بيوگرافی مهشید افشارزاده

6 سال پیش
عکس اینستاگرام مهشید افشارزاده
2/5 - (4 امتیاز)

بيوگرافی مهشید افشارزاده همراه با جزئيات و حاشيه ها و عکس ها و تصاوير اينستاگرام

مهشید افشارزاده (زادهٔ ۱۳۴۴ شهر آبادان) بازیگر و کارگردان ایرانی است.

زندگينامه مهشید افشارزاده

بيوگرافی مهشید افشارزاده

فارغ‌التحصیل هنر و طراحی از دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان است. متقاضی رشته پزشکی بود که در پی انقلاب فرهنگی درهای دانشگاه ها قریب به چهار سال روی دانشجویان بسته ماند. همین اتفاق سبب شد تا مهشید افشارزاده که از ابتدا سودای هنر در سر داشت، پس از بازگشایی مجدد دانشگاه ها در کنکور هنر و در رشته تئاتر شرکت کند. در نهایت نیز در این آزمون موفق به کسب رتبه ۶۱ شد اما در مصاحبه حضوری که از قضا با جمال شورجه داشت، پذیرفته نشد؛ اما باز هم از سینما و علاقه اش دست نکشید:«در آن دوره بسیاری از فیلم های تاریخ سینما در دو سینمای سپیده و آفریقا برای دانشجویان نمایش داده می شدند.من در آن زمان مشغول گذراندن دوره تئاتر در تالار محراب به مدیریت خانم اعظم بروجردی بودم؛ اما تماشای این فیلم ها را هیچ گاه از دست نمی دادم. در این حال وهوا بودم که روزی به آگهی جذب بازیگر زن و مرد در مجله فیلم برخوردم؛ آگهی از سوی سازمان تبلیغات اسامی. این مسئله را پی گرفتم و برای تست روانه شدم.» از قضا باید پاراگرافی از کتاب باغ بلور را بازی می کرد؛ نقش پیرزنی که خبر شهادت همسر و دو پسر جوانش را شنیده و پریشان احوال است. به خوبی اجرایش می کند و همین زمینه ای می شود برای گرفتن پیشنهاد بازی از سوی محمدرضا هنرمند؛ «پس از این ماجرا محمدرضا هنرمند برای فیلم «ردپایی در شن» از من دعوت به همکاری کرد اما از آن جا که برای فیلم بردار ی باید به منطقه کویری سفر می کردیم، برای من حضور در آن پروژه مقدور نبود. پس از آن بالاخره در نخستین فیلم سینمایی ا م بازی کردم؛ «بای سیکل ران» که در آن نقش زنی کولی را عهده دار بودم که باعث شد در جشنواره فجر همان سال نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن شوم.» این در حقیقت نخستین گام حرفه ای مهشید افشارزاده در سینمای ایران بود. فیلمی که نقش ماندگار افشارزاده در سینمای ایران است و بسیار خوب در آن درخشید. به این ترتیب او وارد بازار کار حرفه ای شد و تا مدت ها در بسیاری از فیلم های سینمایی ایفا کننده نقش های اول زن بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی منوچهر همایون‌پور

حاشيه ها

ازدواج اول مهشید افشار زاده
مهشید افشار زاده با حسن کاربخش ازدواج کرده بوده که از وی جدا شده است.حسن کاربخش راوری، متولد ۱۳۳۸ کرمان، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان ایرانی است.

ازدواج دوم مهشید افشار زاده
مهشید افشار زاده سپس با عبدالرضا تبریزی ازدواج کرده است.عبدالرضا تبریزی متولد ۱۳۳۹ در میاندوآب است. وی فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه افسری ارتش است.

فعاليت های هنری مهشید افشارزاده

فیلم‌شناسی
پنج ستاره (۱۳۹۲)، کارگردان
عیار ۱۴ (۱۳۸۷)
آقای رئیس جمهور (۱۳۷۹)
علف‌های هرز (۱۳۷۹)
آی پارا (۱۳۷۷)
خط‌ها و سایه‌ها (۱۳۷۷)
توفان شن (۱۳۷۵)
روز دیدار (۱۳۷۴)
انتهای قدرت (۱۳۷۳)
شریک زندگی (۱۳۷۳)
بلوف (۱۳۷۲)
شاهین طلایی (۱۳۷۲)
یاران (۱۳۷۲)
مردی در آینه (۱۳۷۱)
مستأجر (۱۳۷۱)
شقایق (۱۳۷۰)
افسانه آه (۱۳۶۹)
آخرین پرواز (۱۳۶۸)
بچه‌های طلاق (۱۳۶۸)
دخترم سحر (۱۳۶۸)
افسون (۱۳۶۷)
دوران سربی (۱۳۶۷)
بایسیکل‌ران (۱۳۶۴)

تلویزیون
آئینه (سری سوم) (۱۳۶۶)
ایستادن در باد (۱۳۶۸)
برگ و باد (۱۳۷۶)
بومرنگ (۱۳۷۶)
ملکوت (۱۳۸۹)
قهر و آشتی (۱۳۹۳)

جوايز

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال ۱۳۶۷ برای فیلم بای سیکل ران

عکس ها و تصاوير اينستاگرامی بيوگرافی مهشید افشارزاده
2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه