بیوگرافی لودویگ گورانسون

4 سال پیش
بیوگرافی لودویگ گورانسون
Rate this post

بیوگرافی لودویگ گورانسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 لودویگ گورانسون Ludwig Göransson آهنگساز سوئدی و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، آهنگساز جوانی است که در دهه‌ی سی عمر خود قرار است با آهنگسازی برای فیلم Tenet جدیدترین اثر کریستوفر نولان، بر صندلی تکیه بزند که تا پیش از این هانس زیمر بزرگ بر آن تکیه داده بود. البته جوانی لودویگ گورانسون به هیچ عنوان دلیلی بر کم‌تجربگی این آهنگساز نیست چرا که لودیگ موفق شده است تا با ساخت موسیقی متن فیلم Black panther در سال ۲۰۱۹ میلادی جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی متن را از آن خود کند و با ساخت موسیقی سریال Mandolarian به یکی از خبرسازترین آهنگسازان جوان هالیوود تبدیل شود.

زندگینامه لودویگ گورانسون

بیوگرافی لودویگ گورانسون

فعالیت هنری

بسیاری از منتقدان معتقدند که لودویگ گورانسون به یکی از بهترین متخصصان کشف صدای مورد نظر کارگردانان در آلبوم موسیقی متن فیلم‌هایشان تبدیل شده و به همین دلیل کارگردانان تجربه‌ی خوشایندی از همکاری با این آهنگساز جوان دارند.

احتمالا سال ۲۰۱۹ نمی‌توانست بهتر از این برای لودویگ گرانسون شروع شود

و این‌قدر هم امیدوارانه و نویدبخش به پایان برسد.

چرا که سال ۲۰۱۹ با مراسم اسکاری شروع شد که با انتخاب موسیقی متن فیلم Black Panther جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی را به لودیوگ تقدیم کردند و سالی که با جایزه‌ی اسکار نکو شده بود، با موفقیت کم‌نظیر سریال The Mandalorian به بهترین نحو به پایان رسید. البته درخشش نام لودویگ گرانسون با جایزه‌ی اسکار در سال ۲۰۱۹ شروع نشده بود و نام گرانسون با کسب جایزه‌ی گرمی برای آلبوم This Is America در همان سال ۲۰۱۸ بر سر زبان‌ها افتاده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب شادابی

نکته‌ی جالب کارنامه‌ی لودویگ گرانسون این مسأله است که این آهنگساز با وجود جوانی‌اش،‌ خیلی سریع پله‌های پیشرفت را طی کرده است و حتی قبل از اینکه جایزه‌ی از آن خود کند با آهنگسازی برای فیلم Creed نشان داده بود که ساخته‌هایش در عالم موسیقی متن گفتنی‌های بسیار دارد.

تمام این نقاط روشن در کارنامه‌ی آهنگسازی گرانسون مخاطبان سینمایی و به ویژه طرفداران آثار کریستوفر نولان را هیجان‌زده می‌کند تا بی‌صبرانه منتظر شنیدن هنرنمایی‌های گرانسون در آلبوم موسیقی متن فیلم Tenet باشند.

لودویگ گرانسون و موسیقی متن شنیدنی سریال The Mandalorian ؛‌

لودویگ گرانسون توانایی مثال‌زدنی در استفاده از سازهای مختلف برای انتقال احساس روایت و داستان دارد، برای نمونه در مورد سریال The Mandalorian توصیف کارگردان اثر، از قهرمان داستان به عنوان سامورایی و سواری یکه و تنها جرقه‌ی استفاده از ساز فلوت را در ذهن گرانسون زد و استقبال تماشاگران ثابت کرد که این انتخاب یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن بود.

روش منحصربفرد لودیوگ گرانسون در آهنگسازی سبب شده است تا کارگردانان جوان هالیوود اشتیاق زیادی برای همکاری با این آهنگساز جوان داشته باشند و از قدرت این آهنگساز سوئدی در روایت تصاویر با استفاده از موسیقی برای جذاب‌تر کردن فیلم‌هایشان کمک بگیرند. این آهنگساز علی‌رغم ریشه‌ی اروپایی و تبار سوئدی-اسکاندیناویایی‌اش، مدام به غرب افریقا سفر می‌کند و تا می‌تواند از موسیقیدانان افریقایی به ویژه در کشور سنگال راه و رسم نوازندگی سازهای افریقایی را می‌آموزد.

لودویگ گرانسون و آهنگسازی به سبک افریقا؛‌

البته نوآوری‌های این آهنگساز تنها به فراگیری و کاربست ساز و نواهای افریقایی محدود نمی‌شود

مطلب مرتبط:  بیوگرافی افتخار خانم

و گرانسون میل زیادی برای کار با صداهای محیطی در آهنگسازی دارد،

برای مثال در ساخت موسیقی متن فیلم کرید برای اینکه صدای بیتس‌ها بهتر حس و حال فیلم و باشگاه مشتزنی را منتقل کند،

برای خلق صدای بیتس‌ها از صدای ضربه‌های مشت ورزشکاران به کیسه‌های مشتز‌نی در یک باشگاه ورزشی استفاده کرده بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لودویگ گورانسون
Rate this post
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • @mr.alizade
    2 سال پیش

    عجب مطلبی! آهنگساز فوق العاده ای‌ه
    مرسی واسه نوشتنش