بیوگرافی آرین روبن

6 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آرین روبن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
آرین روبن (به هلندی: Arjen Robben)‏ (۲۳ ژانویه ۱۹۸۴) بازیکن فوتبال هلندی باشگاه بایرن مونیخ می‌باشد. او در تورنمنت‌هایی همچون یورو ۲۰۰۴، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶، یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰، یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ حضور داشت.

زندگینامه آرین روبن

بیوگرافی آرین روبن

شروع فعالیت ورزشی

آرین روبن در تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۸۴ در شهر بدوم، هلند بدنیا آمد. روبن فوتبال خود را از سنین کودکی آغاز کرد و توانایی‌های وی در کنترل توپ و تکنیک بالا، او را به یک بازیکن ارزشمند تبدیل کرد، و همین زمینه‌ای بود تا روبن مورد توجه بسیاری از تیم‌های باشگاهی قرار بگیرد و در سال ۱۹۸۹ به باشگاه فوتبال شهر خود، بدوم پیوست و بعد از گذشت ۷ سال در سال ۱۹۹۶ به باشگاه خرونینگن که در شمال شرقی هلند قرار داشت پیوست و توانایی خود را با پای چپ در سمت راست زمین نشان داد. وی قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۹ با بایرن مونیخ تمدید کرد.

تیم های ورزشی

خرونینگن
آرین روبن با به ثمر رساندن ۳ گل در فصل ۱۹۹۹–۲۰۰۰ در باشگاه

خرونینگن و بازی‌های چشمگیر توانست به تیم اول این باشگاه راه

پیدا کند، و در فصل ۲۰۰۰–۲۰۰۱ به عنوان بازیکن سال لیگ هلند

را بدست آورد. آرین روبن در ۵۰ بازی ۸ گل برای باشگاه خرونینگن

هلند به ثمر رساند و با تبدیل شدن به یک ستاره در این باشگاه

برای فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳ با قراردادی به ارزش ۳٫۹ میلیون یورو راهی باشگاه فوتبال پی اس وی آیندهوون شد.

پی‌اس‌وی آیندهوون

آرین روبن در فصل ۲۰۰۲–۲۰۰۳ در ۳۳ بازی ۱۲ گل به ثمر رساند

و به همراه هم تیمی خود، ماتیا کژمان به عنوان بازیکن سال لیگ

هلند انتخاب شد. این انتخاب باعث شد تا هواداران آیندهوون به

این دو بازیکن لقب بتمن و رابین راه بدهند. (لقب کژمان بتمن بوده

و تلفظ روبن هم مانند رابین می‌باشد). همچنین روبن در این فصل

هفدهمین جایزه بازیکن با استعداد هلند را بدست آورد. با شروع

خوب آرین روبن در باشگاه آیندهوون، توجه سران بسیاری از باشگاه‌های

بزرگ اروپایی را به خود جلب کرد، اولین باشگاهی که به وی پیشنهاد داد منچستر یونایتد انگلیس بود.

سر الکس فرگوسن این بازیکن را به انگلیس برد تا با ارائه پیشنهادی

به مبلغ ۷ میلیون یورو این بازیکن ریز نقش را به خدمات بگیرد،

ولی رئیس باشگاه آیندهوون این مبلغ را بسیار پایین دانست

و این پیشنهاد را رد کرد و همین امر باعث شد تا رومن آبراموویچ

مالک باشگاه چلسی با ارائه پیشنهاد مبلغ ۱۸ میلیون یورو (۱۲

میلیون پوند) به باشگاه پی اس وی آیندهوون این بازیکن را در

سال ۲۰۰۴ به لندن بیاورد.

روبن که چند ماهی از قرار داد خود در آیندهوون باقی مانده بود

در لیگ هلند بسیار ناامید کننده ظاهر شد و از ناحیه همسترینگ

دچار مصدومیت شد و ادامه مسابقات را از دست داد. روبن در

باشگاه فوتبال آیندهوون بعد از گذشت ۲ سال در ۵۶ بازی ۱۷

گل به ثمر رساند. روبن در آیندهوون درگیری‌هایی هم داشت.

او پس از ابتلا به سرطان و پشت سر گذاشتن آن با موفقیت،

درگیری‌های شدیدی با گاس هیدینک داشت. هیدینک که رفتارهای

بچه گانهٔ او در هنگام بازی، تمارض‌ها و درخواست‌هایش از داور

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رودریگو کویروگا

به ستوه آمده بود، این موضوع را با مدیران باشگاه در میان گذاشت.

چلسی
آرین روبن با پیوستن به باشگاه چلسی در نوامبر ۲۰۰۴ در

یک بازی دوستانه پیش فصل مقابل آ اس رم ایتالیا مصدوم شد و هفته‌های ابتدایی لیگ برتر انگلیس را از دست داد. آرین روبن در این مصدومیت استخوان متاتارس پای راستش شکست و همین امر این بازیکن را به یک چالش بزرگ کشید. این مصدومیت به ناحیه بیضه‌ها آسیب وارد کرده بود و پزشکان باشگاه چلسی به سرعت تست سرطان بیضه را از آرین روبن گرفتن تا وضعیت این بازیکن مشخص شود و پس از نتایج این تست‌ها و منفی بودن جواب‌ها پای راست روبن مورد مداوا قرار گرفت تا برای ادامه بازی‌های چلسی در لیگ جزیره مشکلی نداشته باشد.

روبن پس از مصدومیت چند روز به ترکیب چلسی بازگشت و در همان ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ به عنوان بازیکن ماه لیگ برتر انگلیس انتخاب شد تا ثابت کند بازیکن بزرگی است و برای چلسی بسیار مهم است. روبن فصل ۲۰۰۴–۲۰۰۵ را با به ثمر رساندن ۷ گل به پایان رساند و خود را به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انگلیس معرفی کرد، اما وین رونی مهاجم منچستر یونایتد این افتخار را کسب کرد.

آرین روبن در فصل ۲۰۰۵–۲۰۰۶ در بازی مقابل بلکبرن بار دیگر دچار مصدومیت شد و بازی‌های چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد. روبن با بهبود یافت مصدومیتش برای قهرمانی چلسی در لیگ برتر نقش به سزایی را ایفا کرد و در ۲۶ بازی ۶ گل به ثمر رساند. پپ رینا دروازه‌بان لیورپول در بازی مقابل چلسی در ورزشگاه استمفورد بریج در دقایق پایانی در یک درگیری با آرین روبن پس از کلمات تحریک کننده با دست خود را به طرف صورت آرین روبن برد و روبن با حرکات نمایش روی چمن افتاد و داور را فریب داد و موجب اخراج رینا از زمین شد.

رینا در پایان بازی خطاب به آرین روبن گفت: روبن باید به خاطر این حرکتش که داور را فریب داد جایزه اسکار دریافت کند. همچنین رافائل بنیتز سرمربی پیشین لیورپول در مصاحبه‌ای به شوخی اعلام کرد: می‌خواهم به بیمارستان برم و از وضعیت وخیم آرین روین مطلع شوم. روین با پشت سر گذاشتن فصلی درخشان در سال ۲۰۰۷ مورد توجه سرمربی سابق رئال مادرید برند شوستر قرار گرفت. شوستر که در سال ۲۰۰۷ هدایت رئال مادرید را به عهده گرفته بود خواستار به خدمت گرفتن میشائیل بالاک و آرین روین از چلسی شد. رامون کالدرون رئیس سابق باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن وارد مذاکرات شد تا بتواند دو مهره ارزشمند را به مادرید بیاورد. پس از مذاکرات سران باشگاه رئال مادرید با این دو بازیکن با آرین روبن به توافق رسیدند و شرایط را برای حضور روبن در سنتیاگو برنابئو فراهم کردند.

روبن در پیامی به هواداران رئال مادرید به خبرنگار روزنامه آ اس اسپانیا گفت: نمی‌دانم این انتقال چه زمانی رخ می‌دهد ولی این را می‌دانم که بازی در رئال مادرید برای من یک آرزو بوده و امیدوارم این انتقال هر چه زود تر انجام بگیرد. رئال مادرید در آگوست سال ۲۰۰۷ میلادی با قراردادی به مبلغ ۳۵ میلیون یورو آرین روبن هلندی را رسماً به خدمت گرفت. آرین روبن در مصاحبه‌ای با وب سایت باشگاه چلسی بیان کرد: برای من ترک لندن بسیار دشوار است زیرا من ۳ سال در اینجا به افتخارات بزرگی دست پیدا کردم و با هواداران و بازیکنان رابطه خوبی دارم و برای چلسی و بازیکنانش آروزی موفقیت می‌کنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد نورالهی

رئال مادرید
آرین روبن در ۲۲ اوت ۲۰۰۷ میلادی با عقد قراردادی ۵ ساله به مبلغ ۳۵ میلیون یورو (۲۴ میلیون پوند) به رئال مادرید پیوست. آرین روبن اولین بازی خود را برای رئال مادرید در تاریخ ۱۸ سپتامبر در چارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا مقابل وردربرمن انجام داد، روبن در این دیدار در ابتدا از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد و در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی به جای رائول به بازی آمد. همچنین روبن اولین گل خود را در ۱۰ فوریه ۲۰۰۸ در بازی مقابل وایادولید به ثمر رساند، رئال مادرید در این بازی با پیروزی ۷–۰ وایادولید را شکست داد.

روبن به سرعت در ترکیب رئال جا گرفت و در پست بال راست به خدمت گرفته شد و با سرعت خیره کننده خود تبدیل به یک مهره کلیدی برای رئال تبدیل شد. آرین روبن در بازی الکلاسیکو سال ۲۰۰۸ در جایی که رئال مادرید موفق به پیروزی ۴ بر ۱ در ورزشگاه سنتیاگو برنابئو مقابل بارسلونا شد نقش مهی را ایفا کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. آرین روین در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۹ با انجام ۳۵ بازی ۸ گل برای رئال مادرید به ثمر رساند.

با برکناری رامون کالدرون از ریاست باشگاه رئال مادرید و به کار آمد فلورنتینو پرز، و پیشنهادهایی برای جذب کاکا و کریستیانو رونالدو توسط پرز، آرین روبن موقعیت خود را در خطر دید و با پیشنهادهایی از باشگاه‌های بزرگی روبرو شد در این میان باشگاه بایرن مونیخ با ارائه مبلغ ۲۵ میلیون یورو خواهان به خدمت گرفت آرین روبن شد، و پس از انجام مذاکرات با این بازیکن روبن راهی مونیخ شد. روبن در مصاحبه‌ای ادعا کرد: من مجبور به ترک رئال شدم، می‌خواستم در اینجا بمانم ولی باشگاه قصد فروش مرا داشت.

بایرن مونیخ
آرین روبن در ۲۸ اوت ۲۰۰۹ میلادی با مبلغ ۲۵ میلیون یورو به باشگاه بایرن مونیخ پیوست و شماره ۱۰ روی ماکای هم وطن خودش را بر تن کرد. روبن اولین بازی خودش در این باشگاه به عنوان بازیکن جایگزین در مقابل ولفسبورگ انجام داد و با ورودش در نیمه دوم بازی، دو گل برای تیمش به ثمر رساند. آرین روبن در ۷ آوریل ۲۰۱۰ میلادی در پیروزی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد نقش مهمی را ایفا کرد و با به ثمر رساندن گل زیبا در ورزشگاه اولدترافورد موجب حذف منچستر یونایتد از این جام شد.

روبن در ۱۷ آوریل به اولیل هتریک خود در ورزشگاه آلیانز آرنا برابر هانوفر در رقابتهای بوندسلیگا آلمان رسید، و ۸ می ۲۰۱۰ با به ثمر رساند دو گل برای تیمش مقابل هرتابرلین موجب قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا آلمان شد و در پایان فصلی درخشان به عنوان بهترین گلزن بایرن مونیخ شناخته شد. یک هفته بعد بایرن مونیخ در فینال جام حذفی آلمان مقابل وردربرمن به میدان رفت و با نتیجه ۴ بر صفر این تیم را شکست داد و قهرمان جام حذفی شد، آرین روبن در این بازی از روی نقطه پنالتی اولین گل بایرن را به ثمر رساند.

روبن در سال ۲۰۱۰ با کسب ۷۲٫۱٪ آرا به عنوان مرد سال فوتبال آلمان معرفی شد و نام خود را به عنوان اولین بازیکن هلندی که این جایزه را در آلمان بدست آورده ثبت کرد. آرین روبن در تمرینات تیم ملی هلند از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و به مدت ۲ ماه از میادین دور ماند، این مصدومیت عصبانیت مسئولان باشگاه بایرن مونیخ را به همراه داشت و رئیس باشگاه بایرن مونیخ کارل هاینز رومنیگه از اتحادیه فوتبال هلند شکایت کرد و خواستار گرفتن خسارت شد. روبن در سال ۲۰۱۰ به همراه هم وطن خود وسلی اشنایدر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن اروپا شد، اما نتوانست این جایزه را بدست بیاورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جانلوکا ویالی

آرین همچنین در این سال یکی از نامزدهای دریافت توپ طلای جهان، نامزد دریافت جایزه پوشکاش توسط فیفا، نامزد جایزه بهترین گل سال و … شد. آرین روبن تمام این افتخارات را مدیون بازی فوق‌العاده خود ترکیب بایرن مونیخ است. آرین روبن در ۳ می سال ۲۰۱۲ میلادی قرارداد خود را تا سال ۲۰۱۵ با باشگاه بایرن مونیخ تمدید کرد. یکی از روزهای تلخ آرین روبن در دوران فوتبالیش به فینال لیگ قهرمانان اروپا بر می‌گردد، جایی که بایرن مونیخ در فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۲ باید مقابل چلسی انگلیس قرار گرفت. بازی این دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش با نتیجه ۱–۱ به تساوی رسید و کار به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در دقیقه ۹۵ بازی بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی در جریان بازی شد و آرین روبن این پنالتی را از دست داد تا اینکه بایرن نتواند در وقت‌های اضافه بازی پیروز شود و کار به ضربات پنالتی کشیده شد، تا بایرن مونیخ با نتیجه ۴–۳ در ضربات پنالتی مغلوب چلسی شود و قهرمانی را از دست بدهد.

آرین روبن فردای این بازی اعلام کرد که تا صبح در هتل محل اقامت باشگاه بایرن نتوانسته پلک بر روی هم بگذارد. روبن به دلیل از دست دادن این پنالتی و موقعیت‌های بسیار دیگر محبوبیت خود را در میان هواداران بایرن مونیخ از دست داد و در مواقعی که روبن پا به توپ می‌شد از سوی تماشاگران ورزشگاه آلیانز آرنا هو می‌شد. در فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۳ بایرن مونیخ بار دیگر به فینال لیگ قهرمانان اروپا با درخشش آرین روبن حاضر شد و این با در مقابل بورسیا دورتموند آلمان به پیروزی ۲–۱ رسید و پنجمین قهرمانی خود را جشن گرفت.

در نیمه اول بازی آرین روبن با از دست دادن چندین موقعیت گل شرایطی روحیی خود را از دست داد و از سوی تماشاگران تحت فشار قرار گرفت، اما در دقیقه ۸۹ بازی آرین روبن با حرکتی زیبا دفاع بورسیا دورتموند را جا گذاشت و با وایدنفلر تک به تک شد و توپ را به آرامی وارد دروازه دورتموند کرد تا کابوس ناکامی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را از بین ببرد. روبن با این گل بار دیگر محبوبیت خود را میان هواداران کسب کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرین روبن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه