بیوگرافی جینا دیویس

4 سال پیش
بیوگرافی جینا دیویس
Rate this post

بیوگرافی جینا دیویس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ویرجینیا الیزابت «جینا» دیویس (به انگلیسی: Virginia Elizabeth “Geena” Davis ؛ زادهٔ ۲۱ ژانویه ۱۹۵۶) بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده، مدل آمریکایی است.

زندگینامه جینا دیویس

بیوگرافی جینا دیویس

زندگی شخصی

دیویس همچنین عضو تیم تیراندازی المپیک بانوان ایالات متحده آمریکا است. گرایش به مردستیزی در پاره‌ای فیلم‌های وی به ویژه بوسه طولانی شب به خیر از خصوصیات قابل ذکر سبک و شیوه بازیگری اوست.

جوایز

او برای بازی در فیلم جهانگرد اتفاقی برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سال ۱۹۸۸ شد. سال ۲۰۰۵ هم برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مجموعهٔ تلویزیونی درام برای بازی در مجموعهٔ فرمانده ویژه شد. همچنین وی برای فیلم تلما و لوییز برنده انجمن منتقدان فیلم بوستون و هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین بازیگر زن و کاندیدای دریافت بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن میباشد . وی در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه اسکار افتخاری جایزه بشردوستانه ژان هرشولت شد.

حاشیه ها

جراحی و دیویس که در سال ۲۰۰۱ با هم ازدواج کرده بودند، پس از ۱۵ سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند. جینا دیویس، بازیگر ۶۲ ساله آمریکایی از همسرش رضا جراحی، جراح پلاستیک زیبایی ایرانی-آمریکایی جدا شد.

جراحی که چهارمین همسر دیویس محسوب می‌شود، پس از ۱۷ سال زندگی با این ستاره دنیای سینما با درخواست طلاق به دادگاه از او جدا شد. درخواست طلاق جراحی روز ۸ می‌سال ۲۰۱۸ به دادگاه رسیده است.

دلیل جدایی این پزشک ایرانی از همسرش “اختلاف‌های حل‌نشدنی” عنوان شده است. البته جراحی و دیویس همچنان چالش‌هایی را با هم خواهند داشت چراکه آن‌ها سه فرزند دارند و سرپرستی حضوری و قانونی این سه فرزند برای هر دوشان دغدغه است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیوری جونز

آلیز ۱۶ ساله و دوقلوی ۱۳ ساله فرزندان پزشک ایرانی و بازیگر هالیوود هستند. گفته می‌شود که پزشک ایرانی به دنبال این است که سرپرستی این فرزندان به صورت اشتراکی حل و فصل شود و از طرفی درخواست کرده که جینا دیویس مشمول کمک‌های دولتی به همسر طلاق گرفته نشود.

جراحی و دیویس سال ۲۰۰۱ با هم ازدواج کردند. پزشک ایرانی ۱۵ سال از دیویس کوچکتر است.

گزیده فیلمشناسی

جینا دیویس و رضا جراحی
توتسی (۱۹۸۲)
نایت رایدر (مجموعه تلویزیونی ۱۹۸۲) (۱۹۸۳)
مگس (۱۹۸۶)
بیتل‌جوس (۱۹۸۸)
دختران زمینی بی‌قید و بندند (۱۹۸۸)
جهانگرد اتفاقی (۱۹۸۸)
تلما و لوییز (۱۹۹۱)
قهرمان (۱۹۹۲)
بی‌کلام (۱۹۹۴)
بوسه طولانی شب‌بخیر (۱۹۹۶)
استوارت کوچولو (۱۹۹۹)
استوارت کوچولو ۲ (۲۰۰۲)
ویل و گریس (۲۰۰۴)
در جهان … (۲۰۱۳)
وقتی مارنی آنجا بود (۲۰۱۴)
آناتومی گری (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۱۴–۲۰۱۵، ۲۰۱۸)
این همه‌چیز را تغییر می‌دهد (۲۰۱۸)
گلو (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۱۹)
ایو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جینا دیویس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه