بیوگرافی راکفلر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی راکفلر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راکفلر یکی از نام‌های ماندگار تاریخ در حوزه‌ی کسب‌وکار محسوب می‌شود که با بناکردن امپراطوری نفتی، خود را به ثروتمندترین فرد تاریخ آمریکا تبدیل کرد.

زندگینامه راکفلر

بیوگرافی راکفلر

زندگی شخصی

جان دی. راکفلر در ۸ژوئیه‌ی۱۸۳۹ در ریچفورد نیویورک متولد شد. پدر او، اوری راکفلر، به‌نوعی کلاه‌بردار محسوب می‌شد. او ادعا می‌کرد روشی برای درمان سرطان دارد و برای درمان هر بیمار، بیست‌وپنج دلار هزینه دربافت می‌کرد. اوری زمان زیادی از سال را به مسافرت در شهرهای مختلف آمریکا می‌گذراند. مادر جان، الیزا دیویسون، مسیحی متعقدی بود و پسرش را به کار و پس‌انداز و کمک به افراد نیازمند تشویق می‌کرد.

جان تا دوازده‌سالگی با کارکردن برای همسایه‌ها و کمک به مادرش بیش از پنجاه دلار پس‌انداز کرده بود. او با اصرار مادرش پنجاه دلار را با سود سالانه‌ی ۷درصد به یکی از کشاورزان محلی وام داد. وقتی جان پول خود را همراه‌با سودش دریافت کرد، از درآمد به‌دست‌آمده بسیار خوشحال بود. او در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۰۴ درباره‌ی این درآمد گفت:

این تجربه به من یاد داد پول را به خدمتگزار خود تبدیل کنم و خودم در خدمت آن نباشم.

خانواده‌ی راکفلر در سال ۱۸۵۱ به منطقه‌ی اوگو (Owego) نقل مکان کردند و یک سال بعد، جان در آکادمی منطقه‌ای اوگو مشغول به تحصیل شد. ذهن ریاضیاتی جان بسیار قوی بود و مسائل ریاضی را با سرعت و دقت زیاد حل می‌کرد. چنین مهارتی در دوران فعالیت کاری در سال‌های بعد هم به کمکش آمد. او دانش‌آموز متوسطی بود؛ اما سطح آموزش آکادمیک وی درمجموع چشمگیر بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جول اوستین

مهاجرت بعدی خانواده‌ی راکفلر به کلیولند اوهایو بود که جان در آنجا و بین سال‌های ۱۸۵۳ تا ۱۸۵۵ به دبیرستان رفت. در آنجا نیز روند تحصیلی جان در ریاضیات مثال‌زدنی بود و به تشویق مدیران و مسئولان مدرسه، مهارت سخنوری خود را نیز تقویت کرد.

زندگی شخصی و مرگ

جان دی. راکفلر در سال ۱۸۶۴ با لارا اسپلمن ازدواج کرد. آن‌ها چهار دختر و یک پسر داشتند. ثروتی که راکفلر از خود برجای گذاشت، در سال‌های بعدی و در طول قرن بیستم، سرمایه‌ی لازم برای فعالیت‌های کاری و تجاری و حتی سیاسی خانواده را فراهم کرد.

پسر راکفلر، یعنی جان دی. جونیور، شخصیتی ماندگار در تاریخ تجارت شد و پسران دیگرش، یعنی دیوید و نلسون، نیز در تجارت و سیاست نام‌های شناخته‌شده‌ای شدند. دیوید راکفلر برای مدت بیست سال مدیرعامل چیس‌منهتن بود که امروزه، به‌عنوان بخشی از جی‌. پی. مورگان چیس فعالیت می‌کند. نلسون نیز فرماندار جمهوری‌خواه نیویورک شد و برای مدتی نیز معاون اول رئیس‌جمهور بود.

بیماری شدید و اختلال افسردگی موجب ریختن موهای راکفلر شد

همان‌طورکه گفته شد، راکفلر از پنجاه‌سالگی با بیماری جدی‌ای مبارزه می‌کرد که در اولین عوارض، تمامی موهایش را ازبین برد. برخی منابع علت اصلی بیماری او را اختلال افسردگی حاد دانسته‌اند که مشکلات گوارشی را نیز به‌همراه داشت. با کاهش فعالیت‌های کاری، کمی از عوارض بیماری‌های جان کاسته شد؛ اما به‌هرحال موهای او دیگر هیچ‌گاه نروییدند.

جان دی. راکفلر در ۲۳مِی۱۹۳۷ براثر بیماری ضخیم‌شدن دیواره‌ی سرخ‌رگ (آرتریواسکلروز) ازدنیا رفت. جسد او در گورستان لیک‌ویو در کلیولند دفن شد. جان در سال‌های جوانی دو آرزو داشت: یکی رسیدن به درآمد صدهزاردلاری که قطعا به آن دست پیدا کرد و دیگری صد سال زندگی‌کردن که فقط ۲۶ ماه تا تحققش فاصله داشت. در ۸۶سالگی، او زندگی‌اش را این‌گونه خلاصه کرد:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کدی آذری

یاد گرفتم شبیه به تفریح‌کردن کار کنم. درواقع، زندگی‌ام تعطیلاتی طولانی و شاد بود. زندگی پر از کار و پر از تفریح که نگرانی را در میانه‌ی مسیر آن رها کردم. خداوند نیز هرروز به من لطف داشت.

مشخصات کلی

تاریخ تولد:
۸ ژوئیهٔ ۱۸۳۹، Richford، ایالت نیویورک، آمریکا
تاریخ مرگ:
۲۳ مهٔ ۱۹۳۷، The Casements، اورمند بیچ، فلوریدا، آمریکا
کودکان:
جان دیویدسون راکفلر جونیور، ادیت راکفلر مک کورمیک، آلتا راکفلر پرینتیک، الیزابت راکفلر استرانگ، آلیس راکفلر
خواهر و برادر:
فرنک راکفلر، ویلیام راکفلر، کلوریندا راکفلر، لوسی راکفلر بریگز، مری اَن راکفلر، کورنیلیا راکفلر، فرنسز راکفلر
آموزش:
Chancellor University (۱۸۵۵–۱۸۵۵)، Owego Free Academy، Central Philippine University، Bryant & Stratton College

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راکفلر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه