بیوگرافی آزیتا موگویی

4 سال پیش
3.5/5 - (24 امتیاز)

بیوگرافی آزیتا موگویی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آزیتا موگویی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده و منشی صحنه و مجری طرح و مدیر تولید فیلم ایرانی است.

زندگینامه آزیتا موگویی

بیوگرافی آزیتا موگویی

زندگی شخصی

آزیتا موگویی فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد و همان‌طور که خودش هم می‌گوید از همان ابتدا وارد جریان تولید در سینمای حرفه‌ای و به‌اصطلاح بدنه شد. مدتی به عنوان منشی صحنه، طراح صحنه، دستیار، برنامه‌ریز و… در سینما فعالیت داشت و در یک دههٔ اخیر هم فقط در بخش تولید و تهیه‌کنندگیِ اجرایی فعالیت داشته‌است. مدیر تولید فیلم فرزند چهارم پیش از این در پروژه‌های سینمایی دیگری همچون پسر آدم، دختر حوا رامبد جوان و انعکاس رضا کریمی و… مسئولیت تولید را برعهده داشته، اما کارش در فرزند چهارم از این جهت قابل توجه‌تر است که این فیلم بیش از هر چیز بر خصوصیات اجرایی و شرایط تولیدش متکی است.

وی سال ۱۳۹۲ با ساخت فیلم تراژدی بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم رضا کریمی نخستین تجربه کارگردانی خود را در کارنامه فعالیت‌هایش هنری‌اش ثبت که با موفقیت‌های متعددی روبرو شد. موگویی توانست برای فیلم تراژدی در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی نامزد شود.

دومین اثر ساخته شده وی به عنوان کارگردان، ایده اصلی نام دارد که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را هم به عهده دارد. ایده اصلی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) حضور دارد.

فعالیت هنری

آزیتا موگویی در سال ۱۳۸۷ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم آزیتا موگویی در این سال، فعالیت در فیلم پسر آدم، دختر حوا به کارگردانی رامبد جوان محسوب می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بت میدلر

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آزیتا موگویی فعالیت در فیلم پسر آدم، دختر حوا بوده است. آزیتا موگویی سال ۱۳۸۷ فیلم پسر آدم، دختر حوا به عنوان مجری طرح فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. آزیتا موگویی توانست با فعالیت در فیلم پسر آدم، دختر حوا تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر مهناز افشار، حامد کمیلی، رامبد جوان و لیلا اوتادی توانست سطح کاری او را متحول کند.

آزیتا موگویی علاوه‌بر فیلم پسر آدم، دختر حوا، سال ۱۳۹۳ در فیلم حکایت عاشقی نیز فعالیت داشته است.

آزیتا موگویی این‌بار با احمد رمضان‌زاده یعنی کارگردان فیلم حکایت عاشقی و هنرمندانی چون بهمن زرین‌پور، قطب‌الدین صادقی، بهرام رادان و شیلان رحمانی همکاری داشت.

حرفه‌های دیگر

با اینکه آزیتا موگویی را بیشتر بعنوان مجری طرح می‌شناسیم،

اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است.

آزیتا موگویی علاوه‌بر مجری طرح به‌عنوان کارگردان، طراح صحنه، نویسنده، تهیه کننده و مدیر تولید نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

مهم‌ترین آثار آزیتا موگویی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم ایده اصلی و فیلم تراژدی است.

مهم‌ترین اثر آزیتا موگویی در حرفه‌ی طراح صحنه، فیلم هزاران زن مثل من است.

مهم‌ترین اثر آزیتا موگویی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم هزاران زن مثل من است.

مهم‌ترین اثر آزیتا موگویی در حرفه‌ی تهیه کننده، فیلم ایده اصلی است.

مهم‌ترین اثر آزیتا موگویی در حرفه‌ی مدیر تولید، فیلم پسر آدم، دختر حوا است.

آزیتا موگویی سال ۱۳۹۲ برای فیلم تراژدی توانست در ۳۲مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی نامزد شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر بیچاره
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آزیتا موگویی
3.5/5 - (24 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه