بیوگرافی گوستاو ایفل

4 سال پیش
4.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی گوستاو ایفل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گوستاو ایفل یک مهندس، معمار و کارآفرین بود که بیش از همه به خاطر هدیه‌ای که به منظره شهری پاریس بخشید، شهرت دارد. پل‌ها، گنبدها، ایستگاه‌های قطار و سایر سازه‌های او تأثیری ماندگار روی پروژه‌های ساخت و ساز بعدی داشته‌اند و جزو نمونه‌های مهم دیزاین انقلابی قرن نوزدهم به‌شمار می‌روند.

زندگینامه گوستاو ایفل

بیوگرافی گوستاو ایفل

زندگی شخصی

گوستاو ایفل در سال ۱۸۳۲ در دیژون (Dijon) فرانسه به دنیا آمد. او بعد از تحصیل در «مدرسه پلی‌تکنیک» و «مدرسه مرکزی هنرها و تولیدات صنعتی» در پاریس، حرفه خود را در ساخت و ساز با آهن با تمرکز روی پل آغاز کرد. او اولین پروژه بزرگ خود را که یک پل آهنی بود، در بوردو اجرا کرد و همچنین سازه‌های کوچک‌تر زیادی را قبل از تأسیس شرکت شخصی‌اش به انجام رساند. او از سال ۱۸۶۵ به عنوان یک مهندس مستقل آغاز به کار کرد. در اواخر دهه ۱۸۶۰ تا اواسط ۱۸۸۰ طرح‌های برجسته ایفل شامل «گالری ماشین‌ها» برای نمایشگاه سال ۱۸۶۷ پاریس، یک پل قوسی روی رودخانه دورو در «اوپورتو» پرتغال، گنبدی برای رصدخانه نجومی نیس، ایستگاه راه‌آهن بوداپست و چارچوب فلزی مجسمه آزادی نیویورک آمریکا بوده‌اند.

دومین پروژه بسیار پر اهمیت این مهندس، استخدام برای کامل کردن طرح اصلی مجسمه آزادی بود زیرا طراح اصلی یادمان، اوژن ویوله لو دوک (Eugène Viollet-le-Duc)، به ناگهان در سال ۱۸۷۹ درگذشت. کمیته، ایفل را به خاطر درک فوق‌العاده‌ای که از فشار باد داشت، انتخاب کرد. نقشه‌کشی و ساخت این مجسمه در پاریس صورت گرفت و سپس آن را قطعه قطعه کرد و به آمریکا فرستادند تا آمریکایی‌ها آن را روی پایه‌ای که برایش ساخته بودند، نصب کنند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پژمان نوزاد
برج ایفل

اگر چه این مهندس بزرگ بعد از پایان برج ایفل کار خود را ادامه داد، اما هرگز نتوانست با بزرگ‌ترین دست یافته‌اش رقابت کند. آخرین شاهکار مهندسی او زمانی بود که برای طراحی قفل‌های کانال پاناما قرارداد بست. کار او روی کانال در نهایت در سال ۱۸۸۸ که شرکت فرانسوی کانال پاناما پرداخت بهره را متوقف کرد، به خاطر درگیری او در یک رسوایی مالی و سیاسی، به پیامدهایی ناخوشایند منجر شد. ایفل که اکنون شهرتش لکه‌دار شده بود، توجهش را روی آیرودینامیک گذاشت. او از زمان ساخت برج ایفل با این موضوع آشنایی پیدا کرده بود.

وی در آزمایشگاهش در بیرون پاریس، اولین تونل باد را ساخت. آزمایش‌های او تأثیر بزرگی روی هوانوردان آینده داشت که از میان آن‌ها می‌توان به برادران رایت اشاره کرد. او در سال‌های آخر عمر، توجهش را به علم هواشناسی معطوف کرد و تا قبل از مرگش در سال ۱۹۲۳ عمیقا مشغول یادگیری آن بود.

میراث گوستاو ایفل را نه تنها در ۲۰ کشوری که سازه‌هایش در آن‌ قرار دارد که در توسعه‌های بزرگ معماری و علمی که باعث و بانی‌شان بود نیز می‌توان یافت. برج ایفلِ او تبدیل به نمادی جهانی و بسیار معروف شد و به تنهایی می‌تواند معرف شهر پاریس باشد. همچنین طرح‌ این برج الهام بخش برج‌های بعدی بوده است.

گوستاو ایفل در یک نگاه بیوگرافی گوستاو ایفل

گوستاو ایفل در سال ۱۸۳۲ در فرانسه به دنیا آمد.
او یک مهندس برجسته و یک معمار بود.
او را بیش از همه به خاطر طراحی برج ایفل می‌شناسند.
دومین پروژه مهم او همکاری در طراحی آرماتور مجسمه آزادی نیویورک بود.
او جدای از این دو پروژه در ساخت سازه‌های مختلفی در کشورهای دیگر نیز شرکت داشته است.
برج ایفل در ابتدا قرار بود ورودی نمایشگاه بین‌المللی سال ۱۹۰۰ باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یوتوس فون لیبیش

قصد داشتند این برج را در سال ۱۹۰۹ خراب کنند اما با نصب یک آنتن رادیویی در نوک آن، به یک سازه کاربردی تغییر یافت و جان سالم به در برد.
وقتی نقشه‌های این برج را علنی کردند با مخالفت شدید هنرمندان و معماران روبه‌رو شد.
مخالفان نگران بودند این برج غول آسا روی زیبایی تاریخی شهر سایه بیندازد.
او بعد از رسوایی پروژه کانال پاناما به سمت آیرودینامیک روی آورد و دستاوردهای جالبی در آزمایشگاهش داشت که بعدها به هوانوردانی مانند برادران رایت کمک قابل توجهی کردند.
او در پایان عمر به علم هواشناسی علاقه زیادی پیدا کرد.
امروزه او را جدای از سازه‌های ارزشمندی که طراحی کرده به خاطر تأثیری که در توسعه علم داشته نیز ستایش می‌کنند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گوستاو ایفل
4.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه