بیوگرافی مارک کورون

4 سال پیش
بیوگرافی مارک کورون
Rate this post

بیوگرافی مارک کورون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مارک کورون Mark Korven یکی دیگر از استعدادهای آهنگسازی سبک ترسناک است که با فیلم The Witch در سال ۲۰۱۵ نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و نشان داد که آهنگسازی برای فیلم‌های ترسناک همچنان ظظرفیت‌های فراوانی برای کشف و آفرینش دارد.

زندگینامه مارک کورون

بیوگرافی مارک کورون

فعالیت هنری

موسیقی فیلم Lighthouse با بازی ویلم دفو و رابرت پتینسون جدیدترین ساخته‌ی مارک کورون در سبک ترسناک است، به همین مناسبت در ادامه مصاحبه‌ای را با این آهنگساز در مورد تجربه‌ی آهنگسازی در ژانر ترسناک مرور می‌کنیم.

در موسیقی فیلم Lighthouse خیلی صداهای شیشه‌ای را می‌نشویم و از نوای سازهای برنجی لذت می‌بریم، به نظر می‌رسد تتحت تأثیر حضور جادویی دریا و فانوس دریایی سنت استفاده از سازهای زهی در ژانر ترسناک را بر هم زده‌ای؟

همین طور است من و راجر ایگر به عنوان کارگردان خیلی دوست داشتیم تا در حد امکان از عناصر زمینی و دریایی مانند صدای موج، باد و آوازخوانی ملوانان در ساخت موسیقی فیلم استفاده کنیم و به همین دلیل نیز سازهای برنجی را به زهی ترجیح دادیم.

در فیلم Lighthouse، موسیقی همچون شخصیت سومی است که به همراه بازیگران سفری را از هوشیاری تا مرز جنون و دیوانگی طی می‌کند. فکر نمی‌کنم به غیر از فیلم ناهار عریان با آهنگسازی هوارد شور تا حالا شاهد چنین کاری در ساخت موسیقی بوده باشیم، به غیر از موسیقی Temp که کارگردان و تدوینگر استفاده کردند، خودت منبع الهام خاصی در این کار داشتی؟

بگذار صادقانه بگویم که در این کار هم من و م کارگردان حسابی تحت تآثیر موسیقی Temp بودیم که در تدوین استفاده می‌شد، به همین دلیل باید بگم در ساخت موسیقی فیلم Lighthouse از آهنگسازان جوان و کلاسیکی چون جیاچینتو شلزی، هیلدور گودنادوتیر، کریستوف پندرسکی و لیگتی الهام گرفتم. اما هیچ فیلم یا آهنگسازی نبود که به تنهایی منبع الهام ما بوده باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی باستر کیتون

جلوه‌های صوتی نقش پررنگی در روایت داستان فیلم فیلم Lighthouse دارد، به خصوص صدای بوق قایق! این موضوع کار آهنگسازی را برایت دشوار نکرده بود؟

نه چندان، چون من اصلا تا قبل از میکس نهایی این جلوه‌های صوتی را نشنیده بودیم و بدون توجه به وجود این صداها موسیقی متن مورد نظرم را می‌ساختم.

موسیقی فیلم Lighthouse بیوگرافی مارک کورون

هر کسی فیلم Lighthouse تماشا کند، متوجه می‌شود که از بازیگری تا فیلمبردای و کارگردانی ساخت فیلم در چنین فضایی کار ساده‌ای نیست، مهم‌ترین چالش آهنگسازی برای تو در ساخت موسیقی متن فیلم Lighthouse چه بود؟

سخت‌ترین قسمت، سکانس آخر فیلم بود که آنقدر لایه‌های فراوان داشت که پیدا کردن موسیقی مناسب را واقعا مشکل می‌کرد. من در این سکانس تلاش کردن تا حداقل ۲۰ مود و حالت روحی مختلف را در قالب موسیقی واحد توصیف کنم.

کارگردانی فیلم Lighthouse بسیار فکر شده است، آیا برای ساخت موسیقی متن هم ابتدا در مورد موسیقی که ساخته خواهد شد فکر می‌کردیو برنامه می‌ریختی یا اینکه کارگردان دستت را باز گذاشته بود تا آزادانه عمل کنی؟

نه برخلاف آنچه تصور می‌شود، چندان فکر و برنامه‌ای در کار نبود

و بیشتر موسیقی متن به صورت تجربی و غریزی آن هم زمانی ساخته شد

که دست به کیبورد می‌شدم،

شاید تنها موضوعی که به کار از قبل جهت می‌داد همان موسیقی Temp بود که با کارگردان گوش کرده بودیم.

به عنوان یک آهنگساز خودت بیشتر از موسیقی متن کدام فیلم‌ها لذت می‌بری و الهام گرفته‌ای؟

البته تعدادشان خیلی بیشتر از این حرف‌هاست

اما اگر بخواهم به چند مورد اشاره کنم یکی توماس نیومن و موسیقی متن فیلم رستگاری در شائوشنگ است،

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستوفر نولان

به نظرم این واقعا یک ظلم هنری است که تاکنون اسکار موسیقی متن به توماس نیومن نرسیده است!

در بین قدیمی‌ها هم موسیقی متن المر برنشتاین برای فیلم کشتن مرغ مقلد و موسیقی جری گلداسمیت

برای فیلم A Patch of Blueرا خیلی می‌پسندم.

شاید عجیب باشد من با اینکه بیشتر برای ژانر ترسناک موسیقی می‌سازم اما خودم طرفدار موسیقی‌های متن لطیف و آرام هستم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارک کورون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه