بیوگرافی جنت لی

4 سال پیش
بیوگرافی جنت لی
Rate this post

بیوگرافی جنت لی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جنت لی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «روانی»، فیلم سینمایی «نشانی از شر» و فیلم سینمایی «Prince Valiant» فعالیت داشته است.

زندگینامه جنت لی

بیوگرافی جنت لی

فعالیت هنری

جنت لی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۲۷ در ۲۱ سالگی در فیلم Act of Violence به کارگردانی Fred Zinnemann بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم روانی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جنت لی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Van Heflin، Robert Ryan، Mary Astor و Phyllis Thaxter را تجربه کرد.

جنت لی در سال ۱۳۳۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم جنت لی در این سال، بازیگری در فیلم روانی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جنت لی بازی در فیلم روانی بوده است. جنت لی سال ۱۳۳۹ در ۳۳ سالگی در فیلم روانی نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با آلفرد هیچکاک همکاری داشته است. جنت لی توانست با بازی در فیلم روانی تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر آنتونی پرکینز، ورا مایلز، جان گوین و مارتین بالسام بر تجارب او افزود.

فیلم روانی

جنت لی علاوه‌بر فیلم روانی، سال ۱۳۳۷ در ۳۱ سالگی در فیلم نشانی از شر نیز بازی کرده است. جنت لی این‌بار با اورسن ولز یعنی کارگردان فیلم نشانی از شر و هنرمندانی چون Charlton Heston، اورسن ولز، Joseph Calleia و Akim Tamiroff همکاری داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پیتر اوتول

در این سال‌ها جنت لی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران تونی کرتیس با ۳ مرتبه، Connie Gilchrist با ۳ مرتبه، Lewis Stone با ۲ مرتبه، Angela Lansbury با ۲ مرتبه و الن کوربی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با جنت لی داشته‌اند.

فیلم ها

عاشقانه روزی ریج
زنان کوچک
فرشتگان در مزرعه
دلقک
روانی
کاندیدای منچوری
هارپر
سه نفر روی نیمکت
نشانی از شر
مه
Halloween H20: 20 Years Later

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جنت لی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه