بیوگرافی جیمز گاسلینگ

4 سال پیش
بیوگرافی جیمز گاسلینگ
Rate this post

بیوگرافی جیمز گاسلینگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز گاسلینگ برنامه‌نویسی کانادایی و بنیان‌گذار زبان برنامه‌نویسی جاوا است. او در حال حاضر در بخش خدمات وب آمازون مشغول به فعالیت است.

زندگینامه جیمز گاسلینگ

بیوگرافی جیمز گاسلینگ

زندگی شخصی

جیمز گاسلینگ در ۱۹ می سال ۱۹۵۵ در نزدیکی کلگری آلبرتا در کانادا به دنیا آمد. خانواده‌ی پدری او همگی کشاورز بوده و خانواده‌ی مادری‌اش نیز در صنعت کردشگری فعالیت می‌کردند. او دوران کودکی خود را با بازی در مزرعه و سروکله زدن با وسایل قدیمی کشاورزی گذرانده است. اولین برخورد گاسلینگ با دنیای الکترونیک، در سن ۱۰ سالگی بوده است.

پدر او قطعاتی کهنه را از مراکز سوئیچینگ مخابراتی پیدا کرده و آنها را در سطل زباله می‌اندازد. جیمز با این قطعات بازی می‌کند و بسیاری از مفاهیم اولیه‌ی الکترونیک را از این رله‌های مخابراتی می‌آموزد.

گاسلینگ در ۱۳ سالگی اولین برخوردش را با دنیای کامپیوتر تجربه کرده است. یکی از دوستان پدرش، آنها را به توری در دپارتمان کامپیوتر دانشگاه کلگری می‌برد و جیمز در همان نگاه اول، عاشق کامپیوترها می‌شود. او پس از اولین دیدار تصمیم می‌گیرد تا باز هم به‌تنهایی به این بخش از دانشگاه برود. جیمز به خاطر جثه‌ی بزرگ خود را بین دانشجویان وارد دانشگاه می‌کرده است. یکی از دلایل دیگر برای بازدیدهای گاه‌وبی‌گاه او از این دپارتمان نیز نزدیکی خانه به دانشگاه بوده است.

فعالیت کاری

جیمز گاسلینگ در سال ۱۹۸۴ به شرکت سان مایکروسیستمز پیوست. دوران فعالیت در این شرکت، زمینه‌های اولیه برای توسعه‌ی زبان برنامه‌نویسی جاوا و تبدیل شدن او به اسطوره‌ای در دنیای برنامه‌نویسی را رقم زده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برنارد آرنو

جیمز در مورد سال‌های فعالیت در سان مایکروسیستمز می‌گوید:

دوران بسیار خوبی را در این شرکت گذراندم. کار در این شرکت با سیاست‌های کمتری در زمینه‌ی استانداردهای کاری همراه بود. شرکت سان در آن زمان به موفقیت‌های خوبی در سیستم‌های NFS دست پیدا کرده بود.

گاسلینک به‌‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی اصلی ویرایشگر متن Gosling Emacs شناخته می‌شود. علاوه بر آن، او سیستم ویندوزی NeWs را نیز توسعه داد که البته به‌صورت نیمه‌کاره در شرکت سان رها شد. در مورد تاثیر مهم او بر توسعه‌ی جاوا به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی شئ‌گرا نیز به‌طور مفصل صحبت کردیم.

سایر پروژه ها

گاسلینگ در سال‌های ابتدایی تحصیل در دانشگاه نیز پروژه‌هایی در زمینه‌ی توسعه‌ی کامپایلرها انجام داد. او یک ماشین مجازی p-code را برای کامپیوتر DEC VAX آزمایشگاه دانشگاه توسعه داد. استاد او با استفاده از این کامپایلر، برنامه‌های نوشته شده در زبان UCSD پاسکال را اجرا می‌کرد.

جیمز گاسلینگ به‌خاطر دستاوردهای خود در توسعه‌ی زبان برنامه‌نویسی، به عضویت افتخاری آکادمی ملی مهندسی در ایالات متحده‌ی آمریکا درآمد. او در سال ۲۰۰۲ از طرف نشریه‌ی اکونومیست جایزه‌ی نوآوری را دریافت کرد. در همان سال، جایزه‌ی The Flame بنیاد USENIX به این دانشمند علوم کامپیوتر اهدا شد.

در سال ۲۰۰۷، نشان افتخار Order of Canada و عضویت در آن به جیمز گاسلینگ اهدا شد. او در سال ۲۰۱۳، به‌عنوان عضو افتخاری ACM انتخاب شد. آخرین افتخار این دانشمند علوم کامپیوتر نیز، مدال جان فون نیومن از سازمان IEEE در سال ۲۰۱۵ است.

جیمز گاسلینگ در دوران کاری خود کتاب‌های متعددی را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده است. یکی از مشهورترین این کتاب‌ها با عنوان The Java Programming Language و در چند نسخه چاپ شده است که بزرگانی همچون بیل جوی، کن آرنولد و فرانک یلین در نگارش آنها با گاسلینگ همراه بوده‌اند. در واقع اغلب کتاب‌های منتشر شده از گاسلینگ، آموزش‌ها و توضیحاتی در مورد زبان برنامه‌نویسی جاوا هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان پل گتی

مشخصات کلی

تاریخ تولد:

۱۹ مهٔ ۱۹۵۵ (سن ۶۴ سال)

آلبرتا

کانادا
معروف به:

جاوا
استاد راهنما:

رابرت اف. اسپرول
آموزش:

دانشگاه کارنگی ملون (۱۹۸۳)، دانشگاه کلگری (۱۹۷۷)، William Aberhart High School | Calgary Board of Education

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز گاسلینگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه