بیوگرافی زهره زمانی

4 سال پیش
4.7/5 - (102 امتیاز)

بیوگرافی زهره زمانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 زهره زمانی(زادهٔ ۱۳۴۸ در بندر انزلی) کارگردان و فیلمساز ایرانی است.

زندگینامه زهره زمانی

بیوگرافی زهره زمانی

زندگی شخصی

زهره زمانی، فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۷۹ با شرکت در کلاسهای فیلمنامه‌نویسی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در انزلی آغاز کرد. وی علاوه بر فیلمسازی در عرصه‌های ادبی اعم از داستان‌نویسی و ترجمه مشغول فعالیت است و مجموعه «قصه‌های کوچهٔ مادرم» را برای چاپ آماده کرده‌است. «پاسور» و «مسافر صندلی عقب» از دیگر فیلمهای زمانی است و هم‌اکنون یک طرح مستند دیگر را نیز در دست ساخت دارد.

جوایز بین‌المللی

فیلم نامه‌ای برای آندره به کارگردانی زهره زمانی و علی حاجی پور دو فیلمساز اهل انزلی جایزه نخست فیلم کوتاه جشنواره مذهب امروز ترنتو ایتالیا را از آن خود کرد.
این فیلم از بین ۲۰ فیلم کوتاه این جشنواره به عنوان بهترین فیلم کوتاه انتخاب شد و مورد توجه داوران و فیلمسازان و خبرنگاران قرار گرفت. موضوع این فیلم همزیستی و پیوند عاطفی یک بانوی تنها و سالخورده مسیحی با یک خانواده مسلمان بی سرپرست، فارغ از تفاوت‌های مذهبی، زبان و غیره‌است.

فیلم بیا همه خوابند ساخته زهره زمانی فیلمساز زن اهل انزلی جایزه بهترین فیلم کوتاه به معنی مطلق و فیلم منتخب هیئت داوران جشنواره مذهب امروز ایتالیا را از آن خود کرد.

آثار

پاسور
مسافر صندلی عقب
قصه‌های کوچه مادرم
آندره
بیا همه خوابن

نظارت در مورد آثار

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی گفت: فیلم بیا همه خوابند ساخته زهره زمانی فیلمساز زن اهل انزلی جایزه بهترین فیلم کوتاه به معنی مطلق و فیلم منتخب هیئت داوران جشنواره مذهب امروز ایتالیا را از آن خود کرد. به گزارش “آناً فرهاد رحمان زاده اظهار داشت: این کارگردان علاوه بر جشنواره در یک کارگاه و همایش مربوط به سینمای ایران که در حاشیه جشنواره برگزار شده بود شرکت و مقالات موفق ارائه کرد. فیلم قبلی این کارگردان به اسم نامه‌ای برای آندره که مشترکاً با علی حاجی پور ساخته بود نیز دو سال پیش در این جشنواره موفق به اخذ بهترین فیلم کوتاه شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سید علاءالدین باباشهابی

موضوع این فیلم راجع به دو کودک (یک دختر مسلمان و یک پسر مسیحی) است که با مشاهده مشکلات مالی خانواده‌هایشان تصمیم می‌گیرند تا برای کمک به آنها دست نیاز به سوی خدا دراز کنند و در نتیجه به جستجوی خدا می‌روند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زهره زمانی
4.7/5 - (102 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه