بیوگرافی ثریا بهشتی

4 سال پیش
بیوگرافی ثریا بهشتی
4.4/5 - (137 امتیاز)

بیوگرافی ثریا بهشتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ثریا بهشتی (زاده ۱۳۲۲ خورشیدی در کرمانشاه با نام اصلی ثریا شهسواری – درگذشته ۶ بهمن ۱۳۹۴) هنرپیشه تئاتر و سینما اهل ایران بود.

زندگینامه ثریا بهشتی

بیوگرافی ثریا بهشتی

فعالیت هنری

او در کرمانشاه به دنیا آمد و پیش از اتمام تحصیلات متوسطه و در ۱۶ سالگی (از سال ۱۳۳۸) فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش‌های لاله‌زار آغاز نمود. ثریا با دعوتِ محمد علی فردین پا به عرصه سینما گذاشت و با بازی در فیلم خوشگل خوشگلا به کارگردانی فردین در سال ۱۳۴۴ فعالیت سینمایی‌اش را آغاز کرد. از بازی‌های برجستهٔ وی می‌توان به نقش «طاووس» در فیلم حسن کچل اولین اثر سینمایی علی حاتمی و نقش‌های کمدی مقابل تقی ظهوری اشاره کرد. او اکثراً در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شد. آخرین کار سینمایی بهشتی، بازی در فیلم خاطرخواه بود و پس از آن تا زمان درگذشتش در هیچ فیلمی دیده نشد.

او یکی از بازیگران سرشناس نقش‌های مکمل سینمای دهه چهل و پنجاه شمسی در ایران بود و طرفداران بسیاری در بین تماشاگران و علاقه‌مندان سینمای فارسی داشت.

زندگی شخصی

ثریا در سال ۱۳۵۰ با رضا درفشان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج فقط یک پسر بود.

درگذشت

ثریا بهشتی شب سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۷۲ سالگی در بیمارستان امام خمینی تهران درگذشت. وی در قطعه ۳۰۵ ردیف ۱۴۶ شماره ۳۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

ثریا بهشتی ، بازیگر سینمای پیش از انقلاب شب گذشته ( سه شنبه ) در بیمارستانی در شمال کشور چشم از جهان فروبست. درگذشت. خبر فوت این بازیگر را دختر ایشان اعلام نمودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کرتیس هنسن

ثریا بهشتی (زاده ۱۳۲۲ خورشیدی در کرمانشاه) – بازیگر تئاتر و سینما ایرانی است. وی پیش از اتمام تحصیلات متوسطه و در سنین ۱۶ سالگی از سال ۱۳۳۸ فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش‌های لاله زار آغاز نمود.

ثریا با دعوت محمد علی فردین پا به عرصه سینما نهاد و با بازی در فیلم خوشگل خوشگلا به کارگردانی محمدعلی فردین در سال ۱۳۴۴ فعالیت سینمایی اش را آغاز کرد. از بازی‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز وی می‌توان به نقش «طاووس» در فیلم حسن کچل اولین اثر سینمایی شادروان علی حاتمی ونقش‌های کمدی مقابل مرحوم تقی ظهوری اشاره کرد. با اینکه از چهرهٔ زیبا و جذابی برخوردار بود اما اکثراً در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شد. آخرین کار سینمایی بهشتی، بازی در فیلم خاطرخواه بود و پس از آن تا امروز در هیچ فیلمی دیده نشده است.

او یکی از بازیگران سرشناس نقش‌های مکمل سینمای دهه چهل و پنجاه شمسی در ایران بود و طرفداران بسیاری در بین تماشاگران و علاقمندان سینمای فارسی داشت.

فیلم‌شناسی

خاطرخواه (۱۳۵۱)
خردجال (۱۳۵۱)
ایوب (فیلم) (۱۳۵۰)
بابا شمل (۱۳۵۰)
خوشگل محله (۱۳۵۰)
شراره (فیلم ۱۳۵۰) (۱۳۵۰)
شوفر خوشگله (۱۳۵۰)
شیادان (۱۳۵۰)
عشقی‌ها (۱۳۵۰)
جنجال عروسی (۱۳۴۹)
حادثه جویان (۱۳۴۹)
حسن کچل (۱۳۴۹)
دزد و پاسبان (۱۳۴۹)
رام کردن مرد وحشی (۱۳۴۹)
سوگلی (۱۳۴۹)
علی بی غم (۱۳۴۹)
کوچه مردها (۱۳۴۹)
پسران قارون (۱۳۴۸)
تک‌خال (۱۳۴۸)
ستاره فروزان (۱۳۴۸)
سه فراری (۱۳۴۸)
عشق آفرین (۱۳۴۸)
غول بیابانی (۱۳۴۸)
قصه دل‌ها (۱۳۴۸)
قهوه‌خانه قنبر (فیلم) (۱۳۴۸)
مردان روزگار (۱۳۴۸)
معجزه قلب‌ها (۱۳۴۸)
نعره گرگ‌ها (۱۳۴۸)
ازدواج ایرانی (فیلم) (۱۳۴۷)
بر آسمان نوشته (۱۳۴۷)
پلی بسوی بهشت (۱۳۴۷)
دنیای پوشالی (۱۳۴۷)
ریکاردو (فیلم) (۱۳۴۷)
غروب بت پرستان (۱۳۴۷)
هفت دختر برای هفت پسر (۱۳۴۷)
پسران علاءالدین (۱۳۴۶)
سه جوانمرد (۱۳۴۶)
دالاهو (فیلم) (۱۳۴۶)
گوهر شب چراغ (۱۳۴۶)
ولگردها (۱۳۴۶)
سه قهرمان (۱۳۴۵)
خوشگل خوشگلا (۱۳۴۴)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رجبعلی امیری فلاح
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ثریا بهشتی
4.4/5 - (137 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه