بیوگرافی علی زند وکیلی

6 سال پیش
عکس اینستاگرام علی زند وکیلی
3.2/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی علی زند وکیلی همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

علی زند وکیلی (زاده ٢٥ بهمن ۱۳۶۵ شیراز) خواننده و نوازنده است.

زندگینامه علی زند وکیلی

 

بیوگرافی علی زند وکیلی

سال ۱۳۸۱ به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر کارشناس موسیقی می‌باشد. در یک خانواده پرجمعیت بدنیا آمده است دو برادر کوچکتر بنام محمد، امین و ۷ خواهر بزرگ تر از خود دارد بجز خوانندگی آهنگساز و نوازنده گیتار است.

آغاز کار هنری

فعالیت‌ هنری خود را از سه سالگی با نواختن تنبک و آواز همراه علی کلک (رشیدی) شروع کرد و در سال ۱۳۷۷ به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت.
وی به همراه برادر خود، محمد زند وکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کرد. علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه‌های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ را دارد و کنسرتهایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده است.

حاشیه ها

از نوادگان کریم خان زند بودن علی زند وکیلی
همان‌طور كه از نام فامیلی‌ ام بر می‌ آید من از نوادگان كریم‌ خان‌زند هستم و نسل هفتم او به شمار می‌ رویم كریم خان اهل لرستان بود اما به دلیل علاق ه‌اش به شیراز به این شهر آمد و آن را به عنوان پایتخت ایران انتخاب كرد اصالت پدرم هم به لرستان باز می‌ گردد.

مجلل ترین تولد یکسالگی علی زند وکیلی
من فرزند هشتم خانواده هستم و بعد از هفت دختر به دنیا آمدم. از آنجایی که پدرم همواره دوست داشت صاحب فرزند پسر شود، من را به شکل ویژه ای دوست داشت به همین خاطر تولد یک سالگی ام را به شکل ویژه ای برپا کرد و به اندازه یک عروسی مجلل و فاخر برای آن هزینه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حشمت سنجری

شروع به موسیقی علی زند وکیلی
من از سه سالگی به موسیقی رو آورده بودم و در این عرصه، به شکل جدی فعالیت می کردم در سال ۷۷ وارد هنرستان موسیقی شدم و نواختن سنتور و پیانو را آموخت سال ۸۱ در تهران فارغ التحصیل شدم.

پیشنهاد خوانندگی علی زند وکیلی
زمانی كه به نوازندگی سنتور مشغول بودم در حین نواختن از روی كتاب مرحوم پایور آواز هم می‌خواندم؛ وقتی استادهایم نظیر استاد اردوان كامكار و ارفع اطرایی صدایم را شنیدند پیشنهاد دادند كه آواز را به شكل جدی‌ تری دنبال كنم. من هم سراغ یادگیری ردیف‌ های آواز ایرانی رفتم.

تشکیل گروه موسیقی علی زند وکیلی
علی به همراه برادر خود محمد زند وکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کرد و کنسرتهایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده است.

تئاتر موزیکال علی زند وکیلی
من از سال ۸۷ با فردین خلعتبری همکاری می کردم او هم من را به محمد رحمانیان برای نمایش ترانه های قدیمی معرفی کرد خوشبختانه آن اثر در نوع خودش بسیار دیده شد به گونه ای که اجرای اختتامیه جشنواره شهر هم به من سپرده شد. همکاری با ایشان به لحاظ حرفه ای برای من بسیار اثرگذار بود.

ویژگی صدا علی زند وکیلی
ویژگی مهم زند وکیلی صدای گرمش است. در موسیقی تلفیقی امروز ایران، نوع صدای او طرفداران زیادی دارد؛ صدایی که می تواند عاشقانه بخواند، میان آهنگ زمزمه داشته باشد، گاهی تحریرهایی هم بدهد.

موزیک مورد علاقه علی زند وکیلی
ربنای استاد شجریان همیشه حالم را خوب می کن هر وقت حالم خراب است ربنای استاد شجریان را گوش می دهم و فوری حس خوبی می گیرم، یک این و دیگری اذان موذن زاده اردبیلی است. کاروان استاد بنان را تاکنون ۲۰۰ هزار دفعه گوش داده ام.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیسی چابرت

شعرخوانی منظم علی زند وکیلی
سعی می کنم شعر زیاد بخوانم. من همیشه سعی می کنم برنامه حافظ خوانی داشته باشم، هر روز بدون استثنا. جدیدا هم درگیر سهراب شده ام؛ سعدی و خیام و فردوسی و بقیه را سعی می کنم مطالعه کنم.

ازدواج علی زند وکیلی
علی زند وکیلی ازدواج نکرده و مجرد است.

علاقه و تدریس علی زند وکیلی
بالاخره نمی‌ توانم منكر این موضوع شوم كه خوانندگی برای من جذاب‌ تر بوده است اما من همواره به نوازندگی هم علاقه‌ مند بودم و سال‌ ها هم به عنوان مدرس سنتور فعالیت می‌ كردم.

اصالت لرستانی علی زند وکیلی
در شامگاه بیست و دوم تیرماه، کنسرت علی زند وکیلی در سالن بانک صادرات خرم‌آباد با استقبال خوبی برگزار شد. در طول برگزاری این کنسرت بود که وی اصالت خود را لرستانی خواند و اعلام کرد پدرش لرستانی و اهل شهرستان پلدختر است و خود متولد شیراز است.

فعالیت های هنری علی زند وکیلی

از جمله کارهای شاخص وی می‌توان به تیتراژ مجموعه‌های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه) و شاهگوش (زهره) و زیر پای مادر (آخرین رویا) اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد. علی زند وکیلی در بهمن ۱۳۹۳ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به همراه مهران مدیری آهنگ‌های ناردونه و رفتی را به صورت زنده اجرا کرد و بسیار از این اجرای او استقبال شد. علی زند وکیلی در سی امین جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۳ به اجرای برنامه پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرناندو میرلس

آلبوم‌ها
میان تاریکی – ۱۳۹۰ (به همراه بابک غسالی)
عبور از مه – ۱۳۹۲ (به همراه هامون بهرامی مقدم)
دشت جنون – ۱۳۹۴
همنشین درد – ۱۳۹۴
یادی به رنگ امروز – ۱۳۹۴
تماشای صبا – ۱۳۹۴
چون رقص آب – ۱۳۹۴
رؤیای بی تکرار – ۱۳۹۵

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی علی زند وکیلی
3.2/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه