بیوگرافی باسیل پولدوریس

4 سال پیش
بیوگرافی باسیل پولدوریس
Rate this post

بیوگرافی باسیل پولدوریس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 باسیل پولدوریس (Basil Poledouris) در کانزاس سیتی متولد شد و از کودکی دو چیز او را به موسیقی علاقه‌مند کرد اول شنیدن آثار میکوش روژا و دوم ریشه ارتدکس یونانی‌اش؛ او در کلیسا بزرگ شد و شیفته صدای گروه کُر بود. در هفت سالگی آموختن پیانو را شروع کرد و دوست داشت که پیانست کنسرت شود؛ بعد از دبیرستان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته‌های موسیقی و فیلمسازی ثبت نام کرد اما فقط یک ترم در کلاس‌های موسیقی شرکت داشت.

زندگینامه باسیل پولدوریس

بیوگرافی باسیل پولدوریس

فعالیت هنری

پولدوریس برای ساختن موسیقی حماسی و اکشن فانتزی شهرت دارد. او با کارگردانانی مثل جان میلیوس در فیلم کونان بربر، پل ورهوفن در فیلم پلیس آهنی، جان مک‌تیرنان در فیلم شکار برای اکتبر سرخ همکاری کرد. در دانشگاه او از تمام جنبه‌ها ساخت فیلم را مورد مطالعه قرار داد. در سال ۱۹۷۸ میلیوس ساخت موسیقی فیلم چهارشنبه بزرگ را به او پیشنهاد داد. میلیوس در این فیلم به توسعه‌طلبی آمریکایی شکلی اسطوره‌ای داده است و پولدوریس نیز موسیقی ارکسترال باشکوهی با تم‌های فولک برای آن ساخت. این فیلم سکوی پرشی برای پولدوریس بود و آغازگر همکاری با کارگردانان بزرگ شد.

بعد از آن او برای فیلم مرداب آبی موسیقی متن ساخت که موسیقی رومانتیکش محبوب‌تر از فیلم بود. از دیگر فیلم‌هایی که پولدوریس آهنگسازی آنها را به عهده داشت تابستان عشاق، کونان ویرانگر، ویلی آزاد، گوشت و خون، زبر و زرنگ‌ها، روی زمین مرگبار و بینوایان هستند. موسیقی رومنس و ملودی در عمق هنر پولدوریس بود. او معمولا از هارمونی‌های مودال که ریشه در تربیت اورتدکس یونانی‌اش داشت، الهام می‌گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رامبد صدیف
باسیل پولدوریس و آهنگسازی زبر و زرنگ‌ها: قسمت دوم (۱۹۹۳)؛

زبرو زرنگ‌ها فیلمی کمدی است و حضور پولدوریس در آن کمی عجیب به نظر می‌رسد چون تا قبل از این بیشتر برای فیلم‌های اکشن موسیقی متن ساخته بود. او با استفاده از ارکستر، سازهای برنجی و سازهای کوبه‌ای نظامی موسیقی متن این فیلم را ساخته است. موسیقی متن زبرو زرنگ‌ها، صحنه‌های کمدی را تقویت می‌کند و جزو آثار ارزشمند پولدوریس است.

باسیل پولدوریس و آهنگسازی روی زمین مرگبار (۱۹۹۴)؛

بر خلاف دیگر آثار پولدوریس موسیقی متن این فیلم ارکسترال نیست و از صدای خوانندگان اینوئیتی-تیمانجاک پتالاسی و کوناک مکیگاک- و سبک خاص آوازخوانی آنها بنام کاتاجاک استفاده کرده است.

باسیل پولدوریس و آهنگسازی جنگاوران اخترناو (۱۹۹۷)؛

موسیقی متن این فیلم علمی-تخیلی و فرازمینی بسیار ریتمیک و هیجان‌انگیز است. پولدوریس برای ساخت موسیقی آن از سازهای برنجی و کوبه‌ای استفاده کرده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی باسیل پولدوریس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه