بیوگرافی نصرالله مدقالچی

4 سال پیش
بیوگرافی نصرالله مدقالچی
Rate this post

بیوگرافی نصرالله مدقالچی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 نصرالله مدقالچی (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۲۳ در تبریز، محلهٔ اهراب، کوچهٔ مدقالچی‌ها) نام شناسنامه‌ایِ او نصرالله است، اما خانواده (پدر و مادر) و دوستان او را «ناصر» صدا می‌کنند. او یکی از باسابقه‌ترین و سرشناس‌ترین دوبلورهای ایران است.

زندگینامه نصرالله مدقالچی

بیوگرافی نصرالله مدقالچی

فعالیت هنری

در کوچه مدقالچی‌ها. پدربزرگ آقای نصرالله مدقالچی آن زمان رئیس شورای محله بوده است. مرد بسیار خوب و قابل احترامی برای مردم بود. از این رو این کوچه به نام مدقالچی مانده است.در کودکی پدر ایشان از تبریز به تهران مهاجرت کرد.

کارهای شاخص دوبله

صدای نصرالله مدقالچی روی بازی فوق العاده مایکل آنسارا بازیگر نقش ابوسفیان در محمد رسول‌الله یکی از معروف ترین آثار وی می باشد که با صدای وی جاودانه گردید. ایشان از گویندگان سرشناس تیزرهای تبلیغاتی نیز به حساب می آیند. تیزرهای نصرالله مدقالچی به دلیل صدای خاص وی معمولا ماندگار می شوند. آقای مدقالچی گوینده تیزر محصولات مانی هستند.

همچنین شعار مانی سلامت و شاد مانی از ایشان با وسعت زیادی پخش شده است که این تیزر نیز از تولیدات استودیو پادان می باشد. ایشان گوینده تیزر پروفی کار هم گویندگی بوده اند. تیزر پروفی کار روغن موتوری ست که تیزر این محصول نیز توسط ایشان انجام شده است. نصرالله مدقالچی دکلمه های مشهوری دارد. همه آنه را به خاطر دارند. ایشان از قدیمی ترین دکلمه خوانان ایران هستند. صدای وی به تن صدای نریتورهای آلمانی نزدیک است و شاید حضور طولانی مدت ایشان در کشور آلمان بر لحن صدایشان بی تاثیر نبوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ربابه مراداوا

مدقالچی از دیرپاترین گویندگان نقش‌های مکمل در تاریخ دوبله است که به جای چهره‌های برجسته‌ای از سینمای جهان نظیر ژان گابن، جین هَکمَن، آنتونی هاپکینز نیز به‌خوبی شناخته شده‌است. گویندگی وی به جای مایکل آنسارا در نفش «ابوسفیان»اشاره کرد همچنین از کارهای شاخص فیلم محمد رسول‌الله و دکلمه به یاد ماندنی آنشرلی اشاره کرد.

شروع کار

استدیو عصرطلایی اولین مکان شروع

در پایان دبیرستان از طریق ب دایی‌ خود با بیژن علی‌محمدی پسر بزرگ آقای علی محمدی ‌منش و بهروز علی محمدی هم پسر کوچکش که مدیر دوبلاژ بودند اشنا شد.

استدیو عصرطلایی اولین کار کوتاه ایشان اغاز شد.

برخی از آثار نصرالله مدقالچی

به جای ایلای والاک (زشت) در فیلم خوب بد زشت
به جای آنتونی هاپکینز در فیلم‌های نقاب زورو و سکوت بره‌ها و افسانه‌های پائیزی
سرپرست گویندگان و دکلمه آغازین انیمیشن آنه شرلی
به جای جین هاکمن در فیلم نابخشوده
نصرالله مدقالچی به جای جفری راش در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب
به جای کاپیتان هادوک در فیلم ماجراهای تن‌تن
به جای وی در فیلم وی مثل وندتا
تحت تعقیب (فیلم ۱۹۹۷) – جنرال آدام وودوارد (جان ویت)
بجای ابوسفیان در فیلم محمد رسول‌الله
بجای احمد معینی در فیلم جوجه فکلی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نصرالله مدقالچی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه