بیوگرافی پیترو اسکالیا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پیترو اسکالیا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رد پای پیترو اسکالیا Pietro Scalia در فیلم‌های برجسته بسیاری دیده می‌شود. این تدوینگر ایتالیایی-آمریکایی با کارگردانان بزرگی مثل ران هاوارد و ریدلی اسکات همکاری کرده است. اسکالیا در کاتانیا متولد شد و سپس همراه خانواده‌اش به سوییس مهاجرت کرد و بعد از دبیرستان تصمیم گرفت به آمریکا برود، در سال ۱۹۸۵ میلادی در رشته هنرهای زیبا از مدرسه فیلمسازی یوسی‌ال‌ای در مقطع فوق لیسانس فارغ‌التحصیل شد. بعد از تحصیل و کار روی چندین فیلم کوتاه، نمایشنامه تلویزیونی، دو فیلم مستند و یک فیلم شانزده میلیمتری، با هدف کارگردان شدن، به اروپا برگشت.

زندگینامه پیترو اسکالیا

بیوگرافی پیترو اسکالیا

فعالیت هنری

کمی بعد دوباره به آمریکا بازگشت تا در هالیوود تدوینگر فیلم شود. او کارش را با تدوین فیلم مردم خجالتی به کارگردانی آندری کونچالوفسکی آغاز کرد. پیدا کردن کار در هالیوود کار ساده‌ای نبود اما اسکالیا توانست به عنوان دستیار تدوینگر فیلم‌های الیور استون شغل ثابتی پیدا کند. او در فیلم‌های وال‌استریت، Talk Radio، دورز و متولد چهارو ژوئیه با استون همکاری کرد.

بعد از پنج سال همکاری با الیور استون به عنوان دستیار تدوینگر، نهایتا تدوین فیلم جی‌اف‌کی را به‌عهده گرفت و جایزه اسکار بهترین تدوین را نیز کسب کرد. اسکالیا تدوین فیلم‌های زیبای ربوده شده و بودای کوچک (برناردو برتولوچی)، برنده و بازنده (سام ریمی)، ویل هانتینگ خوب (گاس ون سنت) و گلادیاتور (ریدلی اسکات) و بسیاری از فیلم‌های مهم تاریخ سینما را به‌عهده داشته است.

او بارها نامزد دریافت اسکار شد و توانست دو بار برای فیلم‌های سقوط شاهین سیاه و جی‌اف‌کی این جایزه را کسب کند، همچنین برای فیلم هانیبال جایزه بفتا و A.C.E (جایزه تدوینگران سینمای آمریکا) را دریافت کرد. از دیگر آثاری که پیترو اسکالیا تدوین آنها را به‌عهده داشته است می‌توان به فیلم‌های خاطرات یک گیشا، خیزش هانیبال، پرومتئوس، مگاویل، مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز و سولو:داستانی از جنگ ستارگان اشاره کرد. اسکالیا در ژانرهای گوناگونی از جمله حماسی، درام و مستند فعالیت کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرش ای پی
فیلمشناسی

مگاویل (۱۹۹۰)
جی‌اف‌کی (۱۹۹۱)
بودای کوچک (۱۹۹۳)
سرقت زیبایی (۱۹۹۶)
جی. آی. جِین (۱۹۹۷)
ویل هانتینگ خوب (۱۹۹۷)
برنده و بازنده (۱۹۹۵)
سقوط شاهین سیاه (۲۰۰۱)
گلادیاتور (۲۰۰۰)
هانیبال (۲۰۰۱)
خاطرات یک گیشا (۲۰۰۵)
گانگستر آمریکایی (۲۰۰۷)
خیزش هانیبال (۲۰۰۷)
یک مشت دروغ (۲۰۰۸)
رابین هود (۲۰۱۰)
کیک-اس (۲۰۱۰)
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۱۲)
پرومتئوس (۲۰۱۲)
مشاور (۲۰۱۳)
مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (۲۰۱۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیترو اسکالیا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه