بیوگرافی مارتین اودونل

4 سال پیش
بیوگرافی مارتین اودونل
Rate this post

بیوگرافی مارتین اودونل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مارتین اودونل Martin O’Donnell آهنگساز آمریکایی است که بیشتر به خاطر ساخت موسیقی برای بازی‌های ویدئویی شهرت دارد. او در کودکی موسیقی را از مادرش که پیانیست سبک کلاسیک بود، آموخت و در دوران دبیرستان آرزو داشت که گروه موسیقی راک داشته باشد، اما علیرغم علاقه‌اش به پروگرسیو و فیوژن راک، در کنسرواتوار موسیقی ویتون کالج به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت و در اوایل دهه هشتاد مدرک کارشناسی‌اش را دریافت کرد و سپس به منظور تدریس در American Conservatory of Music به شیکاگو نقل مکان کرد اما این کار به نتیجه‌ای نرسید و در عوض وارد صنعت سینما شد.

زندگینامه مارتین اودونل

بیوگرافی مارتین اودونل

فعالیت هنری

او کارش را با آهنگسازی برای رادیو و تلویزیون آغاز کرد. در همان دوران مارتین به مایکل سالواتوری پیشنهاد همکاری داد و این دو شریک ثابت همدیگر شدند. بعد از ساخت موسیقی برای چند تبلیغ و یک فیلم، تصمیم گرفتند شغل خود را رها کرده و به تولید موسیقی بپردازند و همکاریشان را با شرکت توتال‌ آدیو شروع کردند.

بعد از پانزده سال آهنگسازی برای رادیو و تلویزیون، مارتین اودونل تصمیم گرفت که وارد صنعت بازی شود؛ «من به دنبال رسانه‌ای بودم که جدید و هیجان‌انگیز باشد و به ‌نوعی حال و هوای غرب وحشی در آن موج بزند.»

در سال ۱۹۹۷ میلادی طراحی صدای بازی Riven را انجام داد و بعد از آن آهنگسازی Myth II را به ‌عهده گرفت. در همین دوران شرکت بانجی -استودیوی طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای آمریکایی- با او قرارداد بست تا برای بازی‌های «Oni» و «هیلو: نبرد تکامل»، موسیقی متن بسازد. موسیقی متن «اودونل» برای سه‌گانه هیلو بسیار نمادین بود و چندین جایزه را برایش به ارمغان آورد و موسیقی «هیلو۲» در آمریکا پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی متن بازی شد. اودونل تا کنون برای مجموعه بازی‌های هیلو، Oni، سرنوشت و Golem آهنگسازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سید احمدخان ساوه‌ای
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارتین اودونل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه