بیوگرافی کارل بنز

4 سال پیش
بیوگرافی کارل بنز
Rate this post

بیوگرافی کارل بنز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کارل بنز اولین فردی بود که تولید خودروِ تجاری را به جهانیان معرفی کرد. او میراثی ماندگار به‌نام مرسدس‌بنز از خود به‌جای گذاشت.

زندگینامه کارل بنز

بیوگرافی کارل بنز

زندگی شخصی

کارل بنز با نام کارل فریدریش مایکل وایلانت در ۲۵نوامبر۱۸۴۴ در کارلسروهه متولد شد. مادرش جوزفین وایلانت و پدرش یوهان جورج بنز نام داشتند. یوهان لکوموتیورانی بود که در ۲ سالگی بنز، در حادثه‌ی قطار ازدنیا رفت. کارل پس از مرگ پدرش، به‌احترام او کارل فریدریش بنز نامیده شد.

پس از مرگ پدر، بنز و مادرش با فقر و تنگ‌دستی زندگی می‌کردند؛ اما جوزفین تمام تلاشش را می‌کرد تا پسرش به تحصیل ادامه دهد. بنر در مدرسه‌ی محلی در کارلسروهه تحصیل می‌کرد و از همان کودکی، استعداد علمی خود را نشان داد. او در ۹ سالگی به مدرسه‌ی علمی موسوم به Lyzeum تحصیل کرد.

کارل بنز برای ادامه‌ی مطالعات دلخواهش، به دانشگاه پلی‌تکنیک رفت و زیرنظر فردیناند رتن‌باخر آموزش دید. یکی از زمینه‌های تمرکز تحصیلات بنز، قفل‌سازی بود؛ اما پس از مدتی راه پدر را ادامه داد و به مهندسی لکوموتیو جذب شد. بنز در ۳۰سپتامبر۱۸۶۰ و در ۱۵ سالگی، در آزمون وردی دانشگاه کارلسروهه در رشته‌ی مهندسی مکانیک پذیرفته شد و برای ادامه‌ی تحصیل به آنجا رفت. این دانشجوی بااستعداد و جوان، در ۱۹ سالگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

در سال‌های تحصیل، بنز با دوچرخه به دانشگاه می‌رفت و در همان زمان، با بررسی ساختار این وسیله‌ی نقلیه به‌فکر ساخت کالسکه‌ی بدون اسب افتاد. او پس از تحصیلات دانشگاهی، ۷ سال را به یادگیری فنون و مهارت‌های ساخت‌وتولید در شرکت‌های مختلف گذراند. البته، او در هیچ‌یک از شرکت‌ها احساس راحتی نمی‌کرد و با فرهنگ آن‌ها عجین نمی‌شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یوهانس کپلر
کسب و کار

کارل بنز پس از رونمایی خودروهای انقلابی‌اش، با درخواست‌های فراوانی برای موتورهای احتراق داخلی روبه‌رو شد. او کارخانه‌ی خود را در مانهایم توسعه داد و در سال ۱۸۸۶، ساختمانی را در منطقه‌ی Waldhofstrasse تأسیس کرد. تا سال ۱۸۹۹، تعداد کارمندان شرکت بنز به ۴۳۰ نفر رسید و در سال‌های پایانی قرن نوزدهم، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان بود.

توسعه‌ی کسب‌وکار بنز باردیگر او را مجبور کرد سهام شرکت را بفروشد. خودروسازی او که در سال ۱۸۹۹ به سازمانی گسترده تبدیل شده بود، دو شریک جدید به تیم مالکیت خود اضافه کرد. شرکای جدید، یعنی فریدریش فون‌فیشر و جولیوس گانس، مدیر جدید بخش تجاری‌سازی، به بنز پیشنهاد دادند خودروهایی ارزان‌تر و مناسب برای عموم مردم تولید کند.

زندگی و مرگ

کارل بنز در ۲۰ژوئیه‌‌ی۱۸۷۲ با برتا رینگر ازدواج کرد. آن‌ها ۵ فرزند داشتند که پسرانشان، یعنی یوجین و ریچارد، مدتی را در شرکت پدر مشغول به‌کار بودند و بعدا نیز شرکت خانوادگی را اداره کردند. همچنین، دختران خانواده‌ی بنز، ملارا و فیلدا و الن نام داشتند.

مخترع اولین خودروِ تجاری تاریخ، در ۴آوریل‌۱۹۲۹ در خانه‌اش در لادنبرگ ازدنیا رفت. در زمان مرگ، کارل بنز ۸۴ سال داشت و به بیماری برونشیت مبتلا بود. برتا بنز تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۴، در همان خانه زندگی کرد. دیگر اعضای خانواده به‌مدت ۳۰ سال دیگر در آنجا سکونت داشتند. امروزه، خانه‌ی بنز به‌عنوان مکانی تاریخی شناخته و برای جلسه‌های مهم سازمان‌ غیرانتفاعی گاتیلب دایملر و کارل بنز استفاده می‌شود.

مشخصات کلی

تاریخ تولد: ۲۵ نوامبر ۱۸۴۴، Mühlburg، کارلسروهه، آلمان
تاریخ مرگ: ۴ آوریل ۱۹۲۹، لادنبورگ، آلمان
نام کامل: Karl Friedrich Michael Vaillant
همسر: برتا بنز (ازدواج ۱۸۷۲–۱۹۲۹)
کودکان: الن بنز، ریچارد بنز، کلارا بنز، یوگن بنز، Thilde Benz
آموزش: مؤسسه فناوری کارلسروهه (۱۸۶۰–۱۸۶۴)، مؤسسه فناوری کارلسروهه

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لو دیویدوویچ لانداو
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کارل بنز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه