بیوگرافی جیمی لی کرتیس

4 سال پیش
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی جیمی لی کرتیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمی لی کرتیس (به انگلیسی: Jamie Lee Curtis) بازیگر و نویسنده آمریکایی است. وی فرزند جنت لی و تونی کرتیس است.

زندگینامه جیمی لی کرتیس

بیوگرافی جیمی لی کرتیس

فعالیت هنری

جیمی لی کرتیس نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۷ در ۲۰ سالگی در فیلم هالووین به کارگردانی جان کارپنتر بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم The Tailor of Panama، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جیمی لی کرتیس محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون دونالد پلیزنس، Tony Moran، نانسی کیز و پاملا جین سولز را تجربه کرد.

جیمی لی کرتیس در سال ۱۳۸۰ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم جیمی لی کرتیس در این سال، بازیگری در فیلم The Tailor of Panama به کارگردانی جان بورمن و فیلم Daddy and Them به کارگردانی بیلی باب تورنتون محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جیمی لی کرتیس بازی در فیلم The Tailor of Panama بوده است. جیمی لی کرتیس سال ۱۳۸۰ در ۴۳ سالگی در فیلم The Tailor of Panama نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با جان بورمن همکاری داشته است. جیمی لی کرتیس توانست با بازی در فیلم The Tailor of Panama تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پیرس برازنان، جفری راش، Leonor Varela و برندن گلیسون بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی اکبرپور
سایر آثار

جیمی لی کرتیس علاوه‌بر فیلم The Tailor of Panama، سال ۱۳۷۹ در ۴۲ سالگی در فیلم Drowning Mona نیز بازی کرده است. جیمی لی کرتیس این‌بار با Nick Gomez یعنی کارگردان فیلم Drowning Mona و هنرمندانی چون دنی دویتو، بت میدلر، نوا کمپبل و کیسی افلک همکاری داشت.

در این سال‌ها جیمی لی کرتیس با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Nancy Stephens با ۳ مرتبه، دن اکروید با ۳ مرتبه، Charles Cyphers با ۳ مرتبه، نانسی کیز با ۲ مرتبه و والتون گوگینس با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با جیمی لی کرتیس داشته‌اند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲۲ نوامبر ۱۹۵۸ (سن ۶۱ سال)، سنتا مونیکا، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۷ متر
همسر: کریستوفر گست (ازدواج ۱۹۸۴)
کودکان: اَنی گست، توماس گست
والدین: تونی کرتیس، جنت لی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمی لی کرتیس
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه