بیوگرافی ‏کلیا دووال‏

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ‏کلیا دووال‏ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کلیا دووال، بازیگر، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «همسر فضانورد»، سریال تلویزیونی «کارنیوال» و فیلم سینمایی «Love Me Like You Do» فعالیت داشته است.

زندگینامه کلیا دووال‏

بیوگرافی ‏کلیا دووال‏

فعالیت هنری

کلیا دووال نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۵ در ۱۹ سالگی در فیلم Little Witches به کارگردانی Jane Simpson بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کارنیوال، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای کلیا دووال محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Mimi Rose، Sheeri Rappaport، Jennifer Rubin و جک نانس را تجربه کرد.

کلیا دووال در سال ۱۳۸۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم کلیا دووال در این سال، بازیگری در سریال کارنیوال و فیلم هویت به کارگردانی جیمز منگولد محسوب می‌شود.

سریال کارنیوال

کلیا دووال سال ۱۳۸۲ در ۲۶ سالگی در سریال کارنیوال نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. کلیا دووال توانست با بازی در سریال کارنیوال تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر Michael J. Anderson، Adrienne Barbeau، کلنسی براون و Debra Christofferson بر تجارب او افزود.

کلیا دووال علاوه‌بر سریال کارنیوال، سال ۱۳۷۸ در ۲۲ سالگی در فیلم همسر فضانورد نیز بازی کرده است. کلیا دووال این‌بار با Rand Ravich یعنی کارگردان فیلم همسر فضانورد و هنرمندانی چون شارلیز ترون، جانی دپ، جو مورتون و دونا مورفی همکاری داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مایکل پاول

با اینکه کلیا دووال را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. کلیا دووال علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان کارگردان و نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر کلیا دووال در حرفه‌ی کارگردان، فیلم The Intervention است. مهم‌ترین اثر کلیا دووال در حرفه‌ی نویسنده، فیلم The Intervention است.

در این سال‌ها کلیا دووال با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران دیوید مورس با ۲ مرتبه، آشر ریموند با ۲ مرتبه، توبی هاس با ۲ مرتبه، Shawn Hatosy با ۲ مرتبه و پتر استورماره با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با کلیا دووال داشته‌اند.

فیلم ها

جکی و رایان (۲۰۱۴)
آرگو (۲۰۱۲)
زودیاک (۲۰۰۷)
قهرمان ده اینچی (۲۰۰۷)
کینه (۲۰۰۴)
هویت (۲۰۰۳)
۲۱ گرم (۲۰۰۳)
سیزده گفتگو در مورد یک چیز (۲۰۰۲)
ارواح مریخ (۲۰۰۰)
متعهد (۲۰۰۰)
دختر، گسیخته‌شده (۲۰۰۰)
همسر فضانورد (۱۹۹۹)
کادر آموزشی (۱۹۹۸)
قانون کشتار (۲۰۰۲)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ‏کلیا دووال‏
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه