بیوگرافی مه‌لقا باقری

4 سال پیش
بیوگرافی مه‌لقا باقری
Rate this post

بیوگرافی مه‌لقا باقری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مه لقا باقری متولد ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر است.

زندگینامه مه‌لقا باقری

بیوگرافی مه‌لقا باقری

زندگی شخصی

فارغ التحصیل لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد، حالا بازیگر، کارگردان و استاد دانشگاه می باشد.

شروع فعالیت هنری

در سال ۱۳۷۸ در ۱۸ سالگی وارد دانشگاه سوره شد

بصورت مبتدی از ۱۵ سالگی و بصورت جدی فعالیت خود را در سال سوم دانشگاه با کارگردانی نمایش میمون میمون است شروع کرد و در سال ۸۲ از دانشگاه فارغ التحصیل شد

ورود به بازیگری

اولین بار نیز سال ۸۱ با تئاتر آرش بکارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بعنوان بازیگر ایفای نقش کرد و با سریال حوض فیروزه در سال ۸۴ بکارگردانی لاله صبوری جلوی دوربین رفت.

از تلویزیون تا شهرت

در سال ۸۵ در سریال باغ مظفر مهران مدیری چهره اش شناخته شد و در سال ۸۸ با سریال قهوه تلخ به شهرت رسید و در نهایت با دورهمی سال ۹۶ به محبوبیت خاصی دست یافت.

ازدواج با همسرش

مهلقا باقری در سال ۱۳۸۴ وقتی ۲۴ ساله بود با همسرش جواد عزتی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون ازدواج کرد و حالا با گذشت مدت زیادی زندگی زناشویی موفقی دارند.

حرکات موزون و آلمان

خانوم باقری در زمینه طراحی حرکات موزون تئاتری و دستیاری کارگردان نیز تجربه های موفق داشته و همچنین دوره تخصصی تئاتر را هم در آلمان گذرانده است.

بازی در کنار همسرم

بازی در کنار همسرم یکی از علاقه‌ های همیشگی‌ ام بود در کارهای که خودم کارگردانی می کنم نیز تمایل دارم همیشه این فرصت بازی برای جفتمان را ایجاد کنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خسرو شکیبایی

افتخارات تئاتری + تدریس

اولین بار در سال ۸۱ جایزه سوم کارگردانی را برای نمایش ساحر سوزان گرفت، سال ۸۲ جایزه دومی بازیگری از جشنوار تئاتر دانشجویی بدست آورد.

سال ۸۷ برای نمایش خواستگاری جایزه اول بازیگری را از جشنواره مسکو از روسیه اخذ کرد، در نهایت در جشنواره تئار فجر ۹۳ بهترین بازیگر زن شد.

خانوم بازیگر هم اکنون استاد دانشگاه نیز می باشد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مه‌لقا باقری
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه