بیوگرافی پونه حاج‌محمدی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پونه حاج‌محمدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
پونه حاج‌محمدی یک هنرپیشه ایرانی ساکن بریتانیاست. وی از سال ۱۹۹۶ میلادی تا کنون مشغول فعالیت می‌باشد.

زندگینامه پونه حاج‌محمدی

بیوگرافی پونه حاج‌محمدی

زندگی شخصی

پونه حاج‌محمدی بازیگری رو از سال ۱۳۷۶–۱۳۷۷ با کلاس‌های مهین اسکویی شروع کرد و بعد وارد دانشگاه سوره شد و موفق لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر رو از دانشگاه هنر و معماری تهران دریافت کرد.

در سریال مزرعه کوچک نقش پونه، در سریال خانه‌ای در تاریکی ساخته سعید سلطانی نقش شیرین السلطنه را نقش آفرینی کرده‌است و در فیلم‌های سینمایی نیمه پنهان ساخته تهمینه میلانی در نقش زهره رو در کنار نیکی کریمی و عروسک فرنگی در کنار خسرو شکیبایی بازی کرده‌است. در تئاتر می‌توان به بازی وی در نمایش حسنک کجایی نوشته و کار حسن وارسته در کنار محسن تنابنده و افشین کتانچی اشاره کرد.

در مصاحبه‌ای که با بخش فارسی صدای آمریکا داشت در مورد پایان حضورش در سینمای ایران اشاره نمود هنگامی که وی با رئیس جشنواره فیلم نانت که در هتل لاله تهران حضور داشته دست داده است و به همین خاطر به مدت یکسال ممنوع‌الکار شد.

وی هم‌اکنون ساکن کشور بریتانیا است و در این مدت مشغول نوشتن دو سناریو بنام‌های «تونل» و «عروس باکره» بوده و همچنین در یک سریال بنام en:The Bill بازی کرده‌است و همچنین در یک فیلم پرهزینه انگلیسی بنام «ماشین» Machine که آوریل ۲۰۱۳ برای اولین بار در جشنواره ترایبکا در نیویورک اکران عمومی شد.

فعالیت هنری

پونه حاج‌محمدی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۸۰ در فیلم نیمه پنهان به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خانه‌ای در تاریکی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پونه حاج‌محمدی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون نیکی کریمی، محمد نیک‌بین، آتیلا پسیانی و آفرین عبیسی را تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسام محمودی

پونه حاج‌محمدی در سال ۱۳۸۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم پونه حاج‌محمدی در این سال، بازیگری در سریال خانه‌ای در تاریکی به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پونه حاج‌محمدی بازی در سریال خانه‌ای در تاریکی بوده است. پونه حاج‌محمدی سال ۱۳۸۲ سریال خانه‌ای در تاریکی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. پونه حاج‌محمدی توانست با بازی در سریال خانه‌ای در تاریکی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لادن مستوفی، محمدهادی قمیشی، محمدعلی کشاورز و مجید مظفری بر تجارب او افزود.

در این سال‌ها پونه حاج‌محمدی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران آتیلا پسیانی با ۲ مرتبه و اسماعیل شنگله با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با پونه حاج‌محمدی داشته‌اند.

در ایران
عروسک فرنگی (۱۳۸۴ سینمایی) در نقش مریم
نیمه پنهان (۱۳۸۰ سینمایی) در نقش زهره
مجموعه تلویزیونی خانه‌ای در تاریکی (۱۳۸۲) در نقش شیرین السلطنه
مزرعه کوچک در نقشه پونه

در بریتانیا

وی پس از مهاجرت به بریتانیا فعالیت هنری خویش را ادامه می‌دهد.

en:The Bill
ماشین در نقش سوری
en:Words with Gods
en:Don’t Knock Twice (film) در نقش تیرا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پونه حاج‌محمدی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه