بیوگرافی سپیده فارسی

4 سال پیش
2.5/5 - (11 امتیاز)

بیوگرافی سپیده فارسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سپیده فارسی (زاده ۱۳۴۴ در تهران) کارگردان ایرانی مقیم فرانسه است. وی در شصت و دومین دوره جشنوارهٔ فیلم لوکارنو عضو هیئت داوران بود.

زندگینامه سپیده فارسی

بیوگرافی سپیده فارسی

زندگی شخصی

سپیده فارسی در سال ۱۹۶۵ در تهران متولد شد. پدرش رحیم فارسی مهندس عمران و مادرش مهین قاضی خانه‌دار بود. وی پس از انقلاب به علت اعتقادات سیاسیش به مدت ۸ ماه به زندان افتاد. پس از آزادی از ادامه تحصیل محروم شد؛ بنابراین به پاریس رفت و در رشته ریاضی تحصیل کرد، ولی به تدریج به عکاسی علاقه‌مند شد.

اولین فیلم بلند خود را بانام «خواب خاک» در سال ۲۰۰۳ ساخت و سه سال بعد دومین فیلم بلندش باعنوان «نگاه» را کارگردانی کرد که نامزد جایزه اول جشنواره روتردام در سال ۲۰۰۵ بود. «فارسی» در سال ۲۰۰۷ با فیلم مستند هرات به جشنوارهٔ لوکارنو رفت و با این فیلم جایزهٔ بهترین فیلم مستند را از جشنواره «Dei Popoli» فلورانس ایتالیا گرفت. در سال ۲۰۰۹ فیلم مستند «تهران بدون اجازه» را ساخت. فارسی پس از آن فیلم «زیر آب» را کارگردانی کرد. در حال حاضر آخرین فیلم سپیده پارسی «گل سرخ» نام دارد که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده‌است.

فعالیت هنری

سپیده فارسی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۸۲ در فیلم خواب خاک به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم زیر آب، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سپیده فارسی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون رویا نونهالی، حسین محجوب، مهدی مرعشی و محسن سلمانی‌زاده را تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جسیکا چاستن

سپیده فارسی در سال ۱۳۸۸ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سپیده فارسی در این سال، فعالیت در فیلم زیر آب به کارگردانی سپیده فارسی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سپیده فارسی فعالیت در فیلم زیر آب بوده است. سپیده فارسی سال ۱۳۸۸ فیلم زیر آب به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. سپیده فارسی توانست با فعالیت در فیلم زیر آب تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر بیژن امکانیان، مسعود رایگان، فریبا کامران و سروش صحت توانست سطح کاری او را متحول کند.

سپیده فارسی علاوه‌بر فیلم زیر آب، سال ۱۳۸۳ در فیلم نگاه نیز فعالیت داشته است. سپیده فارسی این‌بار با هنرمندانی چون حمیدرضا دانشور، فریبا کوثری، بهناز جعفری و محمد حاتمی همکاری داشت.

فیلم شناسی

گل سرخ (۲۰۱۴) (کارگردان)
زیر آب (۱۳۸۸) (کارگردان نویسنده تدوین)
نگاه (۱۳۸۳) (کارگردان نویسنده طراح صحنه)
خواب خاک (۱۳۸۲) (کارگردان نویسنده طراح صحنه و لباس)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سپیده فارسی
2.5/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه