بیوگرافی فرشته کریمی

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی فرشته کریمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
فرشته کریمی متولّد ۱۷ بهمن ماه ۱۳۶۷ خورشیدی در محلّهٔ نازی‌آباد تهران است. فرشته کریمی هم اکنون عضو تیم زنان پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتسال زنان ایران می‌باشد. وی پانزده بازی ملّی و نُه گل زده در بازی‌های ملّی دارد.

زندگینامه فرشته کریمی

بیوگرافی فرشته کریمی

شروع فعالیت ورزشی

او در ابتدا ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران بود. همراه با این تیم در مسابقات مقدماتی المپیک لندن بازی کرد. آنها در برابر اردن به خاطر منع فیفا در استفاده از پوشش غیر استاندارد، بدون برگزاری مسابقه‌ به ایران بازگشتند. شدت تاثر بازیکنان ایران به حدی بود که حتی بازیکنان اردن نیز با آنها همراه شده و گریه می‌کردند.

کریمی برای مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۱۶ نیز در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت. او متولد سال ۱۳۶۷است و در هفده سالگی توسط شهرزاد مظفر به تیم ملی فوتبال دعوت شد. همکاری این دو، سال‌ها بعد در تیم ملی فوتسال نیز برقرار بود.

سال ۸۵ وقتی تیم فوتبال زنان برلین به تهران آمد با تیم ملی ایران به تساوی رسید. اما در بازی بعدی مقابل تیم ملی جوانان، فرشته کریمی در استادیوم آرارات دو گل وارد دروازه این تیم کرد تا آلمانی‌ها را شکست دهند.

دو سال بعد در بازی‌های باشگاهی زنان کشورهای اسلامی به زمین رفت و گل‌های فراوانی برای راه آهن به ثمر رساند. او همراه با تیم ملی فوتبال، دو بار روی سکوی نایب قهرمانی بازی‌های غرب آسیا ایستاد.

با توجه به شرایط سنی‌اش، خانواده‌ اجازه نداد از تهران خارج شود و به تیم شهرستانی بپیوندد. یک سال پدرش مخالف بود اما با وساطت و حمایت یکی از عمو‌ها، موافقت پدر نیز جلب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوروش باقری

افتخارات ورزشی فرشته کریمی

قهرمانی در جام ملت های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران (۲۰۱۸)
بهترین بازیکن بازی های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۸)
قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران(۲۰۱۵)
بهترین بازیکن بازی‌های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۵)
پنجم جهان در بازی‌های جام جهانی کوچک اسپانیا (۲۰۱۴
نامزد دریافت عنوان «بهترین بازیکن فوتسال جهان» (۲۰۱۳)
قهرمان مسابقات آسیایی فوتسال زنان (۲۰۱۳)[۱]
قهرمان دومین دورهٔ مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان فدراسیون فوتبال غرب آسیا
(۲nd West Asian Football Federation (WAFF) Futsal Championship for Women در سال ۲۰۱۲)

سوم لیگ برتر ایران (۱۳۹۳)
نایب قهرمان جام حذفی فوتسال زنان ایران (۱۳۹۳

حاشیه ها

اظهار نظر سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال، درمورد فرشته کریمی

به گزارش وب سایت نود، پس از قهرمانی بانوان فوتسال ایران در آسیا هنرمندان و ورزشکاران بسیاری این پیروزی را به آنها تبریک گفتند. سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی یکی از این افراد بود که در اینستاگرامش این پیروزی را به بانوان فوتسالیست تبریک گفت. او همچنین به فرشته کریمی بابت بهترین بازیکن مسابقات شدن تبریک گفت و او را «مسی ایرانی» نامید: «تبریک میگم به بانوان باغیرتمون، دمتون گرم. ایشالا قهرمان دنیا بشین و همچنین تبریک به خانم فرشته کریمی بابت بهترین شدنشون توی بازی ها، امیدوارم در همه مراحل زندگی پیروز باشی. لیاقتت بالاتر از اینهاست مسی ایرانی.»

نامزدی عنوان «بهترین بازیکن فوتسال زنان جهان»

فوتسال پلنت، که هر سال بهترین‌های فوتسال دنیا را معرفی می‌کند، فرشته کریمی را یکی از ۱۰ بازیکن برترفوتسال زنان جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. در لیست معرفی شده از سوی این سایت، نام سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن پرتغالی و یک بازیکن از روسیه و یک بازیکن هم از ایران ثبت شده که کاندیدای عنوان بهترین بازیکن فوتسال زنان در سال گذشته میلادی بودند و در نهایت «مینوزو» برزیلی عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. بهترین‌های فوتسال جهان از سال ۲۰۰۷ از سوی این سایت معتبر معرفی می‌شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود افشاردوست
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی فرشته کریمی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه