بیوگرافی آناهید آباد

4 سال پیش
بیوگرافی آناهید آباد
Rate this post

بیوگرافی آناهید آباد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آناهید آباد (سارگیسان) (متولد ۱۳۴۱ تهران) کارگردان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز ایرانی ارمنی‌تبار است.

زندگینامه آناهید آباد

بیوگرافی آناهید آباد

فعالیت هنری

وی فارغ‌التحصیل رشته زبان ارمنی است. وی با گذراندن دوره فیلمسازی در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و دستیاری کارگردان و برنامه‌ریز در فیلم «خلع سلاح» به کارگردانی محمدرضا داوودنژاد فعالیت سینمایی را آغاز کرد.

آباد که سابقه سال‌ها دستیاری چهره‌هایی چون بهرام بیضایی، واروژ کریم مسیحی، علیرضا داوودنژاد و احمدرضا درویش را در کارنامه دارد. وی با ساخت فیلم «کارواجار» در سال ۱۳۹۴ اولین تجربه کارگردانی خود را در سینما پشت گذاشته‌است.

آناهید آباد با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بر روی کارگردانی تمرکز دارد، اظهار کرد: من بعد از فارغ‌التحصیل شدن در دانشگاه برای تجربه فضای حرفه‌ای کارگردانی، کارم با دستیاری کارگردان‌های مختلف شروع کردم؛ ولی از همان ابتدا علاقه من به کارگردانی بود، به همین خاطر کار دستیاری و برنامه‌ریزی را قبول کردم تا بتوانم در این فضا تجربه کسب کنم. هرچند که اولین پروانه ساختم را در سال ۷۴ گرفتم و حالا بعد از بیست سال اولین فیلم سینمایی‌ام را ساخته‌ام.

آناهید آباد رئیس کانون برنامه ریزان و دستیاران کارگردان می‌باشد.

سینمای سطحی ایران

او می گوید:

من نمی‌خواهم صرفا راجع به فیلمی مثل رحمان ۱۴۰۰ حرف بزنم چون بالاخره مخاطب خودش را دارد بلکه معتقدم سبد پخش سینما در اختیار فیلم‌هایی است که مطلقا سینما نیستند. آقای هادی خسته هم نباشند اما رحمان‌۱۴۰۰ سینما نیست، البته من منظورم اصلا کمدی نیست چون بهترین کمدی‌ها در آمریکا ساخته می‌شود، کمدی موزیکال‌های درجه یک ساخته می‌شوند و فروش خوبی هم دارند ولی سطحی نیستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بوراک داکاک

ببینید! سینما از بیت‌المال ساخته می‌شود. این پردیس‌ها و مال‌ها با وام‌های بدون‌بهره و یا بلاعوض ساخته شده و آنهایی که در این چرخه بودند حالا گمان می‌کنند متولی سینما هستند. آنها سیستم پخش را با رانت در اختیار گرفته‌اند و این رانت‌خوارها حالا دارند سلیقه خودشان را هم به مردم و سینما تحمیل می‌کنند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آناهید آباد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه