بیوگرافی کاکا

6 سال پیش
بیوگرافی کاکا
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی کاکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته (پرتغالی: Ricardo Izecson dos Santos Leite؛ زادهٔ ۲۲ آوریل ۱۹۸۲) که عموماً با نام کاکا یا ریکاردو کاکا شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال پیشین اهل برزیل است که به عنوان هافبک هجومی می‌کرد.

زندگینامه کاکا

بیوگرافی کاکا

شروع فعالیت ورزشی

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته متولد گاما در برزیل است. پدرش بوسکو مهندس عمران است و مادرش سیمونی معلم دبستان است. او در خانواده‌ای با بضاعت مالی خوب بزرگ شد، به همین دلیل می‌توانست هم روی درس و هم روی فوتبال تمرکز کند. برادر کوچک‌تر او رودریگو (که با نام مستعار دیگائو مشهور است) نیز بازیکن فوتبال است. ادواردو دیلانی که هم پسر عمو و هم پسر خالهٔ او می‌شود نیز بازیکن فوتبال است. برای دیگائو در کودکی تلفظ کردن ریکاردو سخت بود و از این رو او را کاکا صدا می‌زد؛ به همین دلیل ریکاردو نام مستعارش را کاکا قرار داد. این کلمه معنای خاصی در زبان پرتغالی ندارد.

وقتی که او هفت ساله بود، خانواده او به سائو پائولو نقل مکان کردند. او توسط مدرسه به باشگاهی بومی به نام آلفاویل راه یافت و با این تیم به فینال مسابقاتی بومی راه یافتند. در آن جا او توسط استعدادیاب‌های سائو پائولو کشف شد و به او پیشنهاد عضویت در آکادمی را دادند.

او در ۱۸ سالگی دچار حادثه‌ای در استخر شد که به شکستگی ستون فقرات او منجر شد. این شکستگی ممکن بود عمر فوتبالی او را پایان دهد یا حتی باعث فلج شدن او شود اما او بهبود یافت.

تیم های ورزشی

سائوپائولو
کاکا در ۸ سالگی به عضویت تیم باشگاهی سائو پائولو درآمد. او نخستین قرارداد رسمی خودش را با این تیم در سن ۱۵ سالگی بست و نخستین بازی خودش را برای بزرگسالان این تیم در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۰۱ انجام داد. او در ۳ فصلی که با سائوپائولو گذراند در ۱۲۵ بازی رسمی ۴۷ گل برایشان به ثمر رساند. پس از عملکرد خوب خود در لیگ برزیل کاکا توانست نظر باشگاه‌های اروپایی بزرگ از جمله میلان و بایر لورکوزن را به خود جلب کند.

میلان

پس از آن که علاقه‌مندی باشگاه‌های بزرگ اروپا به اوج خود رسید، باشگاه ایتالیایی آ.ث. میلان در سال ۲۰۰۳ با پرداخت مبلغ ۸٫۵ میلیون یورو (مبلغی که بعدها سیلویو برلوسکونی مالک باشگاه آن را شندر غاز نامید) کاکا را به عضویت خود درآورد. کمتر از یک ماه او توانست به ترکیب اصلی راه پیدا کند و جایگزین روی کاستا در پست هافبک تهاجمی شود و پشت سر مهاجمانی چون آندری شوچنکو، فیلیپو اینزاگی و یان دال توماسون بازی کند. نخستین بازی او در سری آ در برد ۲–۰ مقابل آنکونا بود. او توانست ۱۰ گل در ۳۰ بازی در نخستین فصل خود به ثمر برساند و پاس‌های گل متعدد مهمی بدهد از جمله سانتری که با ضربه سر شوچنکو به گل تبدیل و تثبیت قهرمانی میلان در سری آ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روماریو

همچنین او با میلان توانست قهرمان سوپر جام اروپا و نایب قهرمان جام بین قاره‌ای و سوپرجام فوتبال ایتالیا شود.[ میلان به نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا آن فصل هم رسید اما مقابل تیم قهرمان لاتزیو شکست را متحمل شد. میلان در لیگ قهرمانان اروپا در مصاف دپورتیوو لاکرونیا شکست خورد و حذف شد. کاکا در پایان فصل جایزهٔ بازیکن سال سری آ را برد، همچنین کاندید توپ طلای اروپا (رتبه پانزدهم) و بازیکن سال فوتبال جهان (رتبه نهم) شد.

رئال مادرید

در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۰۹ برنامه تلویزیونی فوتبال ایتالیا گزارش داد که فلورنتینو پرز رئیس جدید رئال مادرید پیشنهاد ۶۵ میلیون یورویی را برای کاکا ارائه کرد، دو روز بعد کاکا میلان را برای بازی در تیم ملی ترک کرد.
آدریانو گالیانی نائب رئیس میلان تأیید کرد که او و پدر کاکا برای مذاکرات به مکزیک سفر کرده‌اند. او گفت: «ما با هم نهار داشتیم و دربارهٔ کاکا صحبت کردیم. تکذیب نمی‌کنم. مذاکرات وجود دارند اما معامله هنور انجام نشده.»[۵۲] در ۴ ژوئن گالیانی به لاگاتزتا دلو اسپورت اعلام کرد که مسائل مالی علت این مذاکرات بوده، «او افزود: ما نمی‌گذاریم که ۷۰ میلیون یورو از دست برود. مسائل مالی دلیل فروش کاکاست.»
سرانجام در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۰۹ هر دو باشگاه اعلام کردند که کاکا با قرارداد ۶ ساله‌ای به سانتیاگو برنابئو می‌رود.

بازگشت به میلان
در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۱۳ باشگاه میلان پیوستن کاکا را از رئال مادرید با قرارداد آزاد تأیید کرد؛ بعد از توافق شخصی کاکا با میلان قراردادی ۲ ساله بست. کاکا برای پیوستن به میلان حاضر شد دستمزدش را نصف مبلغی که در مادرید می‌گرفت کند تا مبلغ قرارداد او به ۴ میلیون یورو در سال برسد و بعد از پیوستن به باشگاه شماره ۲۲، شماره‌ای که در دوره پیش می‌پوشید به او تعلق گرفت. بعد از بازگشت او به باشگاه او به عنوان کاپیتان دوم تیم انتخاب شد. او در نخستین بازی خود برای میلان مقابل کیاسو بازوبند کاپیتانی را بست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وولودیمیر پریموف

در ژوئن ۲۰۱۴ اعلام شد که کاکا در حال مذاکره با اورلاندو سیتی تا در ژانویه ۲۰۱۵ یعنی زمانی که تیم وارد لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا (MLS) می‌شود به آن‌ها بپیوندد.

حاشیه ها

زندگی شخصی

کاکا با کارولین سلیکو معشوقه دوران کودکی اش، در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۵ در کلیسایی در سائو پائولو ازدواج کرد. در هنگام ازدواج کاکا ۲۳ ساله و همسرش ۱۸ ساله بود. این زوج دارای دو فرزند هستند: پسر آن‌ها لوکا سلیکو لیته (متولد ۱۰ ژوئن ۲۰۰۸) و دخترشان ایزابلا (متولد ۲۳ آوریل ۲۰۱۱) نام دارند.
در سال ۲۰۱۵ کاکا و کارول در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که طلاق گرفته‌اند.

در ۱۲ فوریه ۲۰۰۷ کاکا با توجه به اصلیت ایتالیایی همسرش، موفق به دریافت تابعیت ایتالیایی شد. او در تبلیغات آدیداس حضور برجسته یافته، همچنین قرارداد مدلینگ با آرمانی دارد این امر از حضور او در مجموعه عکس چاپ شده هم تیمی‌هایش در میلان توسط دولچه و گابانا در اوایل ۲۰۰۷ جلوگیری کرد.

کاکا یک اونجلیسم بسیار مذهبی است و فعالیت‌های بسیاری در کلیساهای سائو پائولو دارد.

او در ۱۲ سالگی مجذوب دین شد: «من آموختم که این اعتقاد است که ایمان افتادن یا نیفتادن چیزها را تصمیم می‌گیرد.» او در جشن‌های قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ با برزیل، قهرمانی اسکودتو در سال ۲۰۰۴ و قهرمانی چمپیونزلیگ در ۲۰۰۷ با میلان پیراهنش را درآورد تا از تی شرتی که در زیر جمله «من متعلق به عیسی هستم» را داشت رونمایی کند. او همان جمله را به همراه جملهٔ «خداوند وفادار است» در کفش‌هایش هک کرد.

هنگام شادی پس از برد ۴–۱ مقابل آرژانتین در فینال جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۵ او و تعدادی از هم تیمی‌هایش پیراهنی حاوی جمله «عیسی دوستت دارد» به زبان‌های مختلف را پوشیدند. پس از دریافت جایزه بازیکن سال فوتبال جهان در سال ۲۰۰۷ او بیان کرد که آرزوی او بازی به عنوان یک حرفه‌ای در سائو پائولو و یک بازی ملی در تیم ملی برزیل بود، اما خداوند بیشتر از آن چیزی که می‌خواست به او عطا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بارتوش کورک

در شادی‌های پس از گل، او با انگشتان خود به آسمان اشاره می‌کند که به معنای شکرگزاری از خداوند است. موسیقی مورد علاقه کاکا موسیقی گاسپل و کتاب مورد علاقه او کتاب مقدس است.
او در یک مصاحبهٔ تلویزیونی در برزیل اعلام کرد کرد که علاقه دارد که در آینده کشیش بشود.

از نوامبر ۲۰۰۴ او به عنوان سفیر غذا در برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای کمک به کودکان محروم مشغول به کار است. در آن زمان به عنوان جوان‌ترین شخص در این پست لقب گرفت. در اوت ۲۰۱۵ کاکا اعلام کرد که مشغول به تحصیل در رشته بازاریابی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دریانوردی وینتر پارک، فلوریدا است.
در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۶ کاکا اعلام کرد که با کارولین دیاز مدل برزیلی، روابط عاشقانه دارد. این زوج در مراسم عروسی لوکاس مورا در سائو پائولو حضور یافتند.

افتخارات ورزشی

باشگاهی
میلان
سری آ: ۰۴–۲۰۰۳
سوپر جام ایتالیا: ۲۰۰۴
لیگ قهرمانان اروپا: ۲۰۰۷
سوپر جام اروپا: ۲۰۰۷
جام باشگاه‌های جهان: ۲۰۰۷

رئال مادرید
لالیگا: ۱۲–۲۰۱۱
کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰
سوپر جام فوتبال اسپانیا: ۲۰۱۲

ملی
جام جهانی: ۲۰۰۲
جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۵، ۲۰۰۹

فردی

بازیکن خارجی سال سری

بازیکن سال سری آ
بهترین پاسور لیگ قهرمانان اروپاتیم سال یوفا
بازیکن سال یوفا
توپ طلای اروپا
بازیکن سال فوتبال جهان
بازیکن سال ورلد ساکر
بهترین بازیساز سال از نگاه
بهترین ورزشگار لاتین سال از نگاه تایم ۱۰۰
تالار مشاهیر ماراکانا
سامبا طلا
مارکا لیندا
توپ طلای جام کنفدراسیون‌ها
تیم منتخب جام کنفدراسیون‌ها
جام جهانی فوتبال بهترین پاسور
تالار مشاهیر آ.ث. میلان

عکس های اینستاگرامی بیوگرفی کاکا
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه