کمک به نیازمندان داشت و باور او این بود،

موفقیت مفهومی فراتر از کسب ثروت کلان یا دست یابی به قدرت است،

موفقیت کارهای خوبی است که به عنوان یک الگو برای آیندگان، به جا می ماند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:
۲۵ نوامبر ۱۸۳۵

دانفرم‌لاین

بریتانیا
تاریخ مرگ:
۱۱ اوت ۱۹۱۹

لناکس

ماساچوست

آمریکا
قد:
۱٫۶ متر
همسر:
لوئیز ویتفیلد کارنگی (ازدواج ۱۸۸۷–۱۹۱۹)
کودکان:
مرگریت کارنگی میلر

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اندرو کارنگی
مطلب مرتبط:  بیوگرافی چارلز کوک
1.9/5 - (13 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه