بیوگرافی فاطمه طاهری

4 سال پیش
بیوگرافی فاطمه طاهری
4.1/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی فاطمه طاهری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 فاطمه طاهری، بازیگر‌ تلویزیون و سینما، سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و پس از اخذ آن در سن ۱۸ سالگی به تئاتر روی آورد.

زندگینامه فاطمه طاهری

بیوگرافی فاطمه طاهری

فعالیت هنری

فاطمه طاهری نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در ۴۷ سالگی در سریال اغر بخیر به کارگردانی مجید بهشتی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پس از باران، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای فاطمه طاهری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد شیری، آزیتا لاچینی، روح‌انگیز مهتدی و شهره لرستانی را تجربه کرد.

فاطمه طاهری در سال ۱۳۷۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۲ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم فاطمه طاهری در این سال، بازیگری در فیلم دختری بنام تندر به کارگردانی حمیدرضا آشتیانی‌پور و سریال پس از باران به کارگردانی سعید سلطانی محسوب می‌شود.

سریال پس از باران

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی فاطمه طاهری بازی در سریال پس از باران بوده است. فاطمه طاهری سال ۱۳۷۹ در ۶۱ سالگی در سریال پس از باران نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سعید سلطانی همکاری داشته است. فاطمه طاهری توانست با بازی در سریال پس از باران تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمود‌ پاک‌نیت، کتایون ریاحی، مرجان محتشم و جهانگیر الماسی بر تجارب او افزود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کورش یغمایی

فاطمه طاهری علاوه‌بر سریال پس از باران، سال ۱۳۸۲ در ۶۴ سالگی در فیلم مهمان مامان نیز بازی کرده است. فاطمه طاهری این‌بار با داریوش مهرجویی یعنی کارگردان فیلم مهمان مامان و هنرمندانی چون گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی و حسن پورشیرازی همکاری داشت.

در این سال‌ها فاطمه طاهری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران جمشید مشایخی با ۶ مرتبه، پروین سلیمانی با ۶ مرتبه، رحمان مقدم با ۶ مرتبه، نیکو خردمند با ۶ مرتبه و عبدالرضا اکبری با ۶ مرتبه بیشترین همکاری را با فاطمه طاهری داشته‌اند.

فیلم ها

گرگ و میش (۱۳۸۵)
پشت پرده مه (۱۳۸۳)
مهمان مامان (۱۳۸۲)
دختری بنام تندر (۱۳۷۹)
شوخی (۱۳۷۸)
طوطیا (۱۳۷۷)
تارهای نامریی (۱۳۷۶)
زن امروز (۱۳۷۵)
شیرین و فرهاد (۱۳۷۴)
مرد آفتابی (۱۳۷۴)
بی‌قرار (۱۳۷۳)
راه افتخار (۱۳۷۳)
مهریه بی‌بی (۱۳۷۳)
آبادانی‌ها (۱۳۷۱)
رابطه پنهانی (۱۳۷۱)
طعمه (۱۳۷۱)
مستاجر (۱۳۷۱)
انفجار در اتاق عمل (۱۳۷۰)
خانواده کوچک ما (۱۳۷۰)
دیدار در استانبول (۱۳۷۰)
شهر در دست بچه‌ها (۱۳۷۰)
نرگس (۱۳۷۰)
سفر جادویی (۱۳۶۹)
همه یک ملت (۱۳۶۹)
زیر بام‌های شهر (۱۳۶۸)
هامون (۱۳۶۸)
روز باشکوه (۱۳۶۷)
طوبی (۱۳۶۷)
تحفه‌ها (۱۳۶۶)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فاطمه طاهری
4.1/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه