بیوگرافی پریناز ایزدیار

6 سال پیش
عکس اینستاگرام پریناز ایزدیار
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی پریناز ایزدیار همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

پریناز ایزدیار (زادهٔ ۸ شهریور ۱۳۶۴ در بابل) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او بعد از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید. اولین کار بازیگری پری‌ناز ایزدیار بازی در فیلم یک مرد، یک شهر است.

زندگینامه پریناز ایزدیار

بیوگرافی پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار در سال ۱۳۶۴ در بابل زاده شد و پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل بوده و به گفته خودش به زبان مازندرانی تسلط کامل دارد.وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می‌باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با ایفای نقش در تله‌فیلم «ماه در سایه» (۱۳۸۸) به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت.ایزدیار در تله فیلمهای زیادی بازی کرد و با کارگردان‌هایی همچون فرزاد مؤتمن، مسعود آب‌پرور و علیرضا امینی کار کرد. پنج کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او بود که در ماه رمضان پخش شد. وی در این سریال موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد ولی نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

در دوران کودکی به شدت شیطان بودم. اغلب اوقات خرابکاری می کردم و روی در و دیوار نقاشی می کشیدم و اصولا کوچه را برای بازی انتخاب می کردم تا به خانه آوردن من، امری مشکل برای خانواده محسوب شود. چون تمام مدت، در حال حرکت بودم و به همراه برادرم فوتبال بازی می کردم. به یاد دارم، در آن زمان، مادرم اجازه نمی داد که ظهرها بیرون بروم و با بچه ها بازی کنم و من را مجبور می کرد که بخوابم، اما متاسفانه هر چه سعی می کردم، خوابم نمی برد، به همین دلیل برای آن که، آن ساعات طی شود، آن قدر از زیر در با دوستانم صحبت می کردم، تا یکی از اعضای خانواده بیدار شود و به من مجوز بیرون رفتن را بدهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بلیک جنر

تحصیلات را در رشته گرافیک تا مقطع کارشناسی به پایان رسانده است. به دلیل اینکه خانواده پریناز ایزدیار موافق تحصیلش در رشته هنر نبودند مجبور شد در رشته تجربی تحصیل کند. اما در دوران پیش دانشگاهی تغییر رشته داد و در رشته مورد علاقه اش یعنی هنر به تحصیل پرداخت. پدرش مخالف تحصیلش در این رشته بوده است و مایل بوده است که پریناز وکالت بخواند و وکیل شود اما مادرش مایل به ادامه او در رشته بازیگری بوده است.
برادر و خواهرش دکتر هستند و شغل پدرش وکالت است. به همین جهت خانواده اش دوست داشته اند یا پزشک شود یا وکیل ، اما بعد از اصرار پریناز خانواده اش قبول کرده اند هنر بخواند فقط به شرطی که در یک رشته سنگین و رنگین مانند گرافیک تحصیل کند !
خواهرش ۱۰ سال و برادرش ۹ سال از پریناز بزرگ تر هستند. نکته جالب در بیوگرافی پریناز ایزدیار اینست که بر خلاف خیلی از هنرمندان که فضای مجازی دوری می کنند به فضای مجازی علاقمند است تا بتواند با مردم بدون واسطه صحبت کند.

حاشیه ها

• در آبان ماه سال ۹۱ هنگامی که پریناز ایزدیار در حال فیلم‌برداری مجموعه تلویزیونی زمانه بود مورد حمله یک مرد شرور قرار گرفت.
• او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه خوانی سفر به نهایت دور به نويسندگي و کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به مؤسسهٔ محک که مخصوص کودکان سرطانی است برنامه‌ای اجرا کردند. آنها تمام پول بدست آمده را به آن مؤسسه واگذار کردند.

دلیل ازدواج نکردن
پریناز ایزدیار درباره ازدواج نکردنش گفته بود : حقیقت اینست که به ازدواج و بچه دار شدن فکر می کنم اما در حال حاضر تصمیم خاصی برای ازدواج ندارم و نمی توانم بگویم مثلا چند سال دیگر قرار است ازدواج کنم. اینطور مسائل به نظر من باید وقت مناسبش برسد و قابل برنامه ریزی کردن نیستند. این را هم بگویم که به زندگی بدون بازیگری نمی توانم فکر کنم. اهل حساب و کتاب نیستم ولی در آینده مطمئنم اتفاق های خوبی برایم رقم خواهد خورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لارا پالور

گیاه خواری به خاطر حیوانات
در جایی گفته است که برای مدتی است که گیاهخواری را شروع کرده ام و از اینکه بخواهم بگویم بخاطر رژیم سلامت غذایی است که برای کاهش وزن نیز مفید است بگذریم باید بگویم دلیل اصلی گیاهخواری من اینست که دلم برای حیوانات می سوزد.

دریا حالم را خوب می کند
من عاشق دریا هستم، رفتن به دریا و قدم زدن در ساحل حالم را واقعا خوب می کند به همین خاطر، هروقت که فرصتی پیش می آید و به خانه پدری ام می روم، هنوز نرسیده سراغ دریا را می گیرم. وقتی با دریا چشم در چشم می شوم و صدای موج هایش را می شنوم و به شکوه بی پایان آب می نگرم، حس می کنم تمام مشکلاتم حل شده و آرامش پیدا کرده ام.

موسیقی
خیلی دوست داشتم كه موسیقی كار كنم و نواختن ساز را یاد بگیرم اما شاید در این زمینه بی‌ استعداد بودم یا به آن شكل جدی و حرفه‌ ای دنبالش نرفتم درباره سبك‌های مورد علاقه‌ام در موسیقی باید بگویم مقید به هیچ سبك خاصی نیستم هر آهنگی كه خوب باشد را می‌ شنوم.

فعالیت های هنری پریناز ایزدیار (بیوگرافی پریناز ایزدیار)

سینمایی
ابد و یک روز (۱۳۹۴)
۳۶۰ درجه (سام قریبیان – ۱۳۹۳ )
این سیب هم برای تو (سیروس الوند – ۱۳۹۳ )
خط ویژه (مصطفی کیایی – ۱۳۹۲ )
استخر ( اسماعیل فلاح پور – ۱۳۹۲ )
اینجا بدون من (بهرام توکلی – ۱۳۸۹ )
ورود آقایان ممنوع ( رامبد جوان – ۱۳۸۹)
در امتداد یک شهر ( علی عطشانی – ۱۳۸۹)
ییک مرد، یک شهر (حسن هدایت – ۱۳۸۶ )

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ارلن دال

تله فیلم
گور به گور ( بهرنگ توفیقی – ۱۳۸۸ )
برادران عروس ( مسعود آب پرور – ۱۳۸۸)
همان روز ( علیرضا امینی – ۱۳۸۷ )
مرخصی ( مسعود آب پرور)
آبی‌ ها و خاکستر ( فریدون فرهودی – ۱۳۸۸ )
ماه در سایه
پسر ایران
فال قهوه ( فرزاد موتمن – ۱۳۹۰)
دسته بازنده‌ها
شهرزاد (نمایش خانگی) (حسن فتحی – ۱۳۹۴ )

سریال ها
مستانه ( مهیار عبدالملکی – ۱۳۹۳ )
زمانه (حسن فتحی – ۱۳۹۱ )
مثل یک کابوس (شهرام شاه حسینی – ۱۳۹۰ )
پنج کیلومتر تا بهشت (علیرضا افخمی – ۱۳۹۰ )
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد ( گروه کارگردانی – ۱۳۸۹ )
روبیک (نمایش خانگی) ( مهیار عبدالملکی – ۱۳۹۲ )

جوایز

– برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۴)
– نامزد شده به عنوان بهترین بازیگر زن درام برای شهرزاد (مجموعه نمایش خانگی) در شانزدهمین جشن حافظ (۱۳۹۵)
– برنده بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم ابد و یک روز در شانزدهمین جشن حافظ (۱۳۹۵)
– نامزد شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن (در نهایت کسب دیپلم افتخار) برای فیلم ابد و یک روز در انجمن منتقدان سینما (۱۳۹۵)
– نامزد شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم تابستان داغ در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۵)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی پریناز ایزدیار

5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه