بیوگرافی مهناز افضلی

4 سال پیش
4.9/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی مهناز افضلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مهناز افضلی، بازیگر تلویزیون و سینما، سال ۱۳۴۲ در قصر شیرین کرمانشاه متولد شد.

زندگینامه مهناز افضلی

بیوگرافی مهناز افضلی

زندگی شخصی

وی فارغ‎التحصیل رشته‎ی هنر از “دانشگاه تهران” است.
افضلی بازی در نمایش‌های آماتوری را از سال (۱۳۵۷) تجربه کرد. همچنین بازی در سینما را از سال (۱۳۶۵) با فیلم «گزارش یک قتل» کاری از محمدعلی نجفی آغاز کرد.

فعالیت هنری

مهناز افضلی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در ۲۳ سالگی در فیلم گزارش یک قتل به کارگردانی محمدعلی نجفی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم عشق شیشه‌ای، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهناز افضلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون اکبر زنجان‌پور، هما روستا، ناصر هاشمی و قطب‌الدین صادقی را تجربه کرد.

مهناز افضلی در سال ۱۳۷۸ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مهناز افضلی در این سال، بازیگری در فیلم عشق شیشه‌ای به کارگردانی غلامرضا حیدرنژاد محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهناز افضلی بازی در فیلم عشق شیشه‌ای بوده است. مهناز افضلی سال ۱۳۷۸ در ۳۶ سالگی در فیلم عشق شیشه‌ای نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با غلامرضا حیدرنژاد همکاری داشته است. مهناز افضلی توانست با بازی در فیلم عشق شیشه‌ای تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، سید محمود موسوی‌نژاد، عزت‌الله جامی و محمود جعفری بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیوشا مدبر

مهناز افضلی علاوه‌بر فیلم عشق شیشه‌ای، سال ۱۳۶۸ در ۲۶ سالگی در سریال راز نیز بازی کرده است. مهناز افضلی این‌بار با قاسم سیف یعنی کارگردان سریال راز و هنرمندانی چون جلیل فرجاد، مهری مهرنیا، سیامک اطلسی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

در این سال‌ها مهناز افضلی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران حسین خانی‌بیک با ۲ مرتبه، فخرالدین صدیق‌شریف با ۲ مرتبه، ملیحه اکبری با ۲ مرتبه، فرهاد خان‌محمدی با ۲ مرتبه و خسرو شکیبایی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با مهناز افضلی داشته‌اند.

سینما

سفر به هیدالو (۱۳۸۴)
بازی (۱۳۸۳)
عشق شیشه‌ای (۱۳۷۸)
آن سوی آینه (۱۳۷۶)
توفان شن (۱۳۷۵)
آخرین بندر (۱۳۷۳)
اشک و لبخند (۱۳۷۳)
زمین آسمانی (۱۳۷۳)
سوءظن (فیلم)‏ (۱۳۷۱)
عبور از غبار (۱۳۶۸)
پرستار شب (۱۳۶۶)
گزارش یک قتل (۱۳۶۵)

تلویزیونی

جاده‌های سبز شمالی (۱۳۷۹–۱۳۸۰)
کارستان (۱۳۹۳ به عنوان کارگردان)
محاکمه (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۷)
راز (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۶۸)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مهناز افضلی
4.9/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه