بیوگرافی بلایث دانر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی بلایث دانر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بلایث دانر (انگلیسی: Blythe Danner‎؛ زاده ۳ فوریهٔ ۱۹۴۳) هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه بلایث دانر

بیوگرافی بلایث دانر

زندگی شخصی

بلایث دانر نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۵۱ در ۳۰ سالگی در فیلم ۱۷۷۶ به کارگردانی Peter H. Hunt بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم قلعه متحرک هاول، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بلایث دانر محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون William Daniels، هوارد داسیلوا، Ken Howard و Donald Madden را تجربه کرد.

بلایث دانر در سال ۱۳۸۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم بلایث دانر در این سال، بازیگری در فیلم ملاقات با فاکرها به کارگردانی Jay Roach و فیلم قلعه متحرک هاول به کارگردانی هایائو میازاکی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بلایث دانر بازی در فیلم قلعه متحرک هاول بوده است. بلایث دانر سال ۱۳۸۳ در ۶۲ سالگی در فیلم قلعه متحرک هاول نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با هایائو میازاکی همکاری داشته است. بلایث دانر توانست با بازی در فیلم قلعه متحرک هاول تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر چیکو بایشو، تاکویا کیمورا، تاتسویا گاشوئین و Akihiro Miwa بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی همایون رحیمیان
سایر آثار

بلایث دانر علاوه‌بر فیلم قلعه متحرک هاول، سال ۱۳۷۶ در ۵۵ سالگی در فیلم Mad City نیز بازی کرده است. بلایث دانر این‌بار با Costa-Gavras یعنی کارگردان فیلم Mad City و هنرمندانی چون جان تراولتا، داستین هافمن، آلن آلدا و Mia Kirshner همکاری داشت.

در این سال‌ها بلایث دانر با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Teri Polo با ۳ مرتبه، Ben Stiller با ۳ مرتبه، رابرت دنیرو با ۳ مرتبه، Owen Wilson با ۳ مرتبه و Barbra Streisand با ۳ مرتبه بیشترین همکاری را با بلایث دانر داشته‌اند.

فیلم شناسی
خوش شانس
ملاقات با والدین
جدایی
خواهری از سفر آرزوها ۲
ملاقات با فاکرها
پائول
به وانگ فو، با تشکر برای همه چیز! جولی نیومر
فاکرهای کوچک
شهر دیوانه
زنی دیگر
انتظار برای همیشه
سیرک نامرئی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بلایث دانر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه