بیوگرافی لیسا جرارد

4 سال پیش
بیوگرافی لیسا جرارد
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی لیسا جرارد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لیسا جرارد (به انگلیسی: Lisa Gerrard) (زادهٔ ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ ملبورن) خواننده و موسیقیدان استرالیایی است.

زندگینامه لیسا جرارد

بیوگرافی لیسا جرارد

فعالیت هنری

شهرت وی به خاطر داشتن صدای کنترالتو است. او به همراه هانس زیمر برنده جایزه گلدن گلوب به خاطر موسیقی فیلم گلادیاتور شد. او بسیاری از آوازهای خود از جمله آواز فیلم گلادیاتور، “اکنون ما آزاد هستیم”، را به زبانی که خود در سنّ ۱۲ سالگی ساخته است می‌خواند. کلمات این زبان به گفته او هیچ معنایی ندارند و به ادعای او روشی برای سخن گفتن او با خداوند می‌باشند.

هانس زیمر در ساخت ساندترک گلادیاتور با لیسا جرارد، خواننده استرالیایی همکاری کرد و با توجه به قوانین اسکار فقط هانس زیمر نامزد اسکار شد که باوجود شایستگی آن را به “ببر خیزان، اژدهای پنهان” ساخته تان دان واگذار کرد. در گلدن گلوب هانس زیمر و لیسا جرارد جایزه بهترین موسیقی متن را از آن خود کردند اما در بفتا هم جایزه به تان دان رسید.

ترانه اصلی بسیار زیبای این فیلم با نام Now We Are Free “اکنون ما آزاد هستیم” که در پایان فیلم و تیتراژ پایانی پخش می‌شود پس از انتشار فیلم با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شد و از آن به عنوان شناسه اصلی فیلم و موسیقی گلادیاتور یاد می‌شود. این ترانه به قدری زیبا و گیراست که حتی به فهم متن ترانه آن نیازی نیست و اصلاً معنی خاصی هم ندارد چون به زبانی خاصی نیست و شاید تنها خود لیسا جرارد متوجه معنای آن شود چون زبانیست که خودش آن را از کودکی و برای صحبت با خدایش ابداع کرده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد سیانکی
حس زیبای رهایی

ترانه حس زیبای رهایی، حس به مقصود و مقصد رسیدن را با خود دارد. (*** خطر لو رفتن داستان ***) مکسیموس پس از مرگی باشکوه و آزاد کردن یاران و وطنش حالا به آرزویش که خانواده‎‌اش است رسیده‌ و در گندم‌زاری در بهشت به سمت پسرش که به سوی می‌دود راه می‌رود، همسرش به نظاره ایستاده است و در انتظار اوست، او حالا در بهشت واقعی و نزد خانواده‎‌اش است، او اکنون آزاد است. این ترانه زیبا با صدای آسمانی لیسا جرارد مکسیموس را بدرقه می‌کند و لحظه لحظه‌ی سرگذشت و سرنوشت مکسیموس را ذهن بیننده ماندگار می‌کند و واقعاً پس از پایان فیلم چه چیزی بیشتر از این ترانه بی‌نظیر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

صدای بهشتی لیسا جرارد در پایان فیلم بدرقه‌گر مکسیموس است و سرگذشت و سرنوشت او را در ذهن بیننده ماندگار می‌کند.

لیست فیلم ها

۹۸۹ – Moon Child
۱۹۹۴ – Toward the Within
۱۹۹۹ – The Insider
۲۰۰۰ – Gladiator
۲۰۰۰ – Mission: Impossible 2
۲۰۰۱ – Ali
۲۰۰۲ – Whale Rider
۲۰۰۶ – Sanctuary
۲۰۱۱ – InSight
۲۰۱۵ – Tanna
۲۰۱۷ – ۲:۲۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لیسا جرارد
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه