بیوگرافی تیبو کورتوا

6 سال پیش
بیوگرافی تیبو کورتوا
4.8/5 - (141 امتیاز)

بیوگرافی تیبو کورتوا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تیبو کورتوا بهترین دروازه بان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق شد به همراه سرخپوشان بلژیک به مقام سوم رقابت ها دست پیدا کند؛ این بازیکن پس از جام جهانی، به رئال مادرید منتقل شد.

زندگینامه تیبو کورتوا

 

بیوگرافی تیبو کورتوا

فعالیت ورزشی

تیبو کورتوا (Dutch: [tiˈbo: ku:rˈtʋa:]; فرانسوی: [tibo kuʁtwa]؛ زاده ۱۱ مهٔ ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال اهل بلژیک و عضو رئال مادرید است. وی در پست دروازه‌بان بازی می‌کند. او در بری به دنیا آمد و در شروع فوتبال حرفه‌ای در پست مدافع چپ بازی می‌کرد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست به مقام سومی با بلژیک برسد و برنده دستکش طلایی جام جهانی هم شد در فصل ۱۷–۲۰۱۶ او توانست با ثبت ۱۶ کلین شیت دستکش طلای لیگ انگلیس را دریافت کند او در ۸ اوت ۲۰۱۸ از چلسی به رئال مادرید پیوست. وی عنوان بهترین دروازبان سال ۲۰۱۸ را در کارنامه خود دارد.

زندگی شخصی

کورتوا در تاریخ ۱۱ می ۱۹۹۲ در شهر بری واقع در استان لمبوگ کشور بلژیک متولد شد. او در کودکی به ژیمناستیک می پرداخت ولی آنقدر در این ورزش ناشی بود که یک بار در حین تمرین به مربی خود آسیب وارد کرد. وی در حالی که تنها پنج سال داشت در سال ۱۹۹۷ در باشگاه محلی بیلزن فوتبال را شروع کرد. البته در آن زمان وی در پست دروازه بان عمل نمی کرد و پست مدافع را بر عهده داشت. سرانجام وی در حالی که نه سال داشت در سال ۱۹۹۹ به آکادمی ژانک پیوست و در آنجا بود که دروازه بانی را آغاز کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایان راش

حاشیه ها

خیانت به نامزد

این روزها حرف و حدیث های شرم آوری از رابطه پنهانی، تیبو کورتوا(Thibaut Courtois) دروازه بان تیم چلسی(Chelsea) با دختر سال بلژیک شنیده می شود. امیلی وانوت(Emily Vanhoutte) بیست ساله، مدلی بلژیکی است که گفته می شود با دروازه بان تیم ملی بلژیک پیش از سفر تابستان سال گذشته او به برزیل برای مسابقات جام جهانی فوتبال رابطه داشته است.

این در حالی است که این دروازه بان ۲۲ ساله مدتی طولانی است با مارتا دومینگز(Marta Dominguez) 25 ساله اسپانیایی نامزد است. وانوت بلژیکی در گفتگو با رسانه های این کشور، گفته است که از نامزد بودن کورتوا با یک دختر اسپانیایی بی خبر بوده است.

وی در این باره گفته است: «من هیچ گاه رابطه ای را با مردی که نامزد داشته باشد، شروع نمی کنم. من نمی دانستم که او نامزد دارد و خواهان یک زندگی دوگانه است».

دختر برگزیده بلژیکی ادامه داد: «او مرا در یک مهمانی دیده بود و از طریق فیسبوک برایم پیامی فرستاد. پس از آن ما با هم صحبت کردم و یکدیگر را دیدیم. ما طی چند ماه بارها با هم ملاقات داشتیم اما او هیچ سخنی از مارتا به میان نیاورد. من همیشه تصور می کردم که او تنهاست. شاید باید به سادگی من افسوس خورد، اما من اگر زمانی با کسی در ارتباط باشم، با مرد دیگری صحبت نمی کنم».

او که با یک برنامه تلویزیونی بلژیکی صحبت می کرد گفت:

آنها اولین ملاقات شان در لیمبورگ درست پیش از آغاز بازی

های جام جهانی برزیل در سال گذشته بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرناندو سانتوس

وانوت افزود: «او از این که من را به دوستانش نشان بدهد،

بسیار مغرور بودم. مطمئناً من هم از شرایط راضی بودم زیرا

هر دوی ما جوان و مجرد بودیم». او این اتهام را که مانند

جوینده های طلا عمل کرده، رد کرد و گفت: «من چیزی از

کورتوا نشنیدم و هرگز به پول او علاقه مند نبودم. من از

خانواده خوبی هستم و نیازی به پول او ندارم».

دختر جوان بلژیکی اعلام کرد که دیگر رابطه ای با کورتوا

ندارد و با فرد جدیدی آشنا شده است. کورتوا درباره این

مسائل اظهارنظری نکرده است اما خانواده عصبانی او وانوت را متهم کرده اند که بوی پول را شنیده است. پدر دروازه بان چلسی در این باره گفته است: «این موضوع ناراحت کننده است، نه؟» او در ادامه گفت که پسرش به همراه نامزدش با خوشحالی در انگلستان به سر می برند. در زندگی او نیز زنی به غیر از مارتا وجود ندارد».

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تیبو کورتوا
4.8/5 - (141 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه