بیوگرافی فاطمه نقوی

4 سال پیش
4.8/5 - (101 امتیاز)

بیوگرافی فاطمه نقوی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فاطمه نقوی بازیگر سینما و تئاتر متولد سال ۱۳۳۳ در تهران است. وی مدرک لیسانس روان‌شناسی کودک از “مدرسه عالی شمیران” را دارد. نقوی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۶ و حضور جلوی دوربین را از سال ۱۳۵۷ با فیلم کوتاه «سکوت و سلام»، با همکاری “شاهرخ غیاثی” تجربه کرد و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۰ با «عفریت»، با همکاری «فرشید فلک نازی» آغاز کرد.

زندگینامه فاطمه نقوی

بیوگرافی فاطمه نقوی

فعالیت هنری

فاطمه نقوی نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۰ در سریال مثل‌آباد به کارگردانی رضا ژیان، مسعود فروتن و بیژن صمصامی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم لانتوری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فاطمه نقوی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جواد آهنگر، مرتضی اردستانی، مجید ایزدی و آتیلا پسیانی را تجربه کرد.

فاطمه نقوی در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم فاطمه نقوی در این سال، بازیگری در فیلم لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان محسوب می‌شود.

فیلم لانتوری

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فاطمه نقوی بازی در فیلم لانتوری بوده است. فاطمه نقوی سال ۱۳۹۴ فیلم لانتوری نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با رضا درمیشیان همکاری داشته است. فاطمه نقوی توانست با بازی در فیلم لانتوری تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر نوید محمدزاده، یسنا میرطهماسب، باران کوثری و مریم پالیزبان بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی النا کوریکوا

فاطمه نقوی علاوه‌بر فیلم لانتوری، سال ۱۳۸۷ در فیلم شیرین نیز بازی کرده است. فاطمه نقوی این‌بار با عباس کیارستمی یعنی کارگردان فیلم شیرین و هنرمندانی چون مهناز افشار، ترانه علیدوستی، ویشکا آسایش و رعنا آزادی‌ور همکاری داشت.

در این سال‌ها فاطمه نقوی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران آتیلا پسیانی با ۶ مرتبه، ستاره پسیانی با ۳ مرتبه، بهناز جعفری با ۳ مرتبه، نیکی کریمی با ۲ مرتبه و حمید جبلی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با فاطمه نقوی داشته‌اند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فاطمه نقوی
4.8/5 - (101 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه