بیوگرافی هیلدور گودنادوتیر

4 سال پیش
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی هیلدور گودنادوتیر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 هیلدور اینگوِلداردوتیر گودِنادوتیر به اختصار: هیلدور گودِنادوتیر (زاده ۴ سپتامبر ۱۹۸۲) نوازنده ویولن سل و موسیقی‌دان کلاسیک ایسلندی است و برنده اسکار است که با گروه‌های مختلف موسیقی از جمله پن سونیک، ترابینگ گریسل و گروه مام آلبوم موسیقی گم‌شده در هیلدرنس را منتشر کرده‌است. او همچنین با گروه انیمال کالکتیو و سان او به‌طور مشترک کنسرت برگزار کرده‌است. او با همکاری یوهان یوهانسون، موسیقی متن فیلم مریم مجدلیه از گرث دیویس را ساخت. در سال ۲۰۱۸ هیلدور موسیقی متنی را برای فیلم سیکاریو ۲: روز سرباز به کارگرانی استفانو سولیما ساخت.

زندگینامه هیلدور گودنادوتیر

بیوگرافی هیلدور گودنادوتیر

فعالیت هنری

در سال ۲۰۰۷ او یک آلبوم انفرادی به نام «کوه آ» منتشر کرد که در آن سعی داشت «تا جایی که می‌شد افراد هر چه کمتری را در آن دخیل کنم». این آلبوم در شهر نیویورک و هولار در شمال ایسلند ضبط شده‌است. سال ۲۰۰۹ وی دومین آلبوم انفرادی خود را با نام بدون غرق شدن در بریتانیا با لیبل تاچ رکوردز منتشر کرد.

هیلدور به جز نوازندگی ویولن سول، آواز می‌خواند و موسیقی کرال تنظیم می‌کند؛ و همچنین یکبار یک گروه کُر را برای اجرا در کنسرت سمفونیک ترابینگ گریسل در اتریش و لندن رهبری کرد. او به عنوان آهنگساز، قطعه ای را برای کنسرت سومارداگور (“روز تابستان”) در تئاتر ملی ایسلند اجرا کرده‌است. او همچنین برای فیلم دانمارکی ربودن آهنگسازی کرده‌است.

او فیلم جوکر (۲۰۱۹) با بازی واکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس را آهنگسازی کرد و برنده جایزه بهترین موسیقی متن گلدن گلوب ۲۰۲۰ و اسکار شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیامک خواهانی
اسکار ۲۰۲۰

در اختتامیه‌ی اسکار ۲۰۲۰، «هیلدور گودنادوتیر» ساخت موسیقی متن جوکر برنده اسکار شد؛ این در حالی است که هیلدور اولین زنی هست که بعد سال ۱۹۹۷ که Anne Dudley برای موسیقی متن فیلم The Full Montyبرنده جایزه شد،‌ توانست اسکار بهترین موسیقی متن را دریافت کند.

«هیلدور گودنادوتیر» امسال برای ساخت موسیقی متن جوکر علاوه بر اسکار، جوایز بفتا، گلدن کلوب و Critics’ Choice Awards را نیز به دست آورد، او همچنین جایزه امی و گرمی رو برای آهنگسازی سریال چرنوبیل کسب کرده است. در میان نامزدهای بهترین موسیقی متنِ این رویداد سینمایی در سال جاری می‌توان به زنان کوچک،‌ داستان ازدواج، ۱۹۱۷ و جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر اشاره کرد.

«هیلدور اینگوِلداردوتیر گودِنادوتیر»، نوازنده ویولن‌سل و موسیقی‌دان کلاسیک ایسلندی است که با گروه‌های مختلف موسیقی از جمله پن سونیک، ترابینگ گریسل و گروه مام همکاری داشته است. او در سال ۲۰۱۸ هیلدور موسیقی متنی را برای فیلم سیکاریو ۲: روز سرباز به کارگرانی استفانو سولیما ساخت. او فیلم جوکر (۲۰۱۹) با بازی واکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس را آهنگسازی کرد و برنده جایزه بهترین موسیقی متن گلدن گلوب ۲۰۲۰ شد.

ترانه‌شناسی

آلبوم‌های تک‌نوازی

کوه A (به عنوان از دست رفته در هیلدرنس) (۲۰۰۶)
بدون غرق شدن (۲۰۰۹)، به همراه نسخه وینیل با آهنگ‌های اضافی، انتشار در سال ۲۰۱۱
کوه A (به عنوان هیلدور گورنوادوتیر)، (۲۰۱۰)
اجازه دهید به نور (۲۰۱۲)
سامان (۲۰۱۴)، به همراه نسخه وینیل

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هیلدور گودنادوتیر
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه