بیوگرافی ژولی دلپی

4 سال پیش
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی ژولی دلپی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ژولی دلپی (به فرانسوی: Julie Delpy) (زاده ۲۱ دسامبر ۱۹۶۹) هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس، خواننده، ترانه‌سرا و کارگردان فرانسوی-آمریکایی است.

زندگینامه ژولی دلپی

بیوگرافی ژولی دلپی

زندگی شخصی

دلپی در پاریس فرانسه به دنیا آمد. تنها فرزند آلبرت دلپی و ماریه پیلت که هر دوی آنها بازیگر بودند، پدر او کارگردان تئاتر نیز بود.

بازیگری

دلپی در سان فرانسیسکو، ۲۰۱۱

دلپی در چهارده سالگی شرایط حضور در فیلم «کارآگاه» را پیدا کرد. دو سال بعد دلپی دومین فیلمش با نام «بیترایس» را بازی کرد. با اولین درآمدش برای تفریح به شهر نیویورک رفت.

در سال ۱۹۹۰ دلپی اولین فیلم بین‌المللی خود با نام اروپا اروپا را بازی کرد. او در این فیلم نقش یک دختر نازی را بازی کرد. در ۱۹۹۳ در سه‌رنگ: سفید اثر کریستف کیشلوفسکی نقش دومینیک را بازی کرد. او در ۲ بخش دیگر این سه‌گانه نیز حضور مختصری در همین نقش داشت.

پس از ورود دلپی به سینمای هالیوود در سال ۱۹۹۵، در کنار بازیگر معروف اتن هوک در فیلم پیش از طلوع به کارگردانی ریچارد لینکلیتر بازی کرد. او در قسمت دوم فیلم با نام پیش از غروب هم بازی کرد و نامزد جایزه آکادمی آوارد هم شد. او همچنین در فیلم سه تفنگدار بازی کرده است.

نویسندگی و کارگردانی

دلپی پس از تحصیل در دانشگاه نیویورک در رشته فیلم‌سازی تصمیم به نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاهی با نام «بله بله بله» کرد که در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد. پس ازآن فیملنامه‌ای با عنوان «دو روز در پاریس» را نوشت که توسط آدام گلدبرگ کارگردانی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد میرزاوندی

موسیقی

دلپی یک موسیقی‌دان نیز است. او در سال ۲۰۰۳ یک آلبوم موسیقی به زبان فرانسوی خواند که سه آهنگ آن در فیلم «پیش از غروب» پخش شد.

فیلم‌شناسی

پیش از طلوع
پیش از غروب
پیش از نیمه‌شب
سه تفنگدار
سه‌رنگ: سفید
کارآگاه
شاه لیر
ماسه
کنتس
لولو
لس آنجلس بدون نقشه
اروپا اروپا
جنایت و مکافات
حقه
فرانکنشتاین (مینی سریال)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژولی دلپی
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه