بیوگرافی مسوت اوزیل

6 سال پیش
بیوگرافی مسوت اوزیل
Rate this post

بیوگرافی مسوت اوزیل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
مسوت اوزیل (به آلمانی: Mesut Özil) (زاده ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در گلزنکیرشن) بازیکن فوتبال که در آرسنال و تیم ملی آلمان بازی می‌کند به او لقب پادشاه پاس را داده‌اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده‌است.

زندگینامه مسوت اوزیل

بیوگرافی مسوت اوزیل

زندگی شخصی

مسعود اوزیل در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشن در آلمان غربی (سابق) به دنیا آمد. پدرش مصطفی اوزیل اهل شهر دورک در شمال ترکیه است او به همراه خانواده‌اش از مدت‌ها پیش به کشور آلمان مهاجرت کرد. مسعود اوزیل با ماریا لاگربلوم (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی) ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نینجامید بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفتهٔ خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شرکت در تمرینات فشردهٔ رئال مادرید را نیاورد و از او جدا شد. اوزیل زین الدین زیدان را سرمشق خود دانسته‌است.

اوزیل یک مسلمان معتقد است و قبل از ورود به زمین، آیاتی از قرآن را می‌خواند. او در مصاحبه با روزنامه چاپ برلین تاگسشپیل گفت: «من نماز می‌خوانم و هم‌تیمی‌هایم می‌دانند در آن مدت کوتاه نمی‌توانند با من صحبت کنند.»
اوزیل در کتاب جدید خود در رابطه با تصمیم خود در سال ۲۰۰۶ که تیم ملی آلمان را برای بازی انتخاب کرد، می‌گوید:

«من افتخار می‌کنم قادر به تصمیم‌گیری زیر فشار و بازی برای تیم ملی آلمان هستم. همچنین خیلی خوشحالم که هرگز به ترکیه پشت نکردم، درست قبل از شروع بازی من دعا می‌خوانم، همیشه قبل از شروع بازی و در هنگام ورود به زمین بازی به زبان ترکی دعا می‌خوانم و در این دعا از خداوند می‌خواهم من و هم بازی‌هایم را از مصدومیت‌ها در امان بدارد.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهراد آتشی

او اضافه می‌کند که «من به عنوان یک کودک این دعاها را از پدر و مادرم یادگرفته‌ام. من بعد از بیدار شدن از خواب و بعد از خوردن غذا و در طول خواندن سرود ملی دعا می‌خوانم.»[۸][۹] همچنین اوزیل در مورد چالش انتخاب بازی کردن برای تیم ملی آلمان و تیم ملی ترکیه می‌نویسد: «پدر و برادرم می‌خواستند که من برای تیم ملی آلمان بازی کنم. اما مادر و خواهرم مخالف بودند و می‌گفتند باید برای تیم ملی ترکیه بازی کنم. این تصمیم من ظرف چند دقیقه گرفته نشد.

این تصمیم می‌توانست کل دوران حرفه‌ای من را به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، من حرف‌های خانواده‌ام و عقاید متفاوت آن‌ها در مورد این تصمیم سخت را شنیدم. امکان‌پذیر نیست که در سن ۱۶، ۱۷ یا ۱۸ سالگی شما در چنین موضوع سختی به تنهایی تصمیم‌گیری کنید. من از همان ابتدا با پدرم موافق بودم، اما پذیرش آن در آغاز برایم امکان‌پذیر نبود. من نمی‌خواستم شتاب زده عمل کنم یا تصمیم اشتباهی را بگیرم.»

تیم های ورزشی

رئال مادرید
اوزیل در جام جهانی ۲۰۱۰ عالی بود و در آن جام پدیده شد. بعد از آن تیم‌های زیادی در پی جذب او بودند. بارسلونا، آرسنال و رئال مادرید مهمترین تیم‌ها بودند.

اوزیل با بستن قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به رئال مادرید اسپانیا پیوست. اوزیل در اولین فصل حضورش در رئال ۲۵ پاس گل داد و از این نظر در اروپا بهترین عملکرد را داشت. او در دومین فصل حضورش شماره ۱۰ را پوشید و در تیم ژوزه مورینیو پلی میکر اصلی شد. اوزیل در مسابقات باشگاه‌های فوتبال اسپانیا (لالیگا) نیز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان رئال مادرید موجبات قهرمانی این تیم را فراهم نمود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیل فن بویتن

آرسنال
اوزیل پس از ۳ سال حضور در رئال مادرید در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۱۳ با قراردادی

۵ ساله به ارزش ۵۰ میلیون یورو به آرسنال انگلیس پیوست. در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳

در مقابل ساندرلند اولین بازی اش را برای توپچی‌ها انجام داد و در همان بازی اولین

پاس گلش را نیز به ژیرو داد. در فصل ۲۰۱۳/۱۴ در بین نامزدهای توپ طلا قرار گرفت

و در تیم منتخب یوفا هم قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۶ با ۱۸ پاس گل بهترین پاسور لیگ شد. او در مجموع حضورش در ارسنال ۲۵ گل به ثمر رسانده‌است.

حاشیه ها

پاس گل
او تا سال ۲۰۱۲ در تمامی تورنمنت‌ها ۶۰ پاس گل داده‌است و در مجموع در لیگ تا

ژانویه ۲۰۱۳، ۴۰ پاس گل داده‌است و از این رو به عنوان آقای پاس گل جهان محسوب

شد و به او لقب پادشاه پاس گل را داده‌اند. او در سال ۲۰۱۲، ۳۰ پاس گل داد که رکوردار

پاس گل در بین ۵ لیگ معتبر جهان است. وی در نوامبر ۲۰۱۵ رکوردی جدیدی در لیگ برتر ثبت کرد، او توانست در شش بازی متوالی پاس گل بدهد.

جام جهانی ۲۰۱۰
اوزیل ۲۱ ساله، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی، طراح اصلی تیم ملی آلمان

در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش، با یک سبک بازی فوق‌العاده به مقام

سومی جهان رسید. تکنیک او جان تازه‌ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته

باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو، تئوریسین متبحر آلمانی باشد. او در سه

بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جلال اکبری

جام جهانی ۲۰۱۴
اوزیل از بازیکنان مطرح آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود که در انتها توانست به

همراه دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان جام قهرمانی جام جهانی را بالای

سر خود ببرد. او همچنین در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ با هشت گل بهترین

گلزن آلمان شد و نقش اصلی را در قهرمانی آلمان در ماراکانا داشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مسوت اوزیل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه