بیوگرافی ناصر حجازی

6 سال پیش
بیوگرافی ناصر حجازی
Rate this post

بیوگرافی ناصر حجازی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
حجازی دروازه بان تیم های استقلال (تاج) و تیم ملی ایران بوده است که بعد از دوران بازیگری به مربیگری روی آورد.

زندگینامه ناصر حجازی

بیوگرافی ناصر حجازی

زندگی شخصی

دوره دبستان را در دبستان هخامنش و مقطع دبیرستان را در دبیرستان های سعادت، سینا، سهند و شرق طی کرد.در سال ۱۳۵۰ وارد مدرسه عالی ترجمه شد و بعد از ۶ سال موفق شد لیسانس بگیرد.

شروع فعالیت ورزشی

رشته ورزشی اصلی وی بسکتبال بود و در ۱۶ سالگی در تیم منتخب دبیرستان ابومسلم بازی می کرد و برای بازی در تیم ملی جوانان بسکتبال ایران هم انتخاب شد.در آن زمان در زمین های خاکی واقع در منطقه دامپزشکی فعلی، جامی به نام جام شهرزاد برگزار می کردند که حجازی نیز در تیمی به عنوان مهاجم بازی می کرد.

حجازی در دوران بازیگری در باشگاه های نادر، تاج، شهباز و استقلال بازی کرد.تیم نادر اولین باشگاه حجازی بود که با دریافت ۳۰۰ تومان با این تیم قرارداد بست. نادر در آن زمان در دسته دوم باشگاه های تهران بازی می کرد.حجازی دریافت مبلغ ۶ هزار تومان با تاج قرارداد امضاء کرد و در ماه نیز ۲۵۰ تومان حقوق برایش در نظر گرفته شد.

قهرمانی با تاج

ناصر حجازی با تیم تاج سابق در سال های ۱۳۴۵ و ۱۳۵۰ قهرمان تهران و در سال ۱۳۵۳ قهرمان لیگ دوم تخت جمشید شد.حجازی در سال ۱۳۵۶ به شهباز رفت و یک سال و نیم بازی برای این تیم را تجربه کرد و در سال ۱۳۵۸ به استقلال بازگشت.
حجازی ۷ سال دیگر نیز در استقلال بود و با این تیم دو بار در سال های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴، با بازوبند کاپیتانی قهرمان مسابقات فوتبال جام باشگاههای تهران شد.وی بعد از حضور در جام جهانی در سال ۱۳۵۶ از طرف باشگاه منچستر یونایتد پیشنهادی دریافت کرد و یک ماه با این تیم تمرین کرد و ۵ بازی نیز در تیم ذخیره های منچستر انجام داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیلین ام‌باپه

حجازی در ۱۷ سالگی توسط رایکوف به تیم ملی جوانان دعوت شد. در اولین بازی خود برای تیم ملی جوانان در دیداری دوستانه برابر تیم تاج بازی کرد.حجازی در سال ۱۳۴۸ و از ۱۹ سالگی دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران شد و اولین بازی ملی خود را در ۲۲ شهریور ۱۳۴۸ در آنکارا در مقابل پاکستان انجام داد.بعد از ملحق شدن به تیم ملی ایران وی توانست با تصاحب جام ملت های آسیا در سال ۱۳۴۶ به افتخارات خود بیافزاید.
وی قهرمانی در جام ملت های آسیا را دوبار دیگر در سال های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۴ همراه با تیم ملی ایران تجربه کرد.حجازی تا سال ۱۳۵۹ دروازه بان اول ایران بود اما بعد از آن به خاطر قانون ۲۹ ساله ها که حضور در دروازه را برای بازیکنانی که بیش از ۲۹ سال دارند منع می کرد، در اوج دوران ورزشی از تیم ملی کنار گذاشته شد.

حضور در بنگلادش

حجازی به تیم فوتبال محمدان بنگلادش رفت و بعد از مدت کوتاهی سنگربانی، تبدیل به سرمربی موفق این تیم شد. ناصر حجازی در سال ۱۳۶۹ و در حالی که ۴۰ ساله بود، به ایران بازگشت.

حجازی مربی بسیاری از تیم های فوتبال از قبیل بانک تجارت، شهرداری کرمان، ماشین سازی تبریز، ذوب آهن و سپاهان اصفهان، نساجی مازندران، استقلال تهران، استقلال رشت و استقلال اهواز بوده است.

در زمان مربیگری تیم استقلال تهران، ناصر حجازی توانست با این تیم به فینال جام باشگاه های آسیا راه یابد و به نایب قهرمانی برسد.در سال ۱۳۷۸ کنفدراسیون فوتبال آسیا وی را به عنوان دومین دروازه بان برتر قرن بیستمِ این قاره انتخاب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سباستین جووینکو

در سال ۱۳۸۸ ناصر حجازی به علت بیماری در بیمارستان کسری تهران بستری شد و سرانجام اول خرداد سال ۱۳۹۰ درگذشت.

روحش شاد و یادش گرامی.

افتخارات ورزشی ناصر حجازی

افتخارات فردی:

قهرمانی جام باشگاه های تهران (۱۳۴۷)
قهرمانی جام باشگاه های تهران (۱۳۴۸)
قهرمانی جام حذفی (۱۳۴۸)
جام میلز هندوستان (۱۳۴۸)
نایب قهرمانی جام باشگاه های تهران (۱۳۴۹)
نایب قهرمانی جام حذفی (۱۳۴۹)
قهرمانی جام باشگاه های آسیا (۱۳۴۹)
جام میلز هندوستان (۱۳۴۹)
قهرمانی جام باشگاه های تهران (۱۳۵۰)
قهرمانی جام دوستی (۱۳۵۱)
نایب قهرمانی جام هندوستان (۱۳۵۱)
قهرمانی جام اتحاد (۱۳۵۲)
نایب قهرمانی جام تخت جمشید (۱۳۵۲)
قهرمانی جام تخت جمشید (۱۳۵۳)
قهرمانی جام حذفی کشوری (۱۳۵۶)

افتخارات ملی:

حضور در بازیهای المپیک مونیخ ۱۹۷۲ (۱۳۵۰)
قهرمانی جام ملت های آسیا ۱۹۷۲ (۱۳۵۰)
قهرمانی در مسابقات جام ایران (۱۳۵۱)
قهرمانی بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ (۱۳۵۲)
قهرمانی جام ملت های آسیا ۱۹۷۶ (۱۳۵۴)
کسب سهمیه حضور در بازیهای المیپیک ۱۹۷۶ (۱۳۵۴)
حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین (۱۳۵۶)
مقام سومی جام ملت های آسیا ۱۹۸۰ (۱۳۵۸)

افتخارات مربیگری:

قهرمان لیگ کشور ۱۳۷۶
قهرمانی جام پرچم ترکمنستان (۱۳۷۶)
نایب قهرمانی لیگ کشور (۱۳۷۷)
نایب قهرمانی جام باشگاه های آسیا ۱۳۷۷
صعود به جمع ۸ تیم برتر آسیا همراه با تیم محمدان بنگلادش

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ناصر حجازی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه