بیوگرافی ساندرا دی

4 سال پیش
بیوگرافی ساندرا دی
Rate this post

بیوگرافی ساندرا دی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ساندرا دی (انگلیسی: Sandra Dee‎؛ ۲۳ آوریل ۱۹۴۲ – ۲۰ فوریه ۲۰۰۵) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا بود. از فیلم‌های او می‌توان به تازه‌کار بی‌رغبت اشاره نمود.

زندگینامه ساندرا دی

بیوگرافی ساندرا دی

فعالیت هنری

ساندرا دی هنرپیشه بلوند و زیبای آمریکایی که در دهه ۱۹۶۰ سینمای آمریکا با فیلم «مکان تابستانی» معروفیت جهانی پیدا کرد، شب گذشته در ۶۲ سالگی در لس آنجلس درگذشت. بعد از «مکان تابستانی» که او را در میان جوانان محبوب کرد، در فیلمی بنام «گیجت» ساندرا دی درعین متانتی مخلوط با خواست های نفسانی توانست به زندگی پدرو مادرهای آمریکایی نیز به اندازه فرزندان تین ایجر آنها راه پیدا کند.

تنها پسر ساندرا دی و بابی درین – داد درین – چند سال پیش کتابی بنام «رویا پرستان» داستان زندگی از هم پاشیده بابی درین و ساندرا دی را بچاپ رسانید که نوشتن و چاپ این کتاب نیز با وجود نمایش نقطه ضعف های این زوج هنری هالیوود مورد حمایت و تشویق ساندرا دی قرار گرفت.

ساندرا دی Sandra Dee ستاره بلوند سینمای آمریکا در دهه شصت با فیلم «تمی» قدم به عرصه سینمای آمریکا گذاشت و بخاطر چهره زیبا – معصوم و تماما آمریکایی خود توانست در مدت کوتاهی تبدیل به معبودی برای نوجوانان آمریکایی شود. کمی بعد ازدواج پرسرو صدای او با «بابی درین» خواننده معروف آنزمان به شهرت او افزود. ساندرا دی که از دو هفته پیش در بیمارستان لس روبلز در شمال لس آنجلس بدلیل بیماری کبد بستری بود و شب گذشته در اثر ذات الریه درگذشت در هنگام مرگ ۶۲ سال داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کلبی کایلات
مکان تابستانی

خانم دی بیشترین معروفیت خود را مدیون فیلم «مکان تابستانی» است که در آن نقش مقابل «تروی داناهیو» هنرپیشه خوش قیافه و محبوب آنزمان را بازی می کرد و این فیلم که ماجرای عشق دو نوجوان در یک خانه تابستانی است توانست یکی از پرفروش ترین فیلم های زمان خود شود و هنرپیشگان آن نیز به محبوبیت جهانی رسیدند. بعدها در فیلمی بنام «گیجت» ساندرا دی درعین متانتی مخلوط با خواست های نفسانی توانست به زندگی پدرو مادرهای آمریکایی نیز به اندازه فرزندان تین ایجر آنها راه پیدا کند.

از آن پس همه پسرهای آمریکایی می خواستند شوهر ساندرا دی باشند و دخترهای آمریکایی نیز آرزو داشتند به ساندرا دی شباهت داشته باشند اما او در دوران معروفیت خود همواره با مشکلاتی ناشی از اضافه وزن – زیاده روی در استفاده از مشروبات الکلی و داروهای خواب آور رویا روی بود. ساندرا دی که سالها بود از سینما کناره گرفته بود سال گذشته با نمایش فیلمی در باره زندگی شوهر درگذشته اش «بابی درین» به نام «بیاند د سی» مورد توجه دوباره مطبوعات سینمایی قرار گرفت.

در این فیلم که با حضور ساندرا دی گشوده شد نقش او را هنرپیشه تازه نفس و زیبای هالیوود «کیت بازورس» بازی می کرد و بنا برگفته کوین اسپیسی، بازیگر و کارگردان – این فیلم مورد توجه شدید خانم ساندرا دی قرار گرفته . تنها پسر ساندرا دی و بابی درین – داد درین – چند سال پیش کتابی بنام «رویا پرستان» داستان زندگی از هم پاشیده بابی درین و ساندرا دی را بچاپ رسانید که نوشتن و چاپ این کتاب نیز با وجود نمایش نقطه ضعف های این زوج هنری هالیوود مورد حمایت و تشویق ساندرا دی قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژولیت بینوش
مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲۳ آوریل ۱۹۴۲، بایون، نیو جرسی، آمریکا
تاریخ مرگ: ۲۰ فوریهٔ ۲۰۰۵، Los Robles Regional Medical Center، تاوزند اوکس، کالیفرنیا، آمریکا
قد: ۱٫۶۳ متر
همسر: بابی دارین (ازدواج ۱۹۶۰–۱۹۶۷)
کودکان: داد میچول درین

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ساندرا دی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه