بیوگرافی آدام موسری

4 سال پیش
بیوگرافی آدام موسری
Rate this post

بیوگرافی آدام موسری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آدام موسری مدیرعامل جدید اینستاگرام است که مدتی پیش از ریاست بخش فید خبری فیسبوک، به این سمت رسید.

زندگینامه آدام موسری

بیوگرافی آدام موسری

زندگی شخصی

آدام موسری متولد نیویورک است و البته به‌خاطر تجربه و شهرت پایین او نسبت به بزرگان دنیای فناوری، بیوگرافی دقیقی از این مهندس طراح در دست نیست. اطلاعات جزئی که از موسری در پروفایل لینکدینش موجود است، تنها تحصیل دانشگاهی او را نشان می‌دهد. آدام موسری در دانشگاه نیویورک و در رشته‌ی طراحی اطلاعات در خلال سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵) تحصیل کرده است.

رشته‌ی تحصیلی آدام، ارتباط مستقیمی با شغل‌های بعدی او دارد. در واقع طراحی اطلاعات به‌معنای استفاده از المان‌های گرافیکی و دیگر ابزارها برای نمایش هرچه بهتر اطلاعات است. این رشته‌ی تحصیلی تلاش می‌کند تا ارائه‌ی داده و اطلاعات را به‌نوعی بهینه کند که بهترین تجربه‌ی کاربری در مواجهه با آنها رقم بخورد.

موسری پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۶) وارد آکادمی هنر سان‌فرانسیسکو شد. سمت او در این آکادمی نوعی آموزش به‌همراه تحصیل بوده است. او در سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۲) و در حین تحصیل، آژانس مشاوره‌ی طراحی خود با نام Blank Mosseri را تأسیس کرد و به عنوان مدیر در آن فعال بود.

مقصد بعدی آدام در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷) رقم خورد. او در این سال به‌عنوان طراح محصول و رابط کاربری وارد تیم TokBox شد. این استارتاپ هنوز هم فعال است و خدماتی را برای ارائه‌ی ویدیو، صوت و پیام‌رسانی در داخل وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها عرضه می‌کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جوزف جان تامسون
فعالیت کاری و اینستاگرام

سؤالی که پس از پیوستن موسری به اینستاگرام و مدیریت اجرایی او مطرح شد این است که آیا تبلیغات برای مشتریان فیسبوک یا نمایش تبلیغات در بین پست‌های اینستاگرام به این شبکه افزوده خواهد شد یا خیر. یکی از بخش‌هایی که پتانسیل زیادی برای اتصال اینستاگرام و فیسبوک دارد، بخش استوری است. استوری اینستاگرام روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر دارد درحالی‌که این بخش در اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر، ۱۵۰ میلیون کاربر دارد. شاید مدیریت جدید تلاش کند تا استوری‌های اینستاگرام را در فیسبوک نیز نمایش دهد که در این حالت، باید منتظر افت نسبی محتوا باشد.

با توجه به موارد گفته شده، به‌نظر می‌رسد مسئولیت اصلی موسری در اینستاگرام، ایجاد این اطمینان است که این سرویس از شرکت مادر (فیسبوک) مستقل خواهد ماند. به‌علاوه او باید فید اینستاگرام را نیز مانند فید فیسبوک در انتخابات آتی آمریکا کنترل کند؛ چرا که این شبکه نیز در معرض اخبار و تبلیغات واقعی و غیرواقعی خواهد بود.

تجربه‌ی موسری در رویارویی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی فید خبری فیسبوک مانند انتشار اخبار دروغین در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶)، می‌تواند به او در پیش‌بینی آینده‌ی اینستاگرام و تأثیر آن روی فرهنگ، سیاست و حتی سلامت کاربران مفید باشد. در واقع او فردی است که با طراحی و محتوا آشنا است و هرچند سابقه‌ی کمی در اینستاگرام دارد، اما می‌تواند از تجربه‌ی یک دهه مدیریت فید خبری، در بهبود آن استفاده کند.

مدیرعامل اینستاگرام اکنون در سن‌فرانسیسکو و نزدیک به دفاتر مدیریتی هر دو شرکت اینستاگرام و فیسبوک زندگی می‌کند.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمز گاسلینگ

۲۳ ژانویهٔ ۱۹۸۳ (سن ۳۷ سال)، چاپکوآ، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:

مونیکا موسری
آموزش:

دانشگاه نیویورک، New York University Gallatin School of Individualized Study

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آدام موسری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه