بیوگرافی ‏فی داناوی‏

4 سال پیش
بیوگرافی ‏فی داناوی‏
Rate this post

بیوگرافی ‏فی داناوی‏ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فی داناوی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «محله چینی ها»، فیلم سینمایی «Arizona Dream» و فیلم سینمایی «شبکه» فعالیت داشته است.

زندگینامه فی داناوی‏

بیوگرافی ‏فی داناوی‏

فعالیت هنری

فی داناوی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۴۳ در ۲۴ سالگی در فیلم چمپ به کارگردانی Franco Zeffirelli بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم محله چینی ها، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فی داناوی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Jon Voight، Ricky Schroder، جک واردن و جون بلوندل را تجربه کرد.

فی داناوی در سال ۱۳۵۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم مهم سینما خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم فی داناوی در این سال، بازیگری در فیلم The Four Musketeers به کارگردانی Richard Lester، فیلم The Towering Inferno به کارگردانی John Guillermin و فیلم محله چینی ها به کارگردانی رومن پولانسکی محسوب می‌شود.

فیلم محله چینی ها

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فی داناوی بازی در فیلم محله چینی ها بوده است. فی داناوی سال ۱۳۵۳ در ۳۴ سالگی در فیلم محله چینی ها نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با رومن پولانسکی همکاری داشته است. فی داناوی توانست با بازی در فیلم محله چینی ها تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر جک نیکلسون، جان هیوستون، پری لوپز و John Hillerman بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهرداد صدیقیان

فی داناوی علاوه‌بر فیلم محله چینی ها، سال ۱۳۵۵ در ۳۶ سالگی در فیلم شبکه نیز بازی کرده است. فی داناوی این‌بار با سیدنی لومت یعنی کارگردان فیلم شبکه و هنرمندانی چون ویلیام هولدن، Peter Finch، رابرت دووال و Wesley Addy همکاری داشت.

در این سال‌ها فی داناوی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Simon Ward با ۳ مرتبه، ریچارد چمبرلین با ۳ مرتبه، Oliver Reed با ۲ مرتبه، جرالدین چاپلین با ۲ مرتبه و Ricky Schroder با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با فی داناوی داشته‌اند.

بخشی از آثار

سیزده در شام ۱۹۸۵
کازانووا ۱۹۸۷
ستوان کلمبو ۱۹۹۳
قصه‌های جزیره ۱۹۹۵
آلیاس ۰۳-۲۰۰۲
سی‌اس‌آی ۲۰۰۶
آناتومی گری ۲۰۰۹

تئاتر

تارتوف ۱۹۶۵
کاندیدا ۱۹۷۱
اتوبوسی به نام هوس ۱۹۷۳

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ‏فی داناوی‏
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه