بیوگرافی گریس هاپر

4 سال پیش
بیوگرافی گریس هاپر
Rate this post

بیوگرافی گریس هاپر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گریس هاپر بانوی دانشمند آمریکایی در حوزه‌ی برنامه‌نویسی و مخترع اولین کامپلایلر بود که به مقام دریاسالاری در نیروی دریایی آمریکا نیز دست یافت.

زندگینامه گریس هاپر

بیوگرافی گریس هاپر

زندگی شخصی

گریس هاپر در ۹ دسامبر سال ۱۹۰۶ در نیویورک سیتی متولد شد. او بزرگترین فرزند یک خانواده‌ی ۵ نفره بود. والتر فلچر ماری و مری کمبل ون‌هورن پدر و مادر گریس بودند که اصلیتی اسکاتلندی و هلندی داشتند. جد پدری او از سربازان ارتش آریکا بوده و در جنگ داخلی این کشور حضور داشته است. پدر گریس کارگزار بیمه و مادرش عاشق ریاضیات بود. این عشق به ریاضیات به گریس هم منتقل شد.

سال‌های کودکی گریس با علاقه‌ی زیاد به مطالعه، نواختن پیانو و یادگیری روش کار ماشین‌آلات گذشت. او یک بار یک ساعت زنگ‌دار را دمونتاژ کرد تا روش کار آن را متوجه شود. وقتی گریس نتوانست آن ساعت را مونتاژ کند، برای درک روش مونتاژ، ۷ ساعت زنگ‌دار دیگر در خانه را نیز باز کرد تا این که در نهایت توسط مادرش متوقف شد!

گریش برای تحصیل به دو مدرسه‌ی مخصوص دختران فرستاده شد. گراهام و شون‌میکرز نام مدارسی بودند که گریس در نیویورک‌سیتی در آنها تحصیل کرد. هدف هاپر برای تحصیلات دانشگاهی، کالج واسر بود که در سال ۱۹۲۳ برای آن اقدام کرد. ضعف در امتحان زبان‌های لاتین باعث شد تا هاپر در اولین تلاش ناموفق شده و یک سال دیگر برای ورود به دانشگاه تلاش کند.

سال‌های پایانی و مرگ

پس از سال‌های فعالیت‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و عملی، هر فردی برای گریس هاپر یک بازنشستگی آرام را پیش‌بینی می‌کرد. البته این نوع از زندگی هیچ‌گاه با شخصیت هاپر هماهنگ نبود و او بلافاصله به‌عنوان مشاور ارش در شرکت Digital Equipment Corporation مشغول به کار شد. هاپر تا سال ۱۹۹۰ در این شغل فعالیت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلفرد وارنر

هاپر در سال‌های پایانی به‌عنوان مشاور DEC فعالیت می‌کرد
وظیفه‌ی اصلی ملکه‌ی برنامه‌نویسی در شرکت DEC، ارائه‌‌های کاربردی در زمینه‌ی دیجیتال‌سازی، مفاهیم پیشرفته‌ی پردازش کامپیوتری و ارزش اطلاعات و داده در دنیای جدید بود. به‌علاوه او به‌عنوان رابط شرکت با موسسات علمی و آموزشگاهی نیز فعالیت می‌کرد.

گریس هاپر در روز جشن سال نوی میلادی در سال ۱۹۹۲ در منزل شخصی‌اش در آرلینگتون ویرجینیا از دنیا رفت. جسد او به‌همراه تمامی افتخارات نظامی و مدال‌هایش در گورستان آرلینگتون به خاک سپرده شد.

آخرین روزهای زندگی

یکی از مهم‌ترین یادواره‌هایی که به‌نام این دانشمند بزرگ برگزار می‌شود، جشن گریس هاپر برای زنان دنیای کامپیوتر است. این برنامه، مجموعه‌ای از کنفرانس‌ها است که با هدف افزایش شناخت در مورد تحقیقات و فعالیت‌های زنان در حوزه‌ی کامپیوتر برگزار می‌شود. این مراسم، بزرگترین گردهم‌آیی زنان فعال در صنعت کامپیوتر در جهان است که از سال ۱۹۹۴ برگزار می‌شود.

گریس هاپر در زمانی فعالیت می‌کرد که فرصت‌های جدیدی برای زنان در جهان در حال شکوفایی بود. تعداد بالایی از زنان در دهه‌یهای ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ به درجه‌ی دکترا در دانشگاه‌ها دست پیدا می‌کردند که تا دهه‌‌ی ۱۹۸۰ یک رکورد باقی ماند. جنگ جهانی دوم نیز فرصت خوبی بود تا زنان بیشتری وارد صنعت شوند. البته ورود و سلطه‌ی هاپر در صنعتی که تماما در سلطه‌ی مردان بود، در آن زمان یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شد. خصوصا فعالیت در ارتش آمریکا، دستاوردی بزرگ برای این بانو بود.

هاپر همیشه به خوش‌بینی و داشتن چشم‌اندازهای روشن مشهور بود. او پتانسیل کامپیوترها را به‌خوبی درک می‌کرد و معتقد بود بشر هنوز بسیاری از توانایی‌های این دستگاه‌ها را کشف نکرده است و در اول راه قرار دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینوس توروالدز

تاریخ تولد:

۹ دسامبر ۱۹۰۶، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ:

۱ ژانویهٔ ۱۹۹۲، شهرستان آرلینگتون، ویرجینیا، آمریکا
محل دفن:

آرامگاه ملی آرلینگتون
رتبه:

(half lower) admiral Rear
سابقه خدمت:

۱۹۸۶–۱۹۷۲ ,۱۹۷۱–۱۹۶۷ ,۱۹۶۶–۱۹۴۳
جوایز:

نشان افتخار آزادی رئیس‌جمهوری، مدال ملی فناوری و نوآوری، IEEE Emanuel R. Piore Award

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گریس هاپر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه