بیوگرافی فریبا جدی‌کار

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فریبا جدی‌کار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فریبا جدی‌کار (زاده ۱۳۳۸، تهران) بازیگر و عروسک‌گردان ایرانی است.

زندگینامه فریبا جدی‌کار

بیوگرافی فریبا جدی‌کار

فعالیت هنری

فریبا جدیکار نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۷ در ۲۹ سالگی در فیلم شاخه های بید به کارگردانی امرالله احمدجو بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال زیر تیغ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فریبا جدیکار محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، رضا کرم‌رضایی، جمشید لایق و هادی اسلامی را تجربه کرد.

فریبا جدیکار در سال ۱۳۸۵ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم فریبا جدیکار در این سال، بازیگری در سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فریبا جدیکار بازی در سریال زیر تیغ بوده است. فریبا جدیکار سال ۱۳۸۵ در ۴۷ سالگی در سریال زیر تیغ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با محمدرضا هنرمند همکاری داشته است. فریبا جدیکار توانست با بازی در سریال زیر تیغ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی و کوروش تهامی بر تجارب او افزود.

سریال شاهگوش

فریبا جدیکار علاوه‌بر سریال زیر تیغ، سال ۱۳۹۲ در ۵۴ سالگی در سریال شاهگوش نیز بازی کرده است. فریبا جدیکار این‌بار با سید داود میر‌باقری یعنی کارگردان سریال شاهگوش و هنرمندانی چون فرهاد اصلانی، مرجانه گلچین، محسن تنابنده و حمیدرضا آذرنگ همکاری داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامان دارابی

با اینکه فریبا جدیکار را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. فریبا جدیکار علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان دستیار لباس و گوینده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر فریبا جدیکار در حرفه‌ی دستیار لباس، فیلم شهر موش‌ها است. مهم‌ترین اثر فریبا جدیکار در حرفه‌ی گوینده، فیلم شهر موش‌ها است.

در این سال‌ها فریبا جدیکار با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران نگار جواهریان با ۳ مرتبه، فرخ نعمتی با ۲ مرتبه، بهروز قادری با ۲ مرتبه، سیروس گرجستانی با ۲ مرتبه و حمید جبلی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با فریبا جدیکار داشته‌اند.

فیلم‌شناسی
هزارتو (۱۳۹۷)
لابیرنت (۱۳۹۷)
داره صبح میشه (۱۳۹۴)
شهر موشها ۲ (۱۳۹۳)
بیداری رؤیاها (۱۳۸۸)
شیرین (فیلم) (۱۳۸۷)
شبانه‌روز (۱۳۸۷)
کتاب قانون (۱۳۸۷)
دل‌شکسته (۱۳۸۶)
روز کارنامه (۱۳۸۱)
گربه آوازخوان (۱۳۶۹)
پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸)
مرگ پلنگ (۱۳۶۸)
کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)
شاخه‌های بید (۱۳۶۷)
شهر موشها (۱۳۶۴)

مجموعه‌های تلویزیونی

۱۳۹۸ پرگار (شهرام شاه حسینی) شبکه ۱
۱۳۹۵ یادداشت‌های یک زن خانه‌دار (مسعود کرامتی) شبکه ۵
۱۳۹۴ بیمار استاندارد (سعید آقاخانی) شبکه ۱
۱۳۹۳ خط (عباس رنجبر) شبکه ۳
۱۳۹۲ شاهگوش (داوود میرباقری) شبکه نمایش خانگی
۱۳۹۱ حیرانی (کیوان علیمحمدی)، (امید بنکدار) شبکه ۱
۱۳۹۰ فرات[۲] (مازیار میری)
۱۳۸۵ زیر تیغ (محمدرضا هنرمند) شبکه ۱
۱۳۸۲ کاکتوس (سری سوم) (محمدرضا هنرمند)
۱۳۷۵ تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸ (مرضیه برومند) شبکه ۵
۱۳۶۷ عطر و گلاب بپاشید (ایرج طهماسب)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فریبا جدی‌کار
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه