بیوگرافی نرگس فولادوند

4 سال پیش
3.7/5 - (24 امتیاز)

بیوگرافی نرگس فولادوند به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 نرگس فولادوند از دوبلورهای ایرانی است. او زادهٔ سال ۱۳۴۵ در تهران می‌باشد و تحصیلاتش در رشتهٔ ادبیات فارسی (کارشناسی) بوده‌است.

زندگینامه نرگس فولادوند

بیوگرافی نرگس فولادوند

فعالیت هنری

فولادوند دوبله را سال ۱۳۶۷ به‌طور حرفه‌ای آغار کرد. مدیریت دوبلاژ سریال ترکیه‌ای حلالم کن پخش‌ شده از شبکه دو سیما، بر عهدۀ وی بوده‌است.

ورود به دوبله

من فوق‌العاده به این کار علاقمند بودم و یادم هست که از زمان دبیرستان این حرفه را به عنوان شغل و هدف آینده‌ام انتخاب کرده بودم. به راحتی هم نتوانستم البته وارد کار دوبله شوم. مراحل زیادی را پشت سر گذاشتم و بعد از یک مدت طولانی تلاش کردن، از طریق تورج نصر توانستم وارد دوبله شوم.

آن زمان هر کسی که وارد کار دوبله می‌شد چون انیمیشن وسعت بیشتری داشت و جا برای مانور دادن بچه‌ها بیشتر بود، طبیعتا آن را تجربه می‌کرد. آن زمان من اصلا جایگاه صدایم را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم که با صدایم قرار است چه کار کنم. اما پرین درواقع نقطه عطفی در کار من بود چون به من جایگاه صدایم را شناساند و فهماند که به جای دختر جوان می‌توانم به راحتی صحبت کنم. وقتی جای پرین حرف زدم تقریبا چند ماهی بود که وارد کار گویندگی شده بودم. همان هم سرِِآغاز کار من شد و مسیر کاری من را مشخص کرد.

گویندگی در نقش سوباسا

برای سوباسا، زنده‌یاد آقای شایگان پیشنهاد حرف زدن به جای سوباسا را به من دادند. من به شدت مخالفت کردم و گفتم صدای من دخترانه است و به هیچ‌وجه نمی‌توانم به جای یک پسر صحبت کنم. او خیلی اصرار کرد و چندین و چند جلسه با من گذاشت. به من گفت من این سریال را دیده‌ام. کار خوبی است. خود شخصیت سوباسا هم چهره جوان و زیبایی دارد که بسیار دوست‌داشتنی است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوک گاس

در واقع چهره‌اش به نوعی حس دخترانه را القا می‌کند. به خاطر همین برای این شخصیت به دنبال یک صدای شیرین می‌گردم و صدای تو خصوصیات مدنظر من را دارد. کافی است فقط کمی صدایت را کلفت کنی. سرانجام قبول کردم یک جلسه فقط برای تمرین سر کار حاضر شوم. اما بعد از مواجهه با این کار، می‌توانم بگویم عاشق شخصیت سوباسا شدم. خیلی دوستش داشتم. یعنی برخلاف اولش که خیلی موافق نبودم بعد سوباسا نقش مهمی در درون من پیدا کرد. هنوز هم گاهی که بهش فکر می‌کنم احساس می‌کنم یک آدمی در کنار من در درون من بوده و با من زندگی کرده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نرگس فولادوند
3.7/5 - (24 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • Nori
    2 سال پیش

    همیشه سلامت باشی