بیوگرافی مسعود دلخواه

6 سال پیش
عکس اینستاگرامی مسعود دلخواه
Rate this post

بیوگرافی مسعود دلخواه همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام
مسعود دلخواه بازیگر و کارگردان تئاتر و مدرس و منتقد تئاتر ؛ نهم دی‌ماه سال ۱۳۳۶ به‌دنیا آمد.

زندگینامه مسعود دلخواه

بیوگرافی مسعود دلخواه

آغاز کار هنری
دکتر مسعود دلخواه تحصیلات خود در زمینه تئاتر را از ایران آغاز کرد و در آمریکا به‌پایان رساند. او لیسانس خود را در ایران دریافت کرد و در دانشگاه کانزاس آمریکا در مقاطع فوق‌لیسانس و دکتری در سال‌۱۹۹۷ فارغ‌التحصیل شد. دلخواه بیست‌سال از عمر خود را در امریکا گذراند و ۱۴‌سال است که به ایران بازگشته و در کشور خودش به فعالیت هنری و آموزش می‌پردازد.

دلخواه سال‌۸۵ نمایش «جولیوس سزار» نوشته ویلیام شکسپیر را در تالار مولوی روی صحنه برد. او در زمستان سال‌۸۶ موفق شد از سوی انجمن منتقدان خانه تئاتر به‌عنوان کارگردان برتر عرصه تئاتر کشور شناخته شود و این نخستین جایزه رسمی دکتر دلخواه در ایران بود. او در سه‌سال بعد؛ یعنی در سال‌۸۹ و در قالب بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نمایش «روال‌عادی» به‌کارگردانی محمدرضا خاکی حضور داشت که این حضور برای او عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره در بخش آثار بین‌الملل را به‌ارمغان آورد. البته حضور او در این نمایش دو پرسوناژه به‌همراه ایوب آقاخانی برای دلخواه جایزه بازیگر برتر سال انجمن تئاتر ایران را هم همراه داشت.

حاشیه های مسعود دلخواه
حضور او در امریکا دو جایزه مدرس برتر بازیگری در آمریکا در سال‌های‌۱۹۸۹ و‌۲۰۱۱ را به‌همراه داشت.

مسعود دلخواه در این سال‌ها همواره به‌عنوان کارگردان در تئاتر ایران حضور داشت که می‌توان به نمایش‌های «ارخش»، «خانمچه و مهتابی»، «دژاوو»، «ویتسک»، «بیگانه»، «مفیستو» و … اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حامد فرد

فعالیت‌های هنری مسعود دلخواه
بازیگر
دلدادگان (سریال تلویزیونی)(۱۳۹۶)
راز کوچه‌ بن‌بست (سریال تلویزیونی)(۱۳۹۳)
در امتداد شب(۱۳۵۶)

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی مسعود دلخواه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه