بیوگرافی امیر یگانه

6 سال پیش
عکس اینستاگرام امیر یگانه در حال اجرا
4.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی امیر یگانه همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

امیر یگانه (زادهٔ ۴ تیر ۱۳۶۲)، خواننده و ترانه‌سرا سبک پاپ، آهنگساز ایرانی است. او تا کنون دو آلبوم به نام‌های بی تو تنهام و بی تابی را منتشر کرده‌ است.

زندگینامه امیر یگانه 

بیوگرافی امیر یگانه

امیر یگانه در چهارم تیر ماه ۱۳۶۲ در یزد متولد شد. او چهارمین فرزند خانواده بود.

آغاز کار هنری

موسیقی را از نوجوانی و همراه با ترانه‌سرایی شروع کرد. او با نواختن سازهایی هم‌چون پیانو، گیتار و سازدهنی آشنا است. امیر یگانه در زمینهٔ سرودن ترانه و آهنگ‌سازی نیز فعال است.

حاشیه ها

اجراهای زنده امیر یگانه
امیر یگانه سرانجام پس از سال‌ها، در دی ماه ۱۳۹۲ مجوز کنسرت زنده را دریافت کرد و در مجموعهٔ فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان بر روی استیج رفت، او پس از اجراهای تهران در تیرماه ۱۳۹۳ در جزیره کیش اجرا داشت.

حضور در تلویزیون امیر یگانه
امیر یگانه در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۲ در شبکه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز استان فارس، در برنامهٔ خوشا شیراز به همراه حامد کمیلی شرکت کرد و به گفتگو دربارهٔ موسیقی و فعالیت‌های خود پرداخت.
هم‌چنین در تاریخ آذر ماه ۱۳۹۲ در برنامهٔ تلویزیونی «امروز هنوز تموم نشده» به مجری‌گری «پدرام کریمی» و با محوریت موسیقی و کارهای او، در مقابل دوربین شبکه اول سیما قرار گرفت.

فعالیت‌ های هنری امیر یگانه

آلبوم بی تو تنهام
آلبوم اول او به نام «بی تو تنهام» در سال اسفند ماه ۱۳۸۷ منتشر شد. این آلبوم شامل ۸ ترک بود که تنظیم این آلبوم بر عهده سیروان خسروی از خوانندگان موسیقی پاپ ایران و ترانه‌سرایی اکثر قطعات بر عهده امیر یگانه بود، از آهنگ‌سازان این آلبوم می‌توان به هنرمندانی چون بابک جهانبخش، شهاب رمضان اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماندانا کریمی

تک‌آهنگ‌های
امیر یگانه پس از آلبوم «بی تو تنهام» تک‌آهنگ‌های «حس، باتو هستم، تو بدون اینو، رویا، بارون، چقدرخوبه، ببین» را منتشر کرد. قطعات «حس» و «من با تو هستم» از جمله آثار محبوب امیر یگانه به‌شمار می‌روند. تنظیم آهنگ «حس» با زانیار خسروی بود.

آلبوم بی‌تابی
صدور مجوز آلبوم بعدی امیر یگانه به نام «اوج» ۴ سال به طول انجامید، و سرانجام در مرداد ۱۳۹۲ این آلبوم به «بی‌تابی» تغییر نام داد و مجوز گرفت و روانه بازار شد. آلبوم بی‌تابی شامل ۱۰ ترک است. ۹ ترک این آلبوم را سیاوش صدری و آهنگ دهم آن به نام «حس» را زانیار خسروی تنظیم کرده‌است، ترانه‌سرایی و آهنگ‌سازی این آلبوم برعهدهٔ خود امیر یگانه است.این آلبوم جزو بهترین آلبوم های ۹۲ شناخته شده و آهنگ های آن به خصوص بی تابی-حس و باور کن رنکینگ خوبی در جدولهای ۲۰۱۳ و۹۲ به دست آورد.

آلبوم‌ ها:
۱۳۸۷ بی تو تنهام
۱۳۹۲ بی تابی

تک آهنگ‌ ها:
۱۳۸۹ حس
۱۳۹۰ با تو هستم
۱۳۹۰ بارون
۱۳۹۱ تو بدون اینو
۱۳۹۲ ببین
۱۳۹۲ یکی دیگه
۱۳۹۳ درکم کن
۱۳۹۳ امروز تموم نمیشه

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی امیر یگانه
4.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه